Przeniesienie napędu
: Stały 4x4 jest super. Jeśli mnie tylko będzie stać następne auto też będzie z porządnym 4x4 (quattro, symmetrical awd). Trzeba pojeździć aby poczuć różnicę.
5,0
Całokształt
Fajne auto z tego Legaca. Chciałem kupić inny wóz, miał to być koniecznie kombi i koniecznie w dieslu.
Ale jak pojeździłem różnymi...dla Legacy złamałem się i zrezygnowałem z wymogu "diesel". Legacy daje dużo frajdy z jazdy.
Teraz jest już boxer diesel w ofercie. Piszą ludzie, że fajny. Ja się nie zdecydowałem, bo wtedy jeszcze nie było, nie było wiadomo kiedy dokładniej będzie, ile będzie kosztować, czy będzie udany no i nie mogłem na niego czekać.
Wrażenia
5,0
Silnik
W modelu 07 silnik miał 165KM a nie 150KM tylko tu nie ma takiego wyboru.
Silnik REWELACJA. Elastyczny, fajnie brzmi. Płaski moment obrotowy, silnik między 3.000-7.000 rpm idzie równo pełną parą. Jedyne "ale" - mógłby być trochę mocniejszy (w sensie wyższy moment)
4,0
Skrzynia biegów
Fajnie zestopniowana, długie biegi. W kombi jest też reduktor - bardzo przydatny w górach, można dobrać optymalne obroty silnika niezależnie od prędkości.
Minusy: ciężko wchodzi wsteczny (ten typ tak ma), i brak 6-go biegu. Finalnie ocena "4".
5,0
Układ jezdny
Stały napęd 4x4 jest rewelacyjny, typowe sytuacje w których coś daje: wyprzedzanie w zimie na sliskiej drodze (samochód nie "myszkuje", wyprzedzasz jak na suchym), szybkie włączanie się do ruchu (bez buksowania kołami), skręty/zakręty, ulewny deszcz na autostradzie. Trzyma się jak przyklejony.
Mimo któtkiego skoku bardzo zawieszenie ładnie wybiera nierówności. Ale czuć niestety polskie drogi. Nisko zawieszony, tak jak np. avensis (mam porównanie), trzeba uważać na wysokie krawężniki.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu, wygodne w obsłudze nie przekombinowane.
Minusy: klima żyjąca własnym życiem, brak sterowania radiem w kierownicy w wielu wersjach (special edition to miał, ale nie mogę sobie wyobrazić dlaczego tego nie ma w standardzie). Komputer pokładowy - prostucha, że aż wstyd.
Finalnie 5 pomimo, że mogłoby być lepiej, bo to co jest, jest dobrze przemyślane.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima dwustrefowa, bardzo wydajna. Jest nawiew na nogi pasażerów z tyłu! Bardzo fajne np. w dłuższej trasie w zimie.
A klima żyje włanym życiem. Program głupi nie jest, ale sam fakt, że klima wie lepiej co potrzebujesz po np. pół godziny jazdy...jest hmmm dziwny. Pomimo klimy która "wie lepiej" - 5.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest tak obszerny jak np. Mondeo/Avensis. Tymniemniej 4 dorosłe osoby po 15h podróży nie narzekały. Bagażnik w kombi nie jest ogromny (460 l), ale zawsze można roletę zwinąć. Bagażnik jest płytki z powodu napędu 4x4 pod nim.
4,0
Wyciszenie
Wyciszony fajnie. Ponoć cichszy niż Accord (tak twierdził właściciel tegoż), na pewno ciszej niż w Maździe 6. Ciekawostka - względnie głośne nadkola (woda, piasek) - charaktrerystyczne dla aut japońskich. Finalnie "4", bo w avensisie jednak ciszej przy dużych prędkościach, więc da się lepiej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa po Polsce - 8.5-10.5 l/100km, miasto 12-13 l/100km, autostrada niemiecka 150km/h - 11 l/100km (4os. pełen bagażnik, duży box na dachu). Oczywiście non-stop korek to i do 15l/100km dojdzie.
Jak na 4x4 całkiem nieźle, jak na kombi rodzinne sporo.
Ceny przeglądów - jak inne japończyki, ale raczej bez szaleństw (w sensie że niedrogo). Jak naprawy to nie wiem jest na gwarancji.
Generalnie kalkulowałem dokładnie koszty przed zakupem, nie wychodzi drogo wbrew pozorom. Narazie szacunki się potwierdzają.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek Cena/jakość bardzo dobry. Mało opcji wariantowych wyposażenia wyposażeniowych ale za to bardzo bogate w standardzie. Identycznie wyposażony Passat z 2.0 FSI i napędem 4x4 (gorszy haldex!) z tylko 2-letnią gwarancją wychodził o 23 tys pln drożej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniony reflektor biksenonowy na gwarancji po 10 tys km. Skrzypiące gumki łaczników stabilizatorów - wym. na gwarancji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 150KM 110kW
[l/100km]