Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Legacy IV Kombi

Tomek w-wa, 14 lat temu
Silnik 2.0 TD 150KM 110kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Subaru Legacy IV Kombi 2.0 TD 150KM 110kW 2007-2009 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Samochód, który mimo, że wygląda jak \"tatowóz\" sprawia bardzo dużo radości z jazdy. Codziennie rano cieszy mnie już sama myśli i perspektywa że sasiądę za kierownicą. Stały napęd 4x4 daje dużą satysfakcii zwłaszcza w warunkach zimowych. Przy normalnej jeździe żadnego buksowania na śliskej nawierzchni. Przy próbach na śniegu samochód dość łatwo wprowadzić w poślizg (długi tył) ale jeszcze łatwiej z niego wyprowadzić. Dość przewidywalne zachowanie. Bardzo dobra reakcja na ruchy kierownicą. Pomimo elektrycznego wspomagania wyjątkowo dobre wyczucie położenia kół. Duży komfort podróżowania no i największe zaskoczenie to ekonomika śilnika.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wysoka kultura pracy jak na boksera w dielsu. Na elastyczność nie można narzekać, jednakże na 5 biegu w trasie przy 100 aby wybrzedzić trzeba trochę wcześniej \"napędzić\" turbine. Nieco mało mocy przy pełnym załadunku w trasie. Silnik dość równomiernie rozwija moc. Nie ma nagłych zrywówjak np. w starych TDI lub mocnych benzynach z turbo (porównuję do poprzednich moich pojazdów).
4,0
Skrzynia biegów
Czytając testy i opinie był to jeden z elementów, których się obawiałem. Biegi zmienia się z przyjemnością i dość dużą lekkością. Mogę mieć delikatne zastrzeżenia do wstecznego. W moim poprzednim samochodzie, który także miałem od nowości (Outlander Turbo) skrzynia biegów była totalnym nieporozumieniem w porównaniu z subaru.
5,0
Układ jezdny
Uważam, że niezwykle łączy komfort i bardzo przyzwoite tłumienie nierówności z bardzo dobrym prowadzeniem w granicznych sytuacjach. Na oponach (zimowych) 16\" lepszy komfort ale wyraźnie mniej pewne prowadzenie od 17\". W warunkach zimowych (przy normalnej jeździe) rzadko interweniuje elektronika. Znów w porównaniu z Outlanderem Turbo o wiele lepszy promień skretu. Wyraźny mankament prowadzenia wersji kombi to bujanie długiego tyłu na nierównościach - przypuszczam, że sedan tego nie wykazuje.
Komfort
4,0
Widoczność
Dość długi wiec dobrze się zaopatrzyć w czujniki cofania.
4,0
Ergonomia
Dobra ale nie rewelacyjna szczególnie w zakresie obsługi elektronicznej klimatyzacji. Nie jest to intuicyjne. Czujnik niezapięcia pasów potrafi być wyjątkowo irytujący - ale to chyba jego zadanie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
nie mam uwag poza samą obsługą panelu klimatyzacji.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
w stosunku do gabarytów zewnętrznych samochodu sądzę że przeciętnie - głównie mam na myśli miejsca dla pasażerów. Bagażnik Ok.
5,0
Wyciszenie
Jak na Diesla z drzwiamy bez ramek uważam, że rewelacyjna.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pełne zaskoczenie. Wyjątkowo ekonomiczny. W dłużsej trasie (350 km) udało mi sie zejść przy emeryckiej jeździe 2 osobami na pokładzie i mocno załadowanym bagażnikiem do niewiarygodnie niskiej wartości 4,8l/100. Ta sama trasa z powrotem przy dużym ruchu, częstym wyprzedzaniu i prędkości max 130-140 5,8. Stała prędkość ok. 140 km w bardzo długiej trasie na autostradzie (3000 km do Włoch i Docieraniu silnika) 6,8. Miasto 7,4-8,2.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena samochodu w promocji 104 tys. PLN co przy stałym napędzie i właściwie kompletnym wyposażeniu uważam za wyjątkowo dobrą i dającym ogromną radość z jazdy. Co do jakości trudno jest mi się wypowiedzieć po 15 tys. km. Chociaż Outlander Turbo poprosił mnie w tym samym czasie o 2 niezaplanowane wizyty w warsztacie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic poza tym, że raz zdarzyło mi się przegrzać wspomaganie kierownicy przy parkowaniu na ciasnym parkingu we Włoszech i przestało działać na postoju. Ustąpiło następnego dnia.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIC. Chociaż naczytałem się o sprzęgłach i kołach dwumasowych. Sprzęgło rzeczywiście wydaje się być delikatne - tylko przeczucie a nie jakieś konkretne doświadczenie.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru Legacy IV Kombi