Świetne auto w swojej klasie. O wiele ciekawsza opcja niż niemiecka konkurencja z tych samych roczników. Auto bardzo szybkie, przestronne, niesamowicie dobrze się prowadzące. Z świetnym napędem i genialnie rozłożoną masą. W jeździe na codzień może być nieco uciążliwe, głównie z uwagi na słabe wyciszenie, bardzo sportowo zestrojone (mówiąc bez owijania - strasznie twarde) zawieszenie, oraz wysokie spalanie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Byłoby pięć gwiazdek, gdyby nie fakt, że silniki EJ25 miały wadę fabryczną w postaci zbyt cienkich uszczelek pod głowicą. U mnie UPG w okolicach 270 tys. km przebiegu. Zrobione zgodnie ze sztuką na lepszych częściach - teraz auto powinno być niezawodne przez dłuuugi czas. Poza tym silnik super. Do setki da się urwać 5,8-5,9 sekundy.
5,0
Skrzynia biegów
O dziwo skrzynia jak na zwykłe 5AT nie jest jakaś bardzo ospała, jest bardzo elastyczna, dwójka jest bardzo długa. Przy tym jest to nadal prosty, pancerny, hydrokinetyczny automat. Jeśli miałbym coś zmienić, to dodałbym jednak ten 6 bieg na trasę, bo przy 140 mamy już jakieś 2900 obrotów, ale poza tym jest nadzwyczaj dobrze.
5,0
Układ jezdny
Bajka, poezja. Niesamowicie szybki i precyzyjny. Dla kogoś przyzwyczajonego do "okrętów" może być to minus, ale to jest auto z bardzo sportowym charakterem. Prędkość z jaką można wchodzić w zakręty potrafi zadziwić.
3,0
Karoseria
No tutaj niestety jest typowy japończyk. Rdza wychodzi w kilku miejscach, podwozie również. Co prawda elementy nośne nienaruszone, ale miska olejowa skrzyni biegów zgnita. Na plus bardzo ładne lakiery, szczególnie perłowe.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest super. Lusterka są gigantyczne, szyby boczne jak w akwarium. Do tyłu też jest nieźle, a pomaga jeszcze kamera cofania.
5,0
Ergonomia
Tutaj też japońsko. Bez fajerwerków, ale jednocześnie bardzo ergonomicznie i wszystko jest na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto w zimę nagrzewa się już po paru kilometrach, dodatkowo podgrzewane fotele przednie. Klimatyzacja dwustrefowa, bardzo wydajna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest ogrom, byłem w szoku jak pierwszy raz wsiadłem. Z tyłu jest mnóstwo miejsca na nogi i głowę. W cztery osoby można podróżować bardzo komfortowo, w pięć pewnie jako-tako, bo tunel środkowy. Bagażnik jak na sedana również bardzo pojemny.
2,0
Wyciszenie
Mogłoby być zdecydowanie lepiej. Już powyżej 120 jest średnio, a powyżej 140 jest już naprawdę głośno. To akurat jest mocny minus w podróżowaniu po autostradach tym autem.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak mówiłem, auto pali masakryczne ilości paliwa. Ponadto UPG prędzej czy później wystąpi. Rzeczy eksploatacyjne mają raczej ceny podobne do konkurencji, ale dochodzi też fakt, że raczej zawsze trzeba szukać mechanika, który zna się na subaru.
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę, że za cenę, po której chodzą teraz takie egzemplarze dostajemy kawał auta.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne rzeczy się raczej nie psują. Jedyne co oprócz silnika zepsuło mi się przez 3 lata użytkowania, wynikało że zużycia - akumulator, przerdzewiała miska, przerdzewiałe łączenie tłumika.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
UPG murowane. Panewki w EJ25 się już generalnie miały nie zdarzać, ale też może wystąpić. Niby nie jest to jakaś tragedia, bo po zrobieniu tego jak należy możemy cieszyć się autem już długo, ale nie są to najtańsze rzeczy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 GT 265KM 195kW
[l/100km]