Zawieszenie
: Właściwie nie zawieszenie ale cały układ jezdny. Jeżdziłem już wieloma samochodami, ale tak jak to subaru nie jeździ żadne auto, no może Audi Quatro - super!
4,0
Całokształt
Legacy V w wersji COMFORT ze "wszystkim" :), Trudno znaleźć słabą stronę oprócz silnika (wg mnie słabo rozwiązana konstrukcyjnie dlatego może być awaryjny). Jeśli ktoś wymienił silnik w ASO na nowy to ma już samochód POZBAWIONY WADY i robi się z tego rewelacyjne auto
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo dobry dopóki działa, może paść i wtedy ratuje tylko wymiana w ASO, na szczęście te nowe silniki już tego problemu konstrukcyjnego nie mają
5,0
Skrzynia biegów
troszkę twarda ale precyzyjna i wygodna. Raczej "męska" w użytkowaniu
5,0
Układ jezdny
REWELACYJNY! Nie ma chyba normalnego seryjnego auta z takim układem jezdnym, taką pewnością prowadzenia w zasadzie w dowolnych warunkach i z dowolną prędkością
5,0
Karoseria
ładna, drapieżna, może choć nie musi się podobac - jak dla mnie linia ponadczasowa
Komfort
4,0
Widoczność
w sedanie słaba widoczność do tyłu przy cofaniu i trzeba się tego nauczyć gdzie kończy się auto. Mojego egz to nie dotyczy ze względu na kamerę cofania i czujniki parkowania z przodu i tyłu
5,0
Ergonomia
Japońskie auta mają to do siebie, że w wiekszości człowiek wsiada i wie od razu gdzie co jest. Po prostu przewidywalnie. Nie ma popielniczki - co jest akurat dla mnie jak najbardziej OK bo nie palę i toleruje palenia w samochodzie
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
wszystko OK, chociaz na tak duże auto w środku to z tyłu mogłyby być sterowane nawiewy. Polecam przyciemnić szyby tylne
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodne fotele (mam skórę wentylowaną) sterowane elektrycznie z regulacją na odcinku lędźwiowym, z tyłu bardzo dużo miejsca nawet dla wysokich osób
4,0
Wyciszenie
do 120-130 komfortowo, przy ok. 150-160 już słychać szum, głównie powietrza, plusem jest to, że juz powyżej tej predkości hałas nie rośnie, nawet przy 200 jest podobnie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwo w normie, nawet przy cięższej nodze, zuzycie max 7,4-7,6 w cyklu mieszanym, na trasie tak do 140 na poziomie 6,4-6,6 mimo napedu 4x4.
Koszty serwisowania niezbyt wielkie bo nie ma żadnych niespodzianek, zalecam przeglądy w ASO ale z własnymi materialami eksploatacyjnymi (olej, płyny, klocki, itp). Ubezpieczenie OC/AC niższe niż auta popularne z tego samego rocznika, bardzo niskie ryzyko kradzieży (auto monitorowane). Niestety jesli coś się dzieje przy silniku to tylko ASO
5,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby się udało znaleźć Legacy po serwisowej wymianie silnika i osprzetu to REWELACJA, bez wymiany duże ryzyko dużych kosztów
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Praktycznie żadnych: po przejechanych osobiście 90tys. km była konieczność wymiany 2 końcówek drążka kierowniczego, rury powietrza turbiny, oraz naprawy podnośnika szyby (tylny, prawy) - i to wszystko. Klocki, tarcze, płyny, filtry traktuje jako eksploatacyjne
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeśli nie wymieniony na nowy (nowego typu diesel) to Duże ryzyko awarii silnika - takie nawet ok. 50% i z tego powodu duża utrata wartości bo niewielu chetnych na zakup.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D 150KM 110kW
[l/100km]