Do wymienionych wad można się przyzwyczaić i je zaakceptować. Frajda, jaką się czerpie z jazdy tym samochodem (szczególnie na drogach błotnistych/szutrowych/zaśnieżonych) powoduje jednak, że się o minusach nie myśli.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobrze spisujący się bokser, jednak trochę za mało elastyczny. Jeśli chodzi o pozostałe aspekty - bez zastrzeżeń.
3,0
Skrzynia biegów
Przy nierozgrzanym czy rozgrzanym silniku biegi (szczególnie niskie) wchodzą z dość dużym oporem. Jest to pomimo wymiany oleju w skrzyni biegów na syntetyczny Texaco. Poza tym dziura pomiędzy 3 a 4 denerwująca mnie no i brak nadbiegu - jazda z zapiętą 5 powoduje szum w uszach na autostradzie - przydałoby się ograniczenie obrotów na niej. Jak sądzę jesto to wynikiem sportowego podejścia do tego elementu samochodu (przez projektantów).
5,0
Układ jezdny
Doskonale się trzyma drogi, super pokonuje zakręty. Przy 200km/h zachowuje się jak przyklejony do drogi. Zima - to po prostu poezja dla tego samochodu. Napęd 4x4 jest NIE DO POBICIA!
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki bez zastrzeżeń. Gorzej z widocznością do tyłu, chociaż wynika to z długości nadwozia. Ogólnie daję 4,5 :-).
5,0
Ergonomia
Tutaj powinna być -5. Powód - słabe podparcie kręgów lędźwiowych w fotelach. Poza tym nie mam zastrzeżeń - wszystko jest na swoim miejscu, widoczne i czytelne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słabe odparowywanie przedniej szyby po stronie kierowcy, przez źle ukształtowane nawiewy powietrza. Klimatyzator dobrze chłodzi w lecie, w zimie w miarę szybko się rozgrzewa. Regulacja bezproblemowa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Brak zastrzeżeń.
4,0
Wyciszenie
Przeszkadza odgłos silnika przy wyżyszych prędkościach na autostradzie. Dla niektórych to zaleta (klang boksera), dla mnie troszkę chropowaty hałas. Poniżej 120km/h - bez zastrzeżeń.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wiele rzeczy jest się w stanie samemu wykonać lub w znajomym warsztacie, za niewielkie pieniądze. Niestety jest to na tyle egzotyczna marka, że niektóre części dostępne są jedynie w firmowych warsztatach i tutaj ceny są adekwatne do emblematu firmy... Zużycie paliwa -maksymalne - 14,6l LPG przy jeździe ze stałą prędkością 160-170 km/h. Poniższe dane odnoszą się do LPG. Zużycie - w końcu to silnik 2,0l a i gablota ciężka...
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód jest w mojej opinii niezawodny. To, co wymieniałem miało prawo się zużyć po 11 latach eksploatacji. Pomimo takiego przebiegu jeżdżę na oleju syntetycznym i dolewam go na 10tys. ok. 0,5l. Silnik mruczy sobie grzecznie (choć warczy przy wyższych obrotach) i... kilometry się nakręcają. A kto nie jeździł autem z napędęm na cztery łapy, to powinien spróbować :-))).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie zanotowano uciążliwości w tym temacie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważniejsze usterki są sygnalizowane. Zrobiłem nim już ponad 45 tys. km i była regenerowana przekładnia kierownicza (wycieki oleju w wyniku wytarcia listwy zębatej i uszczelniaczy) - koszt to 600zł za regenerację i 50 zł robocizny. Oprócz tego wymiana 3 łożysk kół (łożyska po 150-180zł/komplet) i normalnych materiałów eksploatacyjnych. Poza tym brak usterek (i oby tak było dalej!).
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 4WD 116KM 85kW
[l/100km]