Przeniesienie napędu
: Napęd na 4 koła Subaru to jednak klasa sama w sobie. Wszystkie plusy quattro z Audi bez mocno wysuniętego silnika do przodu
4,0
Całokształt
Wspaniały samochód. Świetny na wyprawy nad jezioro bez namiotu (można spać spokojnie w środku we 2 osoby na materacu). Zawieszenie raczej komfortowe chociaż układ kierowniczy daje pewność i precyzję prowadzenia. Napęd 4x4 wspaniały i niezastąpiony zimą. Często podczas wypraw w teren Subix wyciągał dużo bardziej offroadowe zabawki. Jeśli chodzi o wyjazd poza teren jedyny problem to długość auta. Silnik też fajny, niestety poprzedni właściciel mojego egzemplarza był oszukiwany przez warsztat np. na wymianach oleju (na fakturach są ale po zlaniu po zakupie oleju z mechanikiem stwierdziliśmy że nie był wymieniany ok. 40-50 tys km) odbiło się to na mnie (remont silnika bardzo kosztowny). Praca na LPG wzorowa jednak bardzo trzeba pilnować regulacji zaworów (bardziej kosztowna i problematyczna niż w rzędówkach). Skrzynia biegów pancerna, oczywiście olej trzeba wymieniać i jeździć. Cztery biegi są dobrze ze stopniowane. Przy 120 km/h 2800 obrotów. Na długie trasy bajka, do dynamicznego ruszania spod świateł trzeba szukać innego auta. Elastyczność jest wzorowa, łatwo się wyprzedza kick down jest dość powolny ale i tak daje radę. Warto użyć trybu sport lub ręcznego podczas wyprzedzania. Wyciszenie wnętrza jest ok, szumy z okolic lusterek, jeśli jeździmy ze schowaną roletą bagażnika ( odpowiednie miejsce pod podłogą) słychać czasem szumy z tyłu auta. Miejsca w środku dość dużo. Za nisko umieszczony podłokietnik środkowy. Poza tym ergonomicznie jest wszystko czytelne i proste w obsłudze (wersja bez nawi). Wielki plus za ilość wyjść 12 v. Są aż trzy, w bagażniku, w podłokietniku środkowym i w konsoli środkowej pod sterowaniem klimatyzacją. Klimatyzacja wydajna latem, nagrzewanie auta zimą tez bez zastrzeżeń. Fajnym bajerem zimą są ogrzewane lusterka i miejsce wktórym w stanie spoczynku znajdują się wycieraczki. Spalanie gazu zimą w mieście przy dynamicznej jeździe dochodzi nawet do 18 litrów przy normalnej jeździe wacha się miedzy 12-15 litrów, poza miastem do 90 km/h spokojnie zejdziemy do 8-9 litrów na autostradzie 10/11 litrów to raczej norma. Koszty eksploatacji poza paliwem są ok. Nie jest najtaniej ale do premium jeszcze daleko. Remont silnika, który był spowodowany złą eksploatacją poprzedniego właściciela) kosztował razem z naprawami które były jego następstwem ok. 10 tysięcy. Poza tym sama eksploatacja. Koszty części jak w toyocie może niektóre rzeczy trochę droższe, koszty robocizny przy silniku plus 20 procent. Warto poszukać dobrego warsztatu, który robił już tego typu silniki. Lakier raczej miękki, łatwo o małe zarysowania, rdzy jakoś nie łapie (jedno ognisko korozji na masce od uderzenia kamieniem). Widocznośc jest ok, ale przeszkadza trochę słupek A. Generalnie bardzo polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Warto szukać warsztatu który się dobrze zaopiekuje tym silnikiem
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 165KM 121kW
[l/100km]