Auto posiadam od 2010 roku, sprowadzone ze Szwajcari. Wewnątrz dużo miejsca, 5 osób może wygodnie podróżować. Ergonomia niemal wzorowa, przejechanie 4 godzin w trasie bez przerw nie męczy, zawieszenie dobrze tłumi dziury i bardzo dobrze wybiera nierówności. Napęd stały na cztery koła i wysoki prześwit pozwala mi na bezstresową jazdę drogami gruntowymi w każdych warunkach pogodowych ( kilka razy dzięki temu uniknąłem długich objazdów powypadkowych), bardzo dobrze pokonuje zakręty. jak na szynach.
Skrzynia automatyczna posiada funkcje power i hold, power pozwala kręcić silnik do ponad 7000 obr/min co pozwala na jazdę z tzw. pazurem, wiadomo nie jest to auto sportowe ale dzięki mocy 209KM i napędowi 4x4 kierowca może jeździć z uśmiechem na twarzy. Funkcja hołd pozwala na ruszanie i jazdę w trudnych warunkach drogowych na biegach wyższych niż bieg pierwszy.
Spalanie poza miastem od 9,5 z prędkością do 120 km/h do 10,5 l z prędkością 150 km/h na tempomacie, spalanie w mieście około 14 l. Auto łączy komfort i funkcjonalność bez kompromisów, kupując to auto 7 lat temu kierowałem się funkcjonalnością, wygodą i bezawaryjnością dzisiaj z tych samych powodów nie mogę się z autem rozstać ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik wolnossący ale łatwo wkręca się na obroty ( jak w motorze ) dobrze sobie radzi z masą auta.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia szybko zmienia biegi i dostosowuje się do położenia pedału gazu, jeździłem ze skrzynią DSG w passacie, Q5, Kodiaq i tam skrzynia nie zawsze zmieniała biegi w tedy kiedy tego potrzebowałem.
5,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi ponadprzeciętnie, włączanie się do ruchu w każdych warunkach pogodowych bez poślizgu kół, komfortowo wybiera nierówności , pozwala na szybkie pokonywanie zakrętów , choć ze względu na podniesione zawieszenie lekko się przechyla na szybko pokonywany zakręcie
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest dobra ale przy manewrowaniu na tzw. milimetry trzeba pamiętać o wystających zderzakach ( ja już pamiętam po kontakcie ze słupkiem)
5,0
Ergonomia
Jedyny minus to brak podświetlenia przycisków od świateł przeciwmgielnych
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podgrzewania przednia szyba na wysokości wycieraczek, podgrzewane siedzenia, bardzo szybko rozmarzającym lusterka boczne. Klimatronik działa skutecznie i szybko
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie silnika wzorcowe, natomiast nowy nieoryginalny tłumik jest mocno słyszalny w kabinie podczas jazdy autostradą
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Największy koszt to paliwo ;) czyli prawidłowo
Po sprowadzeniu do Polski wymieniłem napinacze i prowadnice łańcucha rozrządu w ASO Subaru - 2500 PLN (objawem był metaliczny dźwięk podczas odpalania silnika )
W 2016 wymiana rozszczelnionej chłodnicy 600PLN
W tym roku wykonałem generalny przegląd i wymianę wszystkich zużytych elementów tj. klocki tarcze przód, gumy przegubów, łączniki stabilizatora w tylnym zawieszeniu, krzyżaki na wale napędowym, regeneracja mechanizmu wspomagania kierownicy, wymiana oleju w skrzyni - koszt 5400PLN poza ASO. Auto ma na liczniku 236 000km ale realny przebieg przed przyjazdem do Polski pewnie zmalał o 200 000km. Generalnie koszty części to średnio 1000 pln na rok w moim przypadku, ale kupując używane trzeba założyć rezerwę na zaniedbania serwisowe poprzedniego właściciela
5,0
Stosunek jakość/cena
W porównaniu do drugiego auta z tego samego roku jakie posiadam to 5.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak nielicząc rozładowanej bateri w pilocie kluczyka
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zapieczony zacisk hamulca, rozszczelnione chłodnica (mały wyciek chłodziwa momiędzy radiatorami a plastikowym kolektorem, zużycie napinaczy łańcucha rozrządu ( w serwisie powiedzieli że po 300 000km może się zdarzyć)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 209KM 154kW
[l/100km]