Niestety, ale ogólna ocena kiepska. Auto jeśli się nie psuje, jest bardzo dobre. Świetne osiągi, prowadzenie, fenomenalny napęd AWD. Ale psuje się zdecydowanie za często i w sposób zagrażający zdrowiu, a nawet życiu. Mój egzemplarz jest bezwypadkowy, kupiony i serwisowany w Polsce, nie ma więc wytłumaczenia dla takiej kiepskiej awaryjności/jakości.
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc i charakterystyka momentu bardzo dobra - auto przyspiesza od początku, bez opóźnień, ciągnie do 7 tys. bez zająknięcia.
Wada ? Lubi łykać olej - u mnie ok. 2 litrów między wymianami (co 10 tys. km). Niestety jest to częsta przypadłość silników Subaru w ogóle.
5,0
Skrzynia biegów
Świetna - mam manualną przekładnię zaszczepioną z Imprezy STI. Dzięki temu to auto naprawdę żyje (wersja spec B). Automat zabija całkowicie dynamikę i osiągi silnika 3.0
4,0
Układ jezdny
Napęd AWD świetny. Niestety nawet przy normalnym, codziennym użytkowaniu sprzęgło wiskotyczne kończy się zdecydowanie za szybko - duży minus.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma na co narzekać, przynajmniej w wersji kombi. Chociaż montaż czujników cofania zwiększa pewność manewrów.
4,0
Ergonomia
Wygodne fotele, troszkę mało miejsca z tyłu. Jakość materiałów na dobrym poziomie (zwłaszcza porównując ze spartańską Imprezą).
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety wentylacja nie jest najlepsza - podczas deszczu trzeba używać klimatyzacji, ze względu na wzmożone parowanie szyb. Na dodatek automatyczna klimatyzacja wie wszystko lepiej - sama rządzi, czy powietrze ma iść na nogi czy na szyby itp. Mimo ręcznego sterowania !
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście z 17 litrami trzeba się po prostu pogodzić. Części zdecydowanie droższe od innych japończyków niestety. "Nic do Subaru kosztuje 100 złotych, coś - 1000 złotych".
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety, legendarna jakość Subaru to już tylko legenda. Auta się sypią (nowsze modele coraz bardziej). Zwłaszcza przy przebiegach powyżej 100 tys. Drobiazgi: wiatraczek wentylacji (600 PLN), zacinający się zamek centralny.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Co gorsza występują poważniejsze usterki: auto trzy razy odmówiło posłuszeństwa w drodze. Awaria przepływomierza, koniec cewki zapłonowej oraz najgorsza - gwałtowny koniec pompy hamulcowej. Nastąpił przy 90 km/h, żadnego ostrzeżenia, żadnej kontrolki - po prostu nagle zostałem praktycznie bez hamulców. Szczęśliwie udało mi się bezpiecznie wyhamować silnikiem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 i 24V R 245KM 180kW
[l/100km]