Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Legacy IV Sedan

ALK, 5 lat temu
Silnik 3.0R i 4WD 245KM 180kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Subaru Legacy IV Sedan 3.0R i 4WD 245KM 180kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,71
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : wrażenia z jazdy
Silnik : niezawodność i kultura pracy
Zawieszenie : połączenie komfortu i sportu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : nie jest to mocna strona tego samochodu
5,0
Całokształt
Przez 12 lat posiadałem 3 egzemplarze Legacy IV, jeden 2,0 SOHC i dwie 3,0 H6. Ten pierwszy za słaby dla dynamicznego stylu jazdy, ale absolutnie bezobsługowy przez ponad 190kkm - dobry, bardzo wygodny i bezpieczny dupowóz, najlepszy mały silnik do LPG w tej generacji ze względu na prostą regulację zaworów. 3,0 to zupełnie inna bajka - zawieszenie zestrojone pod sportową jazdę, krótszy układ kierowniczy. 18stki odbierają komfortu a dużo nie zmieniają, więc złotym środkiem pozostają 17stki do codziennej jazdy. Jednostka również dobrze współpracuje z instalacjami LPG. Jeśli ktoś ceni sobie przyjemność z jazdy - polecam w 100%, sam bardzo chętnie kupię ten samochód po raz czwarty. Albo po prostu przejadę się egzemplarzem ojca, który dalej użytkuje ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura pracy, dynamika, dźwięk - poezja. Bezobsługowy łańcuch rozrządu.
5,0
Skrzynia biegów
Automaty o dosyć długich przełożeniach - w 2,0 4AT to trochę nieporozumienie, w 3,0 5AT działa całkiem przyjemnie i jest przystosowany do wyższych prędkości przelotowych, a przy tej mocy długość przełożeń nie sprawia problemów. Serwisowo polecam wymieniać olej co 60-80kkm, delikatne na stary i gówniany olej.
5,0
Układ jezdny
Najlepszy na świecie
5,0
Karoseria
Jeśli trafisz na egzemplarz powypadkowy i słabo naprawiony - mogą występować problemy z korozją. Fabrycznie podłoga BDB, na tylnych błotnikach pierwsza rdza po ponad 10 latach. Estetycznie nie oceniam, ale super proporcje.
Komfort
5,0
Widoczność
Wąskie słupki, dużo światła.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy -10 po przejechaniu 1,5km ciepło w środku. Podgrzewanie foteli działa naddźwiękowo.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tej klasy auto nie ma szału, w Octavce więcej przestrzeni. Samochód natomiast jest typowo nastawiony pod kierowcę - przyrządy skierowane, świetna pozycja za kierownicą, bezpośredniość reakcji.
4,0
Wyciszenie
Nie jest źle, ale polecam wygłuszenie drzwi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Eksploatacyjne rzeczy jak tarcze, klocki, wahacze itp jak we wszystkim innym. Czasem lubią padać piasty - dosyć drogie w zakupie, ale tanie w wymianie. Przy H6 polecam minimum tarcze z półki ATE bądź wyższej - oryginalne się krzywią.
5,0
Stosunek jakość/cena
3,0 trzymają cenę, ale warto jeśli kochasz prowadzić. Modele z małymi silnikami przystępniejsze, 2,5 wystarczające do codziennej jazdy na PB i mniej palące niż 2,0
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
często przepalające się żarówki; padające silniczki centralnego zamka w tylnych drzwiach to standard;
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Typowe przy tym silniku to przycierająca się rolka prowadząca paska - jedyny raz kiedy stanął na drodze. Polecam wymienić po zakupie dla spokoju, tak samo jak olej w skrzyni i mostach.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0R i 4WD 245KM 180kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru Legacy IV Sedan