Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Legacy IV Kombi

Wasiu, 15 lat temu
Silnik 2.0 TD 150KM 110kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Subaru Legacy IV Kombi 2.0 TD 150KM 110kW 2007-2009 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Nigdy nie jezdzilem wczesniej ta marka samochodu. Nie da sie porownac radosci z niczym innym, napewno nie z klasa w ktorej auto jest porownywane. Stały naped oraz silnik boxer robi swoje. SAMI SPRAWDZCIE W SALONIE- to nic nie kosztuje, a zobaczycie- nie chciałbym być gołosłowny :)
5,0
Całokształt
Wzór. Jeśli ktoś nie potrzebuje wielkiego SUV-a (takie teraz są modne) a lubi spokojną ekspoloatacje czasami w trudniejszych warunkach (wyjazd na działke czy na narty)- ideał. Spokojnie wjedziesz w każde zaspy, koleiny, trawy i przejedziesz po nich jak po zwykłym asfalcie. Mimo, że to nie samochód terenowy - radzi sobie spokojnie w każdym niskim terenie. I prosze- nie porownujcie samochodu do passatów, fordów i innych tego typu wynalazków- jesli nie jest dla Ciebie najwaznejsza radosc z jazdy przy rozsadnych kosztach - daruj sobie SUBARU. W nim bowiem jedyne co masz gwarantowane to wieczny usmiech na twarzy przy wsiadaniu oraz bezawaryjna prace przez dlugie lata. No i wiadomo- pewnego rodzaju nobilitacja- nie wieli nas na drodze :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to rodzynek w swoim rodzaju. Kompletnie go nie słychać a jak już wejdzie w 2 tyś obrotów zaczyna niesamowicie ciągnać samochód do przodu. Bez problemu osiąga 210 kmh. Nie wiem czy to dobrze czy nie że nie ma 6 biegu- mnie to nie przeszkadza.
5,0
Skrzynia biegów
Jest bardzo dobrze, ale faktycznie czasami trzeba użyć siły żeby wbić 1-2 bieg. Potem jest bez zarzutu. Ogólnie minus 5 w tej skali. Mogło by być ciut lepiej żeby było idealnie. Mimo to do przyzwyczajenia ...
5,0
Układ jezdny
Bajka! Tego nie da się opisać słowami. Ktoś kto nigdy nie jeżdził subaru - nie poczuje tematu. I taka osoba bylem takze ja poki nie wsiadlem do tego auta. Nie zależnie od tego czy jest mokto, deszczowo, sucho czy piaszczyście- poprostu wypas! 4 kółka równomiernie ciągną po asfalcie czy błocie bez zarzutu, nie mam mowy o żadnych trzęsieniach kierownicą, nie wybieraniu nierówności czy problemów z ruszeniem na mokrym. Z niecierpliwością czekam zimy - to będzie frajda!
Komfort
5,0
Widoczność
Kombi więc przestronne, mocno przeszklone, nie mam nic do zarzucenia. Nawet moja malutka żonka radzi sobie bez problemów. Regulacja lusterek na plus (pełna elektryka) no i oczywiście jak ktoś chce może domówić czujniki parkowania itp. Dodatkowy punkt za możliwość elektronicznego składania lusterek- bardzo przydatna funkcja w tunelach, czy przy ciasnym parkowaniu.
5,0
Ergonomia
Jak na japonca przystało- idealnie. Chociaz akurat w mojej wersji brakuje sterowania radiem w kole kierownicy, ale to jest dobrze dostepne z konsoli wiec nie stanowi to duzego problemu. Dwie zapalniczki (jedna w schowku podłokietniku), regulowane i podgrzewane fotele, kierownica w 2 plaszczyznach ... elegancko.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mały minus za to że jest co prawda auto klima (climatronic 2 strefowy) ale nie mozna sterowac temperatura za pomoca jednego przycisku- trzeba ustawiac osobno temp kierowcy i pasazera. Poza tym - idealnie. Klima chłodzi bardzo dobrze, wentylatory działaja bez zarzutu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kombi. Wielki i ustawny bagażnik i spora tylnia kanapa. Mniej miejsca co w Passacie, ale spokojnie spełnia warunki rodzinnego kombi. Fotele bardzo wygodne, regulacja lędźwiowa w fotelu pasażera (bardzo przydatna na dłuższe trasy)
5,0
Wyciszenie
Wzór do naśladowania w klasie diesli. Nie słyszałem tak dobrze wyciszonego samochodu. Otwórz okno- wtedy usłyszysz, że samochód działa ;) Do 150 na godzinę kompletnie bezgłośny. Powyżej - słychać, że działa, ale nie jest to uciążliwe. W porównaniu do innych samochdoów wyciszenie podobne jak w nowej Toyocie Avensis. Passat, Mondeo czy Outlander- daaaaleko za Subaru!!!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Kolejny raz wzór do naśladowania. Samochód ktory ma 350 nm mocy (sprawdzcie, to jedyny 2.0 TD o takiej mocy!), napęd na 4 kółka (stały, nie jakieś tam sprzęgło haldex) to spokojnie można zejść na trasie poniżej 6 litrów. Ja jeżdze więcej po mieście i moje średnie spalania to 7,2 litra. Oczywiście jak będzie non stop goniony to spali więcej, ale nigdy nie przekroczycie 9-10 litrów nawet przy mega agresywnej jeździe. Ogólnie- ideał!!! Pali mniej niż Honda Accord 2.2 czy Mitsu Outlander 2.0, a przecież one nie maja napedu na 4 ...
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem samochód nowy ale rocznik wstecz czyli 2008. Cena 100 tys zł- podobnie jak Accord czy Passat. W takim wyposażeniu- dla mnie bomba.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Narazie nie wiele powiem, mam samochód dopiero od miesiąca, zrobilem nim 2 tyś km. Ale już mała ustereczka się przytrafiła, pokrętło od regulacji fotela (lędźwiowa regulacja) się ukręciła. Czeka mnie wizyta w serwisie, ale to jest rzeczywiście drobiazg.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic a nic. Odpala i jeździ :)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru Legacy IV Kombi