Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Outback II

Outback, 6 lat temu
Silnik 3.0 209KM 154kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 236 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Subaru Outback II 3.0 209KM 154kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Auto posiadam od 2010 roku, sprowadzone ze Szwajcari. Wewnątrz dużo miejsca, 5 osób może wygodnie podróżować. Ergonomia niemal wzorowa, przejechanie 4 godzin w trasie bez przerw nie męczy, zawieszenie dobrze tłumi dziury i bardzo dobrze wybiera nierówności. Napęd stały na cztery koła i wysoki prześwit pozwala mi na bezstresową jazdę drogami gruntowymi w każdych warunkach pogodowych ( kilka razy dzięki temu uniknąłem długich objazdów powypadkowych), bardzo dobrze pokonuje zakręty. jak na szynach. Skrzynia automatyczna posiada funkcje power i hold, power pozwala kręcić silnik do ponad 7000 obr/min co pozwala na jazdę z tzw. pazurem, wiadomo nie jest to auto sportowe ale dzięki mocy 209KM i napędowi 4x4 kierowca może jeździć z uśmiechem na twarzy. Funkcja hołd pozwala na ruszanie i jazdę w trudnych warunkach drogowych na biegach wyższych niż bieg pierwszy. Spalanie poza miastem od 9,5 z prędkością do 120 km/h do 10,5 l z prędkością 150 km/h na tempomacie, spalanie w mieście około 14 l. Auto łączy komfort i funkcjonalność bez kompromisów, kupując to auto 7 lat temu kierowałem się funkcjonalnością, wygodą i bezawaryjnością dzisiaj z tych samych powodów nie mogę się z autem rozstać ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik wolnossący ale łatwo wkręca się na obroty ( jak w motorze ) dobrze sobie radzi z masą auta.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia szybko zmienia biegi i dostosowuje się do położenia pedału gazu, jeździłem ze skrzynią DSG w passacie, Q5, Kodiaq i tam skrzynia nie zawsze zmieniała biegi w tedy kiedy tego potrzebowałem.
5,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi ponadprzeciętnie, włączanie się do ruchu w każdych warunkach pogodowych bez poślizgu kół, komfortowo wybiera nierówności , pozwala na szybkie pokonywanie zakrętów , choć ze względu na podniesione zawieszenie lekko się przechyla na szybko pokonywany zakręcie
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest dobra ale przy manewrowaniu na tzw. milimetry trzeba pamiętać o wystających zderzakach ( ja już pamiętam po kontakcie ze słupkiem)
5,0
Ergonomia
Jedyny minus to brak podświetlenia przycisków od świateł przeciwmgielnych
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podgrzewania przednia szyba na wysokości wycieraczek, podgrzewane siedzenia, bardzo szybko rozmarzającym lusterka boczne. Klimatronik działa skutecznie i szybko
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie silnika wzorcowe, natomiast nowy nieoryginalny tłumik jest mocno słyszalny w kabinie podczas jazdy autostradą
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Największy koszt to paliwo ;) czyli prawidłowo Po sprowadzeniu do Polski wymieniłem napinacze i prowadnice łańcucha rozrządu w ASO Subaru - 2500 PLN (objawem był metaliczny dźwięk podczas odpalania silnika ) W 2016 wymiana rozszczelnionej chłodnicy 600PLN W tym roku wykonałem generalny przegląd i wymianę wszystkich zużytych elementów tj. klocki tarcze przód, gumy przegubów, łączniki stabilizatora w tylnym zawieszeniu, krzyżaki na wale napędowym, regeneracja mechanizmu wspomagania kierownicy, wymiana oleju w skrzyni - koszt 5400PLN poza ASO. Auto ma na liczniku 236 000km ale realny przebieg przed przyjazdem do Polski pewnie zmalał o 200 000km. Generalnie koszty części to średnio 1000 pln na rok w moim przypadku, ale kupując używane trzeba założyć rezerwę na zaniedbania serwisowe poprzedniego właściciela
5,0
Stosunek jakość/cena
W porównaniu do drugiego auta z tego samego roku jakie posiadam to 5.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak nielicząc rozładowanej bateri w pilocie kluczyka
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zapieczony zacisk hamulca, rozszczelnione chłodnica (mały wyciek chłodziwa momiędzy radiatorami a plastikowym kolektorem, zużycie napinaczy łańcucha rozrządu ( w serwisie powiedzieli że po 300 000km może się zdarzyć)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 209KM 154kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Subaru Outback II 3.0 209KM 154kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
13,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Subaru Outback II