Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Outback II

witekprytek, 13 lat temu
Silnik 3.0 209KM 154kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 135 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Subaru Outback II 3.0 209KM 154kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : To jak dobrane sa i dopasowane wszystkie elementy teggo auta. SIlnik, skrzynia, układ hamulcowy, wnętrze. Wszystko trzyma się jednego wysokiego standardu i nie ma tak, że coś jest rewelacyjne a inny element szwankuje.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Gdyby nie te pijackie nawyki samochodu, to byłoby to auto doskonałe.
Wrażenia
5,0
Silnik
3 litrowy bokser, który pieknie wyglada i doskonale pracuje. Motor daje radę przy duzym obciążeniu i wyprzedzaniu. Dynamika porównywalna do uturbionego autka.
5,0
Skrzynia biegów
Od jakiegoś czasu jeżdżę tylko autami ze skrzynia automatyczna i porównujac do poprzedników (MB, Opel) tutaj również Subaru pozostaje na 1 miejscu. Skrzynia miękko zmienia biegi w dół przy wyprzedzaniu, gładko pracuje w trybie eco jak i sport. Doskonale radzi sobie w warunkach zimowych.
5,0
Układ jezdny
W mojej wersji auta mam na stałe włączony układ VDC (mozna go wyłaczyć wtykając odpowiedni bezpiecznik), co powoduje, że auto trudno wprowadzić w powazniejszy poślizg nawet jak się chce. Stały napęd na 4 kola, wysokie zawieszenie - autem można wjechać praktycznie wszędzie i wyjechać z błota, zaspy czy innej dziury bez najmniejszych problemów. Zakręty pokonuje tak, że czasem się chce wybrać drogę z większą ilością zakrętów tylko dla samej przyjemności z jazdy.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód i boki bardzo dobrze. Tył - środkowy zagłówek zasłania widocznośc. Prawe lusterko w tym modelu jesli się komuś trafi płaskie, to trzeba od razu wymienić wkład na sferyczny lub asferyczny (koszt ok 30zł)
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu nie trzeba szukać jakichś przełączników wyginać czy wyciągać rak, aby dostać się do jakiejś dźwigni czy przełącznika. Choć w porównaniu z dzisiejszymi autami nadzidźganymi elektroniką i wyświetlaczami Outback wypada skromnie, to po jakimś czasie brak tych bajerów staje się to ogromna zaletą. Doskonałe wykończenie każdego detalu i wysoka jakość materiałów. W aucie brakuje mi dodatkowego schowka na okulary oraz gniazda zapalniczki z tyłu kabiny - do podłączania akcesoriów) Bardzo fajny jest pas dla środkowego pasażera tylnej kanapy również 3 punktowy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik działa bez zarzutu. Do trybu eco (same nawiewy bez klimy) też nie można mieć zastrzeżeń. Zimą wnętrze nagrzewa się bardzo szybko a podgrzewane pola wycieraczek chronią pióra przed ich oberwaniem. Brakuje mi bezpośredniego nawiewu na tylne szyby
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tym autem się po prostu chce jeździć. Samo \"posiedzenie\" z uwagi na przestrzeń i jakość foteli i kanapy to już frajda. 5 osób + duży pies - może podróżować autem wygodnie - przy 4 osobach można mówić o niespotykanym komforcie jazdy. Kierowca nawet sporych rozmiarów nie będzie w tym aucie \"cierpiał\" nawet na długich trasach. W bagażniku można sporo przewieźć, a po złożeniu tylnej kanapy z auta robi się mała ciężarówka
4,0
Wyciszenie
Powiedział bym, że doskonałe, ale ja przy pewnej prędkości słyszę basowy pomruk, który mnie denerwuje, a żaden serwis ani mechanik nie potrafi tego \"wysłyszeć\" - możliwości są dwie albo jak powiedział jeden z mechaników mam \"ucho muzyka\", albo mi się w dupie poprzewracało i chcę od tego auta więcej niż przewidziała fabryka
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu jest już przeciętnie. Auto na trasie zjada 9-10 litrów/100km. Po mieście to już masakra. Przeróbka na gaz tego modelu silnika w ogóle nie opłacalna z uwagi na dodatkowe koszta jakim jest regulacja zaworów (trzeba wyjmować silnik). Poza tym ceny części nie są zatrważające. Standardowe serwisy - oleje klocki tarcze, paski, kosztują standardowo. Korzystam ze sprawdzonych serwisów poza ASO, bo w polskich ASO ceny x5.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ocena dotyczy ceny za jaką auto kupiłem. Trudno mi jest odnieść się do cen \"salonowych\"
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
miałem opla, to musiałem mięć karnet do serwisu, bo ciągle jakaś pierdoła wyskakiwała, dlatego tutaj nie mogę być obiektywny - jak na razie nie ma problemów żadnych.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zaraz po zakupie mechanik stwierdził luz na maglownicy. Zregenerowałem i jak na razie jest OK
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Subaru Outback II 3.0 209KM 154kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
13,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Subaru Outback II