Silnik
: Kulturalny kiedy trzeba, dziki kiedy chcę :-)
5,0
Całokształt
Najlepsza moim zdaniem generacja OBK - mechanicznie i "charakternie". Wygląd to kwestia gustu - jest brzydki, ale ma w sobie "to coś" co wyróżnia go z tłumu nijakich i mdłych niemców i popularnych japońców. Ale najlepsze jest pod maską - wolnossący boxer H6 (niezniszczalny, toleruje LPG ale szkoda go paskudzić), klasyczny automat (niezniszczalny, nie tak szybki jak DSG - ale przezyje DSG 3 razy...), i doskonałe 4x4 które daje ogromną frajdę z jazdy (szczególnie zimą po wyłaczeniu kontroli trakcji, żeby nie przeszkadzała w zabawie). Oczywiście "normalny" ręczny którego można użyć w trakcie zabawy.
A dla kierowcy - wszystko co potrzebne do prowadzenia auta w sposób świadomy i komfortowy. Nie ma park assist, front assist, lane assist, ekranów LCD, head-up i sterowania gestami, jest za to kwintesencja motoryzacji i charakter.
Jedyne czego brakuje w H6, to surowy gang boxera z turbo - tutaj jest bardziej łagodnie i cicho, ale po wciśnięciu w podłogę gazu, H6 budzi się i słychać/czuć siłę :-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy i gładki na niższych obrotach, jak trzeba to pokazuje pazur i ciągnie bardzo dynamicznie i z mocnym dźwiękiem 6 garów.
Wolnossący, nie wysilony, na łańcuchu, bezawaryjny.
Toleruje LPG, ale znacznie trwalszy jest bez "podtlenku". Przy LPG kosztowne regulacje zaworów - co 50 tys km kontrola i jeśli trzeba regulować, to tylko z wyciągnieciem silnka - koszt około 3 tys PLN...
4,0
Skrzynia biegów
Mogłaby być szybsza, na kick-down reaguje trochę ospale, ale jak już zredukuje to wciska w fotel - nawet przy 120 km/h kickdown powoduje redukcje i wciska w fotel.
Jak na "tamte" czasy to jest super, ale obecne dwusprzęgłowe i cvt są szybsze.
Co z tego jak DSG po 200 tys jest do remontu za 10-20 tys PLN (zależy gdzie).
Automat w tej generacji OBK jest praktycznie niezniszczalny (oczywiście odpowiednio serwisowany)
5,0
Układ jezdny
Doskonałe 4x4, kontrolę trakcji można wyłączyć, niski środek ciężkości auta (boxer) a przy okazji spory prześwit 20cm.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobrze, mocno przeszklone, wąskie słupki, drzwi bez ramek, tylna klapa z dużą szybą. Do tego pozycja za kierownić trochę wyższa niż w zwykłych kombi, ale niżej niż w "bulwarówkach".
Do tego podwójny szyberdach.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i tak gdzie się tego spodziewamy. Każdy przycisk ma swoją funkcję, bez konieczności grzebania w menu :-)
Może trochę za małe przyciski na radyjku.
Kierownica bez "guzoków" ale to MOMO więc trzeba wybaczyć :-)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajny układ chłodzenia/ogrzewania. Zimą silnik bardzo szybko łapie właściwą temperaturę i ogrzewanie "prawie parzy", a latem klima też świetnie i szybko działa, prawie mrozi :-)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest OK jak na te rozmiary auta i dla 4 dorosłych osób. 3 osoby z tyłu będa miay trochę ciasno.
5,0
Wyciszenie
Bardzo cicho na niskich obrotach, praktycznie nie słychac silnika. Jak chcemy dynamicznie, to budzi się potwór i słychać/czuć moc. Ale nie jest to uciążłiwe, lecz przyjemne brzmienie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli patrzymy tylko na spalanie, to mogłoby być taniej (średnio w mieszanym 13 l/100). Ale jak podliczymy wszystkie koszty eksploatacji, to wcale nie jest drogo. Tutaj nic się nie chce zepsuć, jedynie przeglady i wymiany płynów ustrojowych oraz inne eksploatacyjne sprawy typu klocki, tarcze, żarówki itp...
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny wyższe niż przecietne w tym segmencie, ale też jakość zdecydowanie ponad średnią.
Poza tym to auto ma charakter i potencjał na youngtimera, ta generacja jest jeszcze prawdziwym Subaru, w zasadzie po 2006r Subaru zaczyna tracić swoją wyjątkowość i "stacza się" w kierunku masówki i tonie wśród innych podobnych aut
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje, tylko eksploatacja i planowane wizyty w dobrym nie-ASO.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie psuje. Gdybym założył LPG to jest większe ryzyko, mimo że H6 w tej wersji toleruje LPG.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 209KM 154kW
[l/100km]