Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Legacy IV Kombi

cyckocholil, 11 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 150KM 110kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 197 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Subaru Legacy IV Kombi 2.0 i 16V 150KM 110kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Prowadzenie samochodu w zakrętach oraz na śliskiej nawierzchni.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia biegów ciężka zmiana biegów.
5,0
Całokształt
Minusy związane z działaniem skrzyni i elektroniki, rekompresując właściwości jezdne, wyważenie, rozkład sił napędowych, reduktor. Po prostu wsiadasz i chcesz jechać.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik słaby tylko 137KM ale taki chciałem bo najlepszy pod gaz, kombi kupiłem dla rodziny żeby się wyszaleć mam motocykle więc przyspieszenia w puszkach mnie nie podniecają. Jest to silnik w zupełności wystarczający do sprawnego poruszania się tym samochodem, kiedy trzeba podpieram się reduktorem jak się go umie odpowiednio wykorzystać bardzo pomaga. Od zawsze jeździłem boxerem więc ten nie zrobił na mnie wrażenia, w każdym razie szanują subaru że nie idzie na kompromisy w pewnych kwestiach i chce jej się robić boxery fajna charakterystyka silnika, dobre wyważenie i świetny dziwięk, kłopotliwy serwis szczególnie w silnikach 3l nie każdy mechanik sobie radzi z małą ilością miejsca między głowicą, a podłużnicą. W moim nie jest tak źle sam serwisuje zawory, rozrząd itd.
2,0
Skrzynia biegów
Rozczarowanie fakt że auto ma 190kkm (kto wie ile faktycznie) ale u znajomych z podobnymi przebiegami (nie w subaru) skrzynie chodzą dużo płynniej. Jedynaka przy szybkim wbiciu pod światłami lubi chrupnąć problem jest z redukcją z 5 na 4 i z 3 na 2 jak jest olej w skrzyni zimny. Potem jest lepiej ale szału nie ma duży plus za reduktor. Poprzedni właściciel prawie nie używał ja natomiast bardzo często: przy parkowaniu i wjeżdżaniu na wysoki krawężnik, przy manewrach parkingowych, przy ruszaniu po ostrą górkę, w korku kiedy na 2 biegu za szybko, a na 1 biegu za wolno itd.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest idealny brakuje tylko mi szpery z wrx sti sterowanej elektronicznie w centralnym dyferencjale. Poza tym wyważenie auta jest idealne, neutralne prowadzenie w poślizgach i dzięki napędowy AWD kilka razy uratowałem tyłek w momentach gdzie RWD bym wyspinował, a tu jakoś wyciągłem. Jeździłem wieloma samochodami i zdecydowanie prowadzenie subaru jest najlepsze. W miejscach gdzie dawniej hamowałem teraz dodaje gazu dla większej frajdy, a auto nadal jak przyklejone do asfaltu po prostu szok mnie chce wyrzucić z fotelu, a auto nawet przechyłu nie łapie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczności nie jest niczym ograniczona jest zadowalająca nie nażekam.
4,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki po rękom i to co potrzebne co mi się podoba nie ma przerostu bajerów nad funkcjonalnością.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacji jeszcze nie sprawdzałem jednak jeśli chodzi o zimę to tylko auto z podgrzewanymi fotelami. Nawet najlepszy nawiew nie jest w stanie zapewnić takiego komfortu jak grzanie w tyłek. Do tego podgrzewanie przedniej szyby jak wycieraczki sprawdza się super. Po odśnieżeniu całego auta przednia szyba spływa sama nawet przy silnych mrozach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ilość miejsca jest wystarczająca dla kierowcy jak i pasażerów, podobna gabarytowo toyota avensis ma większy bagażnik, a zatem mniej miejsca dla pasażerów niż subaru.
4,0
Wyciszenie
Drzwi bez ramek trochę mocniej hałasują niż standardowe ale jest to odczuwalne dopiero powyżej 140 km/h, a do takiej jazdy zniechęca mnie komputer pokładowy pokazujący chwilowe spalanie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie oszukujmy się w prawdzie na rynku jest coraz więcej zamienników to jednak subaru jest w Polsce marką niszową dla koneserów, znawców tematu. Powoduje to że jest mało części zamiennych i firm mających je w swojej ofercie. Jednak części te mimo iż droższe to jednak solidniejsze i na dłużej starczają pod warunkiem że to nie najtańszy chiński zamiennik. Bzdurą jest opinia o padających sprzęgłach, wszystko jest poprawnie wyliczone i zaprojektowane winę ponosi użytkownik który nie potrafi obsługiwać sprzęgła prawię sportowego (tzw. zero - jedynkowego) i traktuje je jak moja babcia.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak za kombi z takimi możliwościami jezdnymi, takim prowadzeniem, i silnikiem to cena nie jest wygórowana, co jest tanie to jest drogie, subaru nie jest firmą która idzie na kompromis celem uzyskanie minimalnej ceny produkcji, przedkłada właściwości jezdne samochodu i za to ją cenie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Płyty CD nie chcą się czasem wysuwać z radia, komputer pokładowy czasem się wyłącza po dociśnięciu go palcem zaczyna wyświetlać na nowo.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze nie miałem poważnej usterki może oprócz powichrowanych tarcz hamulcowych.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru Legacy IV Kombi