w poprzednim 13 letnim Oplu nawet nie wiedzialem, ze silnik ma glowice, sprzeglo, jakies uszczelki... lalo sie benzyne, co 10.000 wymienialo olej i sie jezdzilo... przez 5 lat i ponad 100.000 km... Tutaj - pierwsze Subaru non-stop w naprawie, drugie Subaru... zaczyna sie... :((( ale i tak go nie zamienie :)) ma cos w sobie...
Wrażenia
4,0
Silnik
niby 156KM, ale czuc ze naped na 4 swoje zabiera, kultura pracy za to super :)
5,0
Skrzynia biegów
teraz mam automatyczna skrzynie - sprawuje sie calkiem dobrze - w poprzednim modelu manualna tez nie mialem powodow do narzekan
5,0
Układ jezdny
w zimie pokazuje pazury... :)
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
fotel jest troche za wysoko ustawiony - przy moim wzroscie (190) prawie opieram sie glowa o podsufitke
4,0
Wyciszenie
z jednej strony chcialbym slyszec dzwiek boxera - z drugiej doceniam wyciszenie - silnik do 3.500 obrotow praktycznie nieslyszalny, powyzej - czyli jazda 130 do 200 km/h halas ten sam - ale calkiem przyjemny. W poprzednim modelu (2,2) powyzej 140 nie jezdzilem - bylo za glosno.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
naped na 4 + masa pojazdu robia swoje. Na trasie nie zdarzylo sie mniej niz 10, w miescie 14-15. Koszt napraw w ASO - koszmar!!!! zwyczajny "maly" przeglad - tylko wymiana oleju i filtra - PLN 1.200!!
3,0
Stosunek jakość/cena
no samochod to tani nie jest... i za ta cene to chyba te wszytskie naprawy nie powinny sie pojawic.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
laczniki stabilizatora - co 60-70 tys. km. Komplet - okolo 1.000 PLN... czyli drobiazg.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
podobno to czolowka najbardziej niezawodnych samochodow - pierwsze Subaru - przebieg 145.000 - wymienialem: sprzeglo, uszczelki pod glowicami, glowice. Obecne Subaru - przebieg 135.000 wymieniam... uszczelki pod glowica... :(( Wersje i przyczyny w zaleznosci od serwisu i mechanika rozne - od: Paaaaaanie - ten typ tak ma, po stwierdzenie, ze gaz jest najwiekszym zlem - a ten na wtrysku sekwencyjnym to juz wogole... Cena uslugi w ASO 3.000-5.000 PLN... Moj mechanik - 1.300... no comments