Inne
: ogólnie samochód bez awaryjny, jeżdżę od nowości i mam dopiero 100 tyś więc co tu komentować przy takim przebiegu, to jedynie francuzy są już po trzech poważnych remontach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: nietrwałe i drogie tarcze hamulcowe, najtańsze zamienniki są 100 razy lepsze i ponad 10 razy tańsze.
Przeniesienie napędu
: łożyska na polskih drogach średnio 50 tyś i do wymiany.
3,0
Całokształt
kupiłem subarkę w salonie w 2010 jako wyprzedaż rocznika, zapłaciłem duuużo mniej niż za 2010, ale rocznikowa auto ma dwa lata więcej toteż po czterech latach jazdy bardzo duża strata kasy.
po upływie gwarancji założyłem gaz i mam wrażenie że lepiej jęździ na LPG jak na PB. Pracuje równiej i ciszej, ale ma założone dodatkowe smarowanie wtrysków, jest to opcja w instalacji BRC wymagana dla niektórych aut. Generalnie auto niczego sobie, ale skrytykować muszę fotele. nie da się jeździć tym autem na dłuższą trase, nawet już krótkie odcinki męczą. Dlaczego już tłumaczę.
Fabrycznie subaru wychodzi na felgach 16, ale w opcji mogą być 17 i oczywiście polscy genialni dealerzy traktują nas jak potencjalnych nabywców BMW i zamawiają auta na 17, czemu nie w końcu mamy najlepsze drogi w europie, a i subaru ma przy tak tak delikatne i miękkie zawieszenie. No oczywiście że nie, mam w prawdzie wersję ekonomiczną bez turbiny, ale i tak zawieszenie ma bardzo sportowe więc trzeba mieć dobrego dentystę bo można plomby pogubić w czasie jazdy. A wracając do fotela w połowie wysokości fotela pod plecami jest szew i nie było by to nic takiego gdyby tuż pod nim pod cienką warstwą materiału nie przechodził w poprzek fotela drut. To kompletnie dyskwalifikuje to auto do jazdy, jeżeli ktoś napisze że nic podobnego, to gdy kolejny raz obudzi się z bólem pleców, albo po wyjściu z auta nie będzie mógł się ruszać, to proponuję wymacać ów drucik dokładnie pod szwem w połowie pleców. Dla mniej spostrzegawczych połączmy fakty, duża felga niski profil opony, sztywne zawieszenie, polskie drogi i...drut n...pier... po kręgosłupie dokładnie w połowie, gratuluję japońskiej myśli technicznej. A może to z zazdrości chcą nas skrócić o połowę. Do rzeczy za tą kase tj. ponad 100 tyś. możemy mieć naprawdę świetne inne auto, dużo wygodniejsze, także bezawaryjne, a nawet większe... więc ja bym nie kupił tego autka ponownie...
Wrażenia
4,0
Silnik
ok. ale bierze dużo oleju nawet 2-3 l od wymiany do wymiany, trzeba pilnować.
4,0
Skrzynia biegów
problemy z wbijaniem wstecznego, nie tylko w moim ale we wszystkich.
5,0
Układ jezdny
jak w subaru
Komfort
3,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
subaru to nie komfort, chociaż fotel nawet drewniany już byłby lepszy od tego który jest
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spore zużycie paliwa, ale brak usterek, wysokie koszty przeglądów.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 4WD 150KM 110kW
[l/100km]