Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Legacy IV Sedan

twone, 15 lat temu
Silnik 2.0 TD 150KM 110kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Subaru Legacy IV Sedan 2.0 TD 150KM 110kW 2007-2009 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : doskonały i bezpieczny.
5,0
Całokształt
Dyskretny design , szyby bez ramek perfekcyjny układ jezdny , trakcja oraz silnik . Nie sądzę aby tak doskonały samochód z doskonałym silnikiem mógł mieć opinię profana marki tylko dlatego że napędza go diesel.Po pierwszej jeździe tym samochodem stałem sie miłośnikiem marki a nawet fanem japońskiej technologii. Coś jakby olśnienie z równoległego świata.To mój 4 samochód z dieslem 2 VW i VOLVO było przedtem. Można by powiedzieć że zacne samochody ,tym bardziej że jestem przekonany iż silniki składał w nich osobiście Rudolf Diesel bo SUBARU diesel to coś nowego.
Wrażenia
5,0
Silnik
doskonale ! prawie bez turbo dziury. Harmonijna praca w zakresie lekko do ponad 4000 obr/min to nieosiągalne dla innych diesli. Zero drgań i ciagnie jak taśma górnicza tak kulturalnie że z pozoru nudno . Tylko na znanych mi odcinkach drogi obserwując przyrost prędkości i obrotow jestem pod wrażeniem , zupełnie odwrotnie niż w TDI gdzie akustyka silnika przy przyśpieszaniu sugeruje więcej niż dzieje się naprawdę. Jedynka do ruszania ale przy zimnym silniku 2 bieg trochę za długi.Klekot istnieje ale tylko do rozgrzania , później jedynie trochę przy gwałtownym przyśpieszaniu poza tym brzmi jak boxer.
4,0
Skrzynia biegów
Pięć biegów wystarcza i zestopniowanie daje odjazd na każdym z nich. Na zimno 2 bieg dławi się w wolnych prędkościach , natomiast 6 bieg - cóż mnie nie brakuje ale gdyby był to używałbym bo w imprezie n14 jest więc miałby sens.
5,0
Układ jezdny
perfekcja! Próbowałem go zmusić do złej jazdy i z marnym efektem.Wyobrażałem sobie wiele ale jego możliwości znacznie przerosły moje wyobrażenia.Na codzień nie sprawdzam możliwości więc jestem bezpieczny na 100%. Mały ansik do hamulców mogły by być twardsze, dozowanie dla mnie ciut ciastowate.
Komfort
4,0
Widoczność
ok.
4,0
Ergonomia
wszystko jak należy i pod ręką. Zastrzeżenia do wysokości fotela -na najniżej ustawionym siedzę za wysoko. W nowej imprezie przy próbach czułem się jak Peter Solberg na fotelu w legacy troche jak w SUV-ie. Mam 187cm ale w imprezie też tyle miałem więc takie są moje odczucia.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest poprawnie . W upał klimatyzacja trochę niezdecydowana ale ogólnie ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dobrze ale bez rewelacji . Jestem największy w rodzinie i to moje zdanie reszta cieszy się przestrzenią.
5,0
Wyciszenie
Sprawdzałem i w dieslu jest ciszej niż w legacy benzynowym , choć nie na zimno a dżwięki mają trochę inną barwę.Do 160 km/h cicho . Póżniej pojawia się świst lusterek (są wielkie jak w jeppie)i nie wzmaga się nadmiernie do 200 km/h. Tylnego mostu nie słychać! można cicho rozmawiać. To przy próbie możliwości bo w normalnej eksploatacji pełny komfort.Mnie odpowiada.Szkoda że radio z głośnikami marne bo zostaje rozmowa.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
mogę napisać tylko o zużyciu . Pali mniej niż Passaty i Audi TDI znajomych a napęd jakby nie było 4x4.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód dla mnie drogi nawet bardzo , ale kompletny i stanowiący zespół absolutnie doskonałych połączeń , zwłaszcza układ jezdny i silnik. Japończycy żetelnie skalkulowali cenę patrząc na oferty konkurencji powinni chcieć więcej . Na moje szczęście są uczciwi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie wiem , mam nadzieję że zgodna z legendą do której każdy chętnie dostosuje oczekiwania.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru Legacy IV Sedan