Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Legacy IV Kombi

Sergio, 14 lat temu
Silnik 3.0 i 24V R 245KM 180kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 142 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Subaru Legacy IV Kombi 3.0 i 24V R 245KM 180kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
3,38
20% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : AWD - kontrola i pewność prowadzenia w każdych warunkach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Hamulce ze słabe z fabryki, tarcze gną się na potęgę. Awaria pompy hamulcowej.
Przeniesienie napędu : Padające sprzęgło wiskotyczne
Silnik : Cewki zapłonowe, sonda lambda.
2,0
Całokształt
Niestety, ale ogólna ocena kiepska. Auto jeśli się nie psuje, jest bardzo dobre. Świetne osiągi, prowadzenie, fenomenalny napęd AWD. Ale psuje się zdecydowanie za często i w sposób zagrażający zdrowiu, a nawet życiu. Mój egzemplarz jest bezwypadkowy, kupiony i serwisowany w Polsce, nie ma więc wytłumaczenia dla takiej kiepskiej awaryjności/jakości.
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc i charakterystyka momentu bardzo dobra - auto przyspiesza od początku, bez opóźnień, ciągnie do 7 tys. bez zająknięcia. Wada ? Lubi łykać olej - u mnie ok. 2 litrów między wymianami (co 10 tys. km). Niestety jest to częsta przypadłość silników Subaru w ogóle.
5,0
Skrzynia biegów
Świetna - mam manualną przekładnię zaszczepioną z Imprezy STI. Dzięki temu to auto naprawdę żyje (wersja spec B). Automat zabija całkowicie dynamikę i osiągi silnika 3.0
4,0
Układ jezdny
Napęd AWD świetny. Niestety nawet przy normalnym, codziennym użytkowaniu sprzęgło wiskotyczne kończy się zdecydowanie za szybko - duży minus.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma na co narzekać, przynajmniej w wersji kombi. Chociaż montaż czujników cofania zwiększa pewność manewrów.
4,0
Ergonomia
Wygodne fotele, troszkę mało miejsca z tyłu. Jakość materiałów na dobrym poziomie (zwłaszcza porównując ze spartańską Imprezą).
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety wentylacja nie jest najlepsza - podczas deszczu trzeba używać klimatyzacji, ze względu na wzmożone parowanie szyb. Na dodatek automatyczna klimatyzacja wie wszystko lepiej - sama rządzi, czy powietrze ma iść na nogi czy na szyby itp. Mimo ręcznego sterowania !
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście z 17 litrami trzeba się po prostu pogodzić. Części zdecydowanie droższe od innych japończyków niestety. "Nic do Subaru kosztuje 100 złotych, coś - 1000 złotych".
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety, legendarna jakość Subaru to już tylko legenda. Auta się sypią (nowsze modele coraz bardziej). Zwłaszcza przy przebiegach powyżej 100 tys. Drobiazgi: wiatraczek wentylacji (600 PLN), zacinający się zamek centralny.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Co gorsza występują poważniejsze usterki: auto trzy razy odmówiło posłuszeństwa w drodze. Awaria przepływomierza, koniec cewki zapłonowej oraz najgorsza - gwałtowny koniec pompy hamulcowej. Nastąpił przy 90 km/h, żadnego ostrzeżenia, żadnej kontrolki - po prostu nagle zostałem praktycznie bez hamulców. Szczęśliwie udało mi się bezpiecznie wyhamować silnikiem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 i 24V R 245KM 180kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru Legacy IV Kombi