Inne
: niestety nic; dobrego zawieszenia i napędu się spodziewałem; niestety spodziewałem się też kilku innych dobrych cech i ich nie znalazłem....
2,0
Całokształt
poważnie zawiodłem się na Subaru, przede wszystkim przez wyjątkową awaryjność i nieporadność naszych serwisów oraz brak części zamiennych (czeka się nawet i pół roku); samochód drogi w utrzymaniu - szczególnie jak się skończy gwarancja; inni producenci dają znacznie więcej; mimo że dość tanio można kupić to niestety nigdy więcej Subaru
Wrażenia
3,0
Silnik
kulturalny, przyjemnie hałasuje, ale zdecydowanie za słaby, 4x4 robi swoje - znacznie osłabia osiągi, do spokojnej jazdy ok, jak się chce kogoś wyprzedzić to trzeba się kilka razy zastanowić czy się zdąży. Nowoczesne diesle 1.6 są znacznie szybsze....; do 170-180 oczywiście wysoko kręcąc da się jechać, szybciej to już nie chce przyspieszać; na zimno problemy z uruchomieniem - trzeba 2-3 razy zakręcić
3,0
Skrzynia biegów
niestety też bez rewelacji, dopiero po 30-40 tys km biegi zaczęły wchodzić, wcześniej zawsze haczyły; na zimno ciężko wsadzić jedynkę - często trzeba próbować 2-3 razy; przełożenia ok
4,0
Układ jezdny
napęd i prowadzenie bardzo przyjemne, jak przysłowiowe Subaru; słabe sprzęgło; układ kierowniczy niestety przenosi dużo drgań; przyjemne i praktyczne podwyższone zawieszenie; super rzecz to tylne zawieszenie utrzymujące prześwit niezależnie od obciążenia; fatalne seryjnie montowane opony Yokohama - nawet zimówki znacznie lepiej zachowują się na suchym asfalcie
Komfort
3,0
Widoczność
jako tako, z tyłu przydatne czujniki cofania, trochę małe lusterka zewnętrzne
2,0
Ergonomia
ciasno, za mało schowków (są bardzo małe); pozycja za kierownicą przeciętna, słabe i małe fotele z przodu - po 2-3 godzinach jazdy ma się dość; brakuje różnych bajerów powszechnych dzisiaj w samochodach, np sekwencyjne domykanie szyb, czujnik deszczu, wskaźnik poziomy płynu do szyb, zamykanie drzwi po ruszeniu, automatyczna regulacja głośności radia w funkcji prędkości; niewygodny podłokietnik, jak by go nie było; w ostrzejszym świetle zupełnie nieczytelna częśc wyświetlaczy na desce; słabe audio
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
ok, choć czasem klima dostaje fioła; dobra rzecz to ogrzewanie wycieraczek w przedniej szybie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dość ciasno, w Focusie jest chyba więcej miejsca... Nad głowami ok, bagażnik niestety mały i idiotyczna zasłonka mocowana do klapy
3,0
Wyciszenie
jak się kręci silnik lub szybciej jedzie to jest głośno; przy spokojnej jeździe cicho
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
tu niestety kiepsko, przy bardzo delikatnej (70-80) jeździe w trasie udało mi się zejść do 7 litrów - ale tak nigdy się nie jeździ; normalna spokojna jazda w trasie to 9-9,5 litra, jak się jedzie trochę szybciej ale bez szaleństw (czyli swobodnie bez stresu) to 11-12 musi być; miasto to litrów minimum, jak troszkę żywiej to 14-15; podobnie jak z osiągami - 4x4 dodaje sporo oporów
3,0
Stosunek jakość/cena
drogi w utrzymaniu, pali sporo; zakup dość atrakcyjny szczególnie od niezależnego importera; można kupić auto z pełnym wyposażeniem za przyzwoite pieniądze
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
niestety bardzo słabo, w pierwszym roku samochód był 8 razy w serwisie, drugi roku był trochę lepszy; przede wszystkim tragiczna jakość serwisów (piszę o wszystkich warszawskich), skandal; mnóstwo drobiazgów psujących się od nowości; kiepski montaż, jakość materiałów średnia (też dotyczy to skóry)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
2 razy padło sprzęgło i koło dwumasowe, 2 razy wymieniane amortyzatory przednie, 7 razy naprawiane przednie zawieszenia i nadal potwornie hałasuje, parujące xenony, rozrusznik, wymieniana kolumna kierownicza, luzy w układzie kierowniczym, stuki w zwieszeniu, padł wskaźnik poziomu paliwa, zapowietrzanie zbiornika paliwa, skrzypiący dach i całe nadwozie,.... nie pamiętam już teraz wszystkiego
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 173KM 127kW
[l/100km]