Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Legacy IV Kombi

mateusz_szymański, 5 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 165KM 121kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Subaru Legacy IV Kombi 2.0 i 16V 165KM 121kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
2,86
32% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Bardzo dobrze radzi sobie w porę zimową, jak i deszczową, czego nie można do końca powiedzieć o niektórych markach "premium"
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Jedyne tak naprawdę na co można narzekać to silnik i jego humorki, jeśli ktoś nie szczędzi grosza na swoją "świnkę skarbonkę" to nie będzie też mieć na co narzekać.
3,0
Całokształt
Samochód bardzo przyjemny i ciekawy, napęd 4x4(stały) daje nam niekiedy wielkie bezpieczeństwo o czym można się przekonać w najmniej oczekiwanych momentach. Japoniec jak japoniec, mógłby mieć troszkę ekskluzywniejsze wyposażenie wnętrza, natomiast jest wystarczająco podstawowe. Na spokojnie daję rade nie jednej BMW lub Mercedesowi. Polecam!
Wrażenia
2,0
Silnik
Słaby dźwięk silnika(nie brzmi), jeśli dojdzie do jego uszkodzenia to koszta są prawie jak za drugi samochód. 2.0 165km ok, natomiast... przydał by się większy motor,bo przy tej masie 2.0 boxer jest mega paliwożerny
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze się wrzuca biegi, czasem nawet jeśli robi się to bez agresji można wrzucać bieg z łatwością jednym palcem, natomiast problematyczne jest wrzucanie 1(prawdopodobnie to wina mojego egzemplarza), natomiast bardzo na plus!
3,0
Układ jezdny
Niema co narzekać, prowadzi się dobrze jak na 14letni samochód, natomiast czasem odnoszę wrażenie, że samochód działa na złość właścicielowi.
2,0
Karoseria
Podstawa to jej zabezpieczenie, bez tego korozja będzie się pojawiać w najbardziej niekomfortowych miejscach np. przy tylnych drzwiach pasażera. Bardzo łatwo zrobić wgniecenie i naderwać zaczepy w porównaniu do innych samochodów tej klasy.
Komfort
4,0
Widoczność
Wyższy kierowca (180cm+) nie będzie mieć problemów ze spokojnym poruszaniem się wokoło blisko zaparkowanych innych samochodów, natomiast bardzo trudno jest określić kiedy "kończy" się samochód, przez swój wystający masywny tylni zderzak.
4,0
Ergonomia
Poruszając się tym samochodem codzinnie, nie odczuwa się jego "ogromnej" długości (4.730), mógłbym przyrównać nawet wrażenie prowadzenia tego samochodu to prowadzenia np. Hyundai'a i20 lub mercedesa w200 coupe.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się wolno, nie to co w samochodach z pod znaku gwiazdy, tak samo jest z nawiewem na szybę(niekiedy można wyjść z siebie i stanąć obok...)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma wystarczająco miejsca by swobodnie usiąść natomiast, może zapomnieć, że skorzysta podczas jazdy z podłokietnika ponieważ jest on za daleko by swobodnie się o niego oprzeć. Natomiast pasażerowie nie skarżą się na małą przestrzeń z tyłu i z przodu, dlatego, że taka nie występuje(zadziwiająco), natomiast jeśli jedzie 5 chłopów, to z tyłu po środku jednemu będzie troszkę ciasno na boki.
4,0
Wyciszenie
Samochód jak na swoje gabaryty(tym bardziej, że jeżdżę w większości czasu bez nich jest ciche, co jest bardzo na plus.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo się zawiodłem odnośnie spalania, przy spokojnej jeździe w mieście nie zdołałem zejść poniżej 14l/100km, natomiast przy depnięciu i ulicznych zabawach potrafi skoczyć nawet do "30l/100km"!!! Jeśli ktoś ma zamiar kupić subaru musi liczyć się z tym, że nie każdy mechanik zdoła "naprawić" Boxera i sam boxer nie jest tanim w eksploatacji silnikiem.
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochód jak koszt swoich części jest bardzo drogi, tym bardziej, że nie jeździ go tak mało na ulicach.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych usterek można wymienić: -Pocenie się szyb na uszczelkach zarówno u kierowcy jak i pasażerów(bezramkowe drzwi) -Nie zawsze odskakuje migacz -Problem z zapychającym się spryskiwaczem tylnej szyby -Wpadanie przycisków od zmiany godziny lub informacji komputera -Nie dochodzące do końca plastiki w bagażniku -
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do poważnych można dodać: -Gubienie kompresji na garach -Uciążliwe luzy zaworowe(co 40tyś) -Pompę powietrza(która jest istną ruletką) -Kruchość blachy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru Legacy IV Kombi