Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Levorg Kombi

cinor, 8 lat temu
Silnik 1.6 GT 170KM 125kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 24 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Subaru Levorg Kombi 1.6 GT 170KM 125kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
3,38
20% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : czy zaskoczyło? Nie. Od kilku lat subaru to główna marka w moim garażu. Na szczęście napędu nie zepsuli.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Tylne zawieszenie nie pracuje tak, jak powinno.
3,0
Całokształt
Ładne, zgrabne auto warte ceny zakupu. Jeśli chodzi o niemiecką konkurencje, to niestety bezkonkurencyjne nie jest. Z nienawiści do VAGa, Levorg był najsensowniejszą opcją z kraju kwitnącej wiśni, po wieeeelkim rozczarowaniu jakością obsługi klienta w poznańskiej Maździe.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik radzi sobie z gabarytami auta, sprawnie je rozpędza i pozwala na dynamiczne poruszanie się po Polsce. Wyprzedzania nie trzeba planować z kilkudniowym wyprzedzeniem, wnioski o dopływ mocy są rozpatrywane tak szybko, jak wciskany jest pedał przyspieszenia, tryb sport fajnie zmienia charakterystykę układu napędowego. Po poprzednim Subaru jest lekki niedosyt jeśli chodzi o moc :)Boli tylko spalanie i to zaskakująco.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo pozytywne zaskoczenie. Tryb manualny dość sprawny, hamowanie silnikiem bezproblemowe. Ma lekkie opóźnienie przy starcie z zatrzymania, jak każdy przeciętny automat. Niestety nawet DSG na to cierpi. Próbuje oszczędzać paliwo, mam wrażenie, że przy manualnej skrzyni, spalanie byłoby jeszcze wyższe. System start&stop nie przeszkadza szczególnie, samochód jest przygotowany do startu, bardzo mała zwłoka po odpaleniu silnika.
5,0
Układ jezdny
S-AWD nie oddaje nikomu prowadzenia jeśli chodzi o układ napędowy. Wyważenie, przewidywalność, płynność ewentualnej ingerencji napędu jest na najwyższym poziomie i zgrywa się z CVT.
Komfort
4,0
Widoczność
Duży plus za duże lusterka. Kamera cofania z funkcją ostrzegania o pojeździe nadjeżdżającym z boku - świetny gadżet. Przez tylną szybę niewiele zobaczymy, ale jeśli jest kamera nie przeszkadza to tak bardzo. Grube słupki delikatnie ograniczają widoczność.
3,0
Ergonomia
Fotele ok. Strasznie irytuje wciąż przeduwający się w tył podłokietnik. Plus za regulowane pochylenie tylnej kanapy. Brakuje uchwytu na napoje wysuwanego z deski.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Regulacja temperatury żyje własnym życiem. Między 19.5, a 20C jest przepaść jak między działem mięsnym, a odzieżowym w supermarkecie... Ogrzewanie jest mało wydajne. Klima ok, chłodzi dość szybko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest sporo, zarówno z przodu jak i z tyłu. Po dłuższej trasie bolą uda, kwestia siedziska. Dotychczas jedynie pólkubełki lub bardzo sportowe fotele odpowiadały mi w tej kwestii, być może nieobiektywnie oceniam pozycje za kierownicą :)
3,0
Wyciszenie
Subaru nigdy nie było w tym temacie dobre. Słychać tył, silnik wyciszony dobrze.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Generalnie rzecz biorąc tragedia :) Jadąc spokojnie, zgodnie z przepisami i nie tamując ruchu w cyklu mieszanym 7,5 litra/100km jest osiągalne. Normalna spokojna jazda to przynajmniej 9l. W mieście do zniesienia, auto jest spore i każdy wynik poniżej 10l jest ok. Drogi szybkiego ruchu, 120-130 ok 8l/100km. Tragedia zaczyna się na autostradzie. Tempomat i 140km/h to bite 10l/100 km, jeśli mamy sprzyjającą pogodę. Bardzo się zawiodłem. Impreza, która ma 12 lat i 2x więcej mocy spala podobne ilości benzyny co levorg jeśli chodzi o bezstresowe i sprawne poruszanie się na trasie...
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest ok. Dealer co prawda nie raczy negocjować cen, ale wyposażenie jak i jakość wykonania jest adekwatna do ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bardzo źle. Levorg nie przechodzi testu przylegania kół do podłoża jeśli chodzi o tylną oś. Nie jest autem lekkim i mimo zastosowania wielowahaczowego zawieszenia powinno być lepiej. Czuć to też na długich poprzecznych nierównościach. Tył podskakuje, jakby amortyzatory były niesprawne, wylane, nie miały tłumienia. To największy minus tego auta, tylne zawieszenie. Mimo to dość dobrze trzyma się drogi, na gładkich jak stół nawierzchniach - wzorowo. Komfort jazdy jest niestety bardzo zaburzony, pasażerowie tylnej kanapy czują się jak na trampolinie. Przy wykorzystaniu ładowności pojazdu w znacznym stopniu strach o przytarcie brzuchem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GT 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru Levorg Kombi