Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Legacy IV Kombi

cubikon, 13 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 150KM 110kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 68 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Subaru Legacy IV Kombi 2.0 i 16V 150KM 110kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : SAWD daje niesamowitą frajdę z jazdy. Gdyby nie to, samochód byłby jedyne przeciętny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Gumki stabilizatorów, tulejki wahaczy.
Inne : Rury wydechu słabej jakości (tłumiki świetne)
4,0
Całokształt
Napęd, napęd i jeszcze raz napęd!!! To jest coś co wybija Legacy ponad całą rzeszę innych samochodów w tej klasie. Bajka i niesamowita frajda zimą. Szkoda, że z tego silnika nie wyciśnięto więcej momentu obrotowego. Brakuje mi tez regulacji wysokości siedziska pasażera. Przyjemność z prowadzenia przy dźwięku świetnego boxera moim zdaniem to rekompensuje
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc jest :) (165KM a nie 150 jak podaje portal AC), brakuje momentu :( ... auto świetne przyśpiesza w trasie, wyprzedzanie to bajka. Niestety ledwo 180Nm momentu to za mało na dynamiczne poruszanie się po mieście. Zanim się tego boxerka rozkręci to minie sporo czasu. Dynamika \"startowa\" na poziomie 1.6 VVTi Corolli. Na szczęście ja jestem przyzwyczajony do japońskich wysokoobrotowców więc wachlowanie biegami mi nie obce. Dźwięk boxera bije wszystko inne na głowę :)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi dość ciężko ale za to bardzo precyzyjnie. Żadnych niepokojących skrobań, zgrzytów itp. Dźwignia nie ma żadnych luzów a jej skok jest przyjemnie krótki co pozwala na dynamiczną zmianę biegów. Problemy są przy dużych mrozach kiedy to wrzucenie dwójki po ruszeniu stanowiło problem.
5,0
Układ jezdny
Perfekcja w najczystszym wydaniu. Subarowe SAWD to majstersztyk które można porównywać chyba tylko z Quattro Audi. Zimą każdemu kierowcy Subaru zapala się czerwona lampka, a krew zaczyna szybciej pulsować. W trasie czuję się niezwykle pewnie na każdym zakręcie.
Komfort
4,0
Widoczność
To jednak duży samochód którego dłuuuga maska stanowi pewną niedogodność. Jak na kombi nie ma problemów z widocznością do tyłu. Początkowo myślałem o montażu czujników ale już mi przeszło. Żona jeżdżąca Yarisem również nie ma problemów z manewrowaniem Legacy
3,0
Ergonomia
Chyba najsłabszy punkt Legacy. Kierowca ma jeszcze jako tako, bo ma możliwość podniesienia siedziska do góry, a cały zestaw przycisków jest w dogodnym zasięgu ręki. Brakuje regulacji osiowej kierownicy ale jej brak nie doskwiera tak jak w Corolli E12. Pasażer jednak prawie leży co mocno dawało się we znaki żonie w czasie ciąży.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Żadnych zastrzeżeń, szybko i sprawnie ogrzewa wnętrze, odmraża szyby itd
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer mają komfort. Jak na tak duże auto to zdecydowanie za mało miejsca z tyłu. Wiedzieliśmy to kupując auto z założeniem że jeszcze długo dzieci nie będę potrzebowały tam dużo miejsca na nogi. By móc jednak swobodnie wstawiać i wyjmować fotelik pasażer musi się przesunąć do przodu i tu sytuacja z komfortowej zmienia się w przeciętną.
5,0
Wyciszenie
Jedyne co słychać to piękny dźwięk boxera, którego ma się ochotę kręcić do 5000obrotów. Auto ma chyba niezłą aerodynamikę bo nawet szum powietrza jest niesłyszalny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie nie przerosło moich oczekiwań. Marka ta ma to do siebie że jest na prawdę sporo pasjonatów zajmujących się tymi autami poza ASO, często lepiej a na pewno taniej. To nie przysłowiowy \"pan Heniu\", a na prawdę świetni fachowcy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód nie jest ani tani w zakupie ani w utrzymaniu. Ktoś kto się na niego zamierza zapewne to wie. W tej cenie można by mieć kilka drobnych bajerów więcej ale tu najważniejszy jest silnik i napęd ... i właśnie z tych powodów kupuje się Subaru
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pół roku to mało czasu by ocena była wiarygodna. Wymieniłem gumki stabilizatora i tulejki wahacza przedniego. Niski profil opony i nasze drogi dają się we znaki.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pół roku to mało czasu by ocena była wiarygodna. Z opinii wiem ze potrafi polecieć koło dwumasowe, które w większości przypadków wymienia się na jednomasowe.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Subaru Legacy IV Kombi 2.0 i 16V 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
47,50 zł
10,2
l/100km
12,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Subaru Legacy IV Kombi