Dyskretny design , szyby bez ramek perfekcyjny układ jezdny , trakcja oraz silnik . Nie sądzę aby tak doskonały samochód z doskonałym silnikiem mógł mieć opinię profana marki tylko dlatego że napędza go diesel.Po pierwszej jeździe tym samochodem stałem sie miłośnikiem marki a nawet fanem japońskiej technologii. Coś jakby olśnienie z równoległego świata.To mój 4 samochód z dieslem 2 VW i VOLVO było przedtem. Można by powiedzieć że zacne samochody ,tym bardziej że jestem przekonany iż silniki składał w nich osobiście Rudolf Diesel bo SUBARU diesel to coś nowego.
Wrażenia
5,0
Silnik
doskonale ! prawie bez turbo dziury. Harmonijna praca w zakresie lekko do ponad 4000 obr/min to nieosiągalne dla innych diesli. Zero drgań i ciagnie jak taśma górnicza tak kulturalnie że z pozoru nudno . Tylko na znanych mi odcinkach drogi obserwując przyrost prędkości i obrotow jestem pod wrażeniem , zupełnie odwrotnie niż w TDI gdzie akustyka silnika przy przyśpieszaniu sugeruje więcej niż dzieje się naprawdę. Jedynka do ruszania ale przy zimnym silniku 2 bieg trochę za długi.Klekot istnieje ale tylko do rozgrzania , później jedynie trochę przy gwałtownym przyśpieszaniu poza tym brzmi jak boxer.
4,0
Skrzynia biegów
Pięć biegów wystarcza i zestopniowanie daje odjazd na każdym z nich. Na zimno 2 bieg dławi się w wolnych prędkościach , natomiast 6 bieg - cóż mnie nie brakuje ale gdyby był to używałbym bo w imprezie n14 jest więc miałby sens.
5,0
Układ jezdny
perfekcja! Próbowałem go zmusić do złej jazdy i z marnym efektem.Wyobrażałem sobie wiele ale jego możliwości znacznie przerosły moje wyobrażenia.Na codzień nie sprawdzam możliwości więc jestem bezpieczny na 100%. Mały ansik do hamulców mogły by być twardsze, dozowanie dla mnie ciut ciastowate.
Komfort
4,0
Widoczność
ok.
4,0
Ergonomia
wszystko jak należy i pod ręką. Zastrzeżenia do wysokości fotela -na najniżej ustawionym siedzę za wysoko. W nowej imprezie przy próbach czułem się jak Peter Solberg na fotelu w legacy troche jak w SUV-ie. Mam 187cm ale w imprezie też tyle miałem więc takie są moje odczucia.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest poprawnie . W upał klimatyzacja trochę niezdecydowana ale ogólnie ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dobrze ale bez rewelacji . Jestem największy w rodzinie i to moje zdanie reszta cieszy się przestrzenią.
5,0
Wyciszenie
Sprawdzałem i w dieslu jest ciszej niż w legacy benzynowym , choć nie na zimno a dżwięki mają trochę inną barwę.Do 160 km/h cicho . Póżniej pojawia się świst lusterek (są wielkie jak w jeppie)i nie wzmaga się nadmiernie do 200 km/h. Tylnego mostu nie słychać! można cicho rozmawiać. To przy próbie możliwości bo w normalnej eksploatacji pełny komfort.Mnie odpowiada.Szkoda że radio z głośnikami marne bo zostaje rozmowa.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
mogę napisać tylko o zużyciu . Pali mniej niż Passaty i Audi TDI znajomych a napęd jakby nie było 4x4.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód dla mnie drogi nawet bardzo , ale kompletny i stanowiący zespół absolutnie doskonałych połączeń , zwłaszcza układ jezdny i silnik. Japończycy żetelnie skalkulowali cenę patrząc na oferty konkurencji powinni chcieć więcej . Na moje szczęście są uczciwi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie wiem , mam nadzieję że zgodna z legendą do której każdy chętnie dostosuje oczekiwania.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 150KM 110kW
[l/100km]