Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Outback I

thomas63, 10 lat temu
Silnik 2.5 156KM 115kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 159 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Subaru Outback I 2.5 156KM 115kW 1995-1999 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Kto ceni sobie perfekcję wykonania i absolutne poczucie spokoju, a przy tym komfort i duch sportowy, nie znajdzie lepszego auta. Poczucie bezpieczeństwa w każdych warunkach drogowych i spokój z powodu niezawodności. To auto w niezwykle dyskretny sposób wykonuje swoje uslugi. W ogóle nie narzuca się wlaścicielowi, jak rozhisteryzowane i himeryczne auta europejskie. To jest zupelnie inna liga, nieosiągalna w Europie, nie mówiąc o USA. Najbardziej pozytywnie zaskoczylo mnie przyzwoite spalanie i latwa dostępność części i ich ceny. Co ważne: auto wzbudza sympatię, wręcz szacunek, a nawet zazdrość. Tylu kierowców marzy o Subrau, ale sie boją, bo nietypowe. Więcej odwagi! Ja się zdecydowalem i moge tylko powiedzieć: jeżdżę od ponad 30 lat i żaluję, że stracilem tyle lat na męczenie się z autami byle jakimi i byle jak zbudowanymi (a mialem zawsze porządne marki). Trzeba bylo już dawno kupić Subrau!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Po myciu auta Karcherem, zacięla się tylna wycieraczka. Brak masy.
Zawieszenie : Po zimie, stan 140 tys.km, wymiana lączników stabilizatorów i tulei tylnych wachaczy.
Układ elektryczny : Przepalone żaróweczki podświetlające przelączniki. Wymiana uciążliwa, cena po 2,- zl/szt.
5,0
Całokształt
Japońska perfekcja w najdrobniejszych szczególach. Niedościgniony wzór dla aut europejskich. Auto dla osób, które cenią sobie auta dyskretne, bezpieczne i niezawodne, a przy tym komfortowe.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dynamiczny, elastyczny, bardzo trwaly, 4-cylidrowy boxer, 16-zaworowy, DOHC, z hydraulicznie regolowanymi zaworami. Jest bląd w wyszukiwarce: ten silnik w tym modelu mial 150KM. A do tego zadziwiająco oszczędny, jak na pojemność i moc. Latwy dostep do wszystkich agregatów w komorze silnika, jedynie ze względu na konstrukcję boxera, utrudniony dostęp do glowic, które są blisko podlużnic.
5,0
Skrzynia biegów
4-biegowy automat, z funkcjami "sport" i "zima". Bez problemowa i trwala skrzynia, chodzi na każdym typie oleju. Biegi przelącza miękko i spontanicznie.
5,0
Układ jezdny
Podobno najlepszy napęd na świecie. Permanentny 4x4 ze sprzęglem viscozowym Torsen. W tym - pierwszym modelu Outback'a, dodatkowo seryjnie automatyczna blokada tylnego dyferencjalu. Od następnego modelu byla tylko w opcji. Zawieszenie komfortowe, duży skok kól.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra naokolo + dwa elektryczne szklane szyberdachy seryjne, duże lusterka, seryjnie sterowane i podgrzewane. Reflektory tylko H4, trzeba bylo wstawić żarówki +50%. Za to seryjne spryskiwacze. Doskonale reflektory p/mgielne.
2,0
Ergonomia
Szalu nie ma. Wieje japońską nudą a la Germańce. Przelączniki porozrzucane chaotycznie i trzeba się przyzwyczaić gdzie są, część skrywa kolo kierownicy. Wentylacja na wysoko, za to radio za nisko. Niewygodne sterowanie szybami, w pionie na drzwiach, a regulacja lusterek ukryta w dole deski. Dodatkowy problem stanowią często przepalające się żaróweczki przelączników, utrudniające rozpoznanie przelączników w nocy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie przy silnych mrozach poniżej -10 mogloby być troche mocniejsze. Poza tym wszystko przeciętnie - wzorowo.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Baaardzo dużo miejsca. I na nogi przód/tyl i nad glową. Latwe wsiadanie i wysiadanie, dzięki podwyższonemu zawieszeniu. Duży bagażnik. Bardzo dobra i wygodna pozycja za kierownicą, wygodny fortel i mila kierownica. Niestety regulacja oparć foteli tylko skokowo, nie na pokrętlo. Na krytykę zasluguje tylko podstawowa ilość schowków: wąskie na drzwiach, schowek od str. pasażera, podlokietnikowy i malutka miseczka pod popielniczką. Nie ma miejsca kubeczki, ani butelkę z wodą.
4,0
Wyciszenie
Lexus to nie jest, ale poziom chalasu na poziomie limuzyn w tej klasie. Nie glośniej, nie ciszej. Mily pomruk boxera.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jak na benzynę 2.5/150KM, wagę 1500 kg i napęd 4x4 + automat jak najbardziej akceptowalny w tej klasie aut. Średnio miasto-okolice 10 l/100km, w trasie 8,5-9, a maksymalne z potężną przyczepą 11,5. Przy bardzo ostrej jeździe 12 l/100km. Wyższe spalanie rekompensuje brak awarii i akceptowalne ceny części zamiennych, na poziomie zwyklych aut. OC trochę drogie - 1.000 zl / rok. (100%)
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobra. Subaru nie są drogie, zdecydowanie tańsze niż porównywalne Audi Allroad, czy Volvo XC70. Poza tym używane Subaru nie mają statystycznie biorąc wysokich przebiegów. Dostępna cena + perfekcja wykonania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Absolutnie bezawaryjne auto.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, poza podstawowymi elementami eksploatacyjnymi. Warsztat odwiedzamy tylko na wymienę oleju, filtrów itp.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 156KM 115kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru Outback I