Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Legacy IV Sedan

Pkoz, 10 lat temu
Silnik 2.0 TD 150KM 110kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 134 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Subaru Legacy IV Sedan 2.0 TD 150KM 110kW 2007-2009 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : BAJKA,BAJKA,BAJKA 4x4 rządzi Subaru ma najlepszy
4,0
Całokształt
Ogólnie jestem bardzo zadowolony. To moje drugie auto tej klasy. Wcześniej hatchback'i. Poprzednio Honda Accord 2.0 155 km sedan z 2003 roku. Główne przewagi to pewność prowadzenia i zachowania na drodze oraz moc od najniższych obrotów przy niskim spalaniu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dynamiczny. Na każdym biegu ciągnie bez problemu. Nie jest to auto do zrywu spod światem więc miejscy rajdowcy powinni sobie odpuścić. Krótka jedynka tylko do ruszania. Bardzo elastyczny silnik przy 60/h można jechać na 2, 3, 4 a dla nie lubiących machać lewarkiem i na 5 się nie zadławi. Genialnie w porównaniu do poprzedniego autka w trasie spadek spalania średniego o 5 litrów w mieście nawet nie liczę. Ostatnio, trasa Warszawa - Lublin w niedzielę w godzinach około 19 spalanie 4.4 komputerowo (średnio). Najlepszy wynik przejechanych kilometrów na jednym baku to 1360 km. Jak dotąd bez żadnych usterek:)
4,0
Skrzynia biegów
Działa precyzyjnie choć ze sportowym oporem mi to się akurat podoba. Zawsze mam pewność wrzucenia prawidłowego biegu. Jak dotąd bez żadnych usterek:) Uważam, że ma dobre zestopniowanie. Żona trochę narzeka na wsteczny.
5,0
Układ jezdny
Bajka przednio na-pędówki mogą się schować. Chciałbym już do końca życia jeździć SUBARU. Pewność na drodze, bezpieczeństwo, wyjazdy w góry bez ryzyka:) Zawieszenie komfortowo sztywne nie jest to gokart ani amerykański krążownik uważam , że jest genialnie dobrane. Przy tym jest niebywale trwałe. Jak dotąd tylko jeden łącznik nie wytrzymał (koszt 80 zł).
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie bardzo dobra. Duże lusterka boczne pozwalają unikać gimnastyki, nie trzeba się wyginać przy cofaniu:)
5,0
Ergonomia
Wszystko jest prawidłowo bez udziwnień. Wsiadasz do autka, ruszasz i od razu naturalnie wszystko wiesz gdzie jest. Prawidłowe rozmieszczenie przycisków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest bardzo dobrze. Sprawnie działające nawiewy. Szyby w zimie szybko się odmrażają. Dodatkowo przednie wycieraczki są dodatkowo podgrzewane. Latem sam nawiew nawet nieźle chłodzi. Klima bardzo szybką daje przy 30 stopniach chłodny powiew.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na gabaryty auta uważam, że jest git. Jest to autko raczej liczone na 4 osoby. Zarówno pod względem miejsca w kabinie jak i w bagażniku. Wyjazd w alpy 4 osoby, w kanale 4 pary nart, walizki i buty w bagażniku i daliśmy radę, bez utraty komfortu jazdy (trasa w jedną stronę 1400 km robiona na raz). Ostatnio miałem przyjemność jechać nową BMW serii 5 uważam że miejsca wcale nie miała tak drastycznie więcej (jako pasażer z tyłu ocierałem kolanami o fotel pasażera). A w Legasiu był luz.
3,0
Wyciszenie
Przyznam , że tutaj mam gorsze wrażanie niż miało to miejsce w Accordzie. Do 140, 150 jest oki ale powyżej to już się niestety lekko nie porozmawia. Niestety brakuje tutaj szóstego biegu i byłaby malina. Rzadko tak jeżdżę więc mi tak bardzo to nie przeszkadza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do pierwszych 3 lat od nowości to serwis Subaru i ich stawki ze strony internetowej (około 1200 zł średnio). Obecnie Standardowe przeglądy z wymianami podstawowych filtrów, olei itp około 600-700 zł (Accord miał tyle w salonie - lepsza dostępność części).
5,0
Stosunek jakość/cena
Accorda kupiłem za podobne pieniądze a uważam, że oferował mniej (radości z jazdy). Kupowałem świadomie więc zadowolenie na 5. Odbyłem jazdę próbną i poczułem te gwiazdki:)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 6 lat bez nadprogramowych wizyt w serwisach. Wspomniany łącznik wyszedł przy przeglądzie okresowym.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BEZ USTEREK:) Początkowo martwiły mnie głosy o sprzęgłach, dwumasach choć te są równie zawodne w VW i innych markach i autach z silnikami diesla. Porównywalny koszt wymiany można też osiągnąć. Współczuję natomiast ludziom, którym po prostu padł silnik przy 100 tyś czy nawet 200 tyś przebiegu to masakra. Subaru Poland powinno wspierać tutaj użytkowników i tyle w temacie.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru Legacy IV Sedan