Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Legacy I Sedan

Barney_tm, 20 lat temu
Silnik 2.0 4WD 116KM 85kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 28 tys. km
Subaru Legacy I Sedan 2.0 4WD 116KM 85kW 1992-1994 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Cóż.... Subaru bez turbo :( Silnik 2.0 jest poprostu stworzony do turbiny i kropka. Do tego poprzedni właściciel nie zainwestował w elektronikę do gazu i przy wysokich obrotach wyczuwalnie zbyt uboga mieszanka(zbieram fundusze). Tylko z tego powodu 4 a nie 5 gwiazdek, może krzywdzące dla producenta ale w końcu jest to test subiektywny :) Generalnie znakomita elastyczność, pomimo mankamentu j.w. do 150 km/h droga jest moja :). Aż dziw bierze, że Boxery występują tylko w drogich samochodach. Same zalety przy relatywnie niewielkim wzroście kosztów produkcji (warunkiem poprawności działania takiego silnika jest wysoka jakość wykonania w związku z potrzebą perfekcyjego wyważenia zespołu). Wiele osób zakochało się "na zabój" w Subaru właśnie z powodu silnika i jego dźwięku.
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacja. Bardzo krótkie prowadzenie drążka- jedyne porównanie to sportowe motocykle, szybko można się przyzwyczaić i polubić. Jeżeli chodzi o przełożenia to wydają się yć optymalnie dobrane do... przepisów ruchu drogowego :) Właściwie to brakuje 6 przełożenia gdyż silnik trzeba ostro kręcić na 5 powyżej 150 km/h. Do jazdy cywilnej w sam raz.
5,0
Układ jezdny
Każdej zimy staram się znaleźć dzień lub dwa aby pojeździć na torze w poślizgach. Wtedy samochód zachowuje się jakby droga była przyklejona do opon. Do tego pełna kontrola, mimo że samochód nie posiada żadnych pomocników elektronicznych. Wyjście z poślizgu przy prędkościach powyżej 100 km/h wymaga jedynie niewielkij wprawy. Po koleinach też go "nie nosi". A teraz UWAGA: mam wersję 2WD, w związku z tym na śliskiej nawierzchni występuje lekka podsterowność, lecz nic z czym nie można by sobie poradzić lekko operujęc pedałem gazu.
Komfort
4,0
Widoczność
Nic dodać nic ująć, po prostu dobra. Jedyne czgo brakuje to asferycznych lusterek bocznych ( przyzwyczajenie ze służbowego Saaba 95).
4,0
Ergonomia
Miejsca od groma z przodu a z tyłu dużo. Wszystko na miejscu (klasyczny japończyk). Jedyne co może przeszakadzać to brak możliwości ustawienia siedzeń przednich pod kątem zbliżonym do 90stopni, ale może to tylko mój wymysł i przyzwyczajenie: wolę jeździć bardziej na baczność niż leżąco :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód bez klimatyzacji i z tym zastrzeżeniem przeprowadzam dalszą ocenę. Bardzo szybko dogżewa się zimą, w lecie sprawnie wentyluje. Szybko odparowuje szyby. Do ideału brakuje jeszcze jednego biegu dmuchawy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca od groma z przodu a z tyłu dużo. 4 dorosłe osoby mogą jechać na rajd po Europie. Jak w 5 osób to raczej bliżej niż dalej, chyba że piąty będzie pies i to najlepiej nie większy od jamnika.
5,0
Wyciszenie
Niestety egzemplarz po lekkich porzejściach blacharskich ale to wystarczyło. Przerwana uszczelka w drzwiach powoduje, że szyby ( brak ramek w drzwiach) powyżej 150 km/h się rozszczelniają i poprostu huczą. Do tej prędkości salonka :) : cicho i przyjemnie. Żadnych stuków z zawiesznia na wybojach, silnik wycisznoy chyba trochę za mocno, bo go poza wysokimi obrotami nie słychać... a szkoda :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ech... szkoda gadać. Miałem nowego Legacy 1.8 w 91r. Palił średnio 9 l/100km. Ale poszedł w drzazgi w wypadku. Omawiany tutaj pali 13 l gazu i w mieście i w trasie: w mieście bo korki a w trasie z kolei za szybko jeżdżę. Koszty części: najlepiej odda to tekst sprzedawcy: Panie, za te gwiazdki na masce to trzeba zapłacić :). Zasada ta obowiązuje również w zamiennikach( na oko to +20-70%). Serwisuję poza autoryzowaną siecią warsztatów( lecz u specjalisty od Subaru) więc same koszty przeglądów nie są takie znowu tragiczne. Za wymiane kompletnego sprzęgła i rozrządu, uszczelniaczy silnika i tp 2.100,- PLN więc raczej średnio. Inna sprawa że w tym samochodzie pomimo wieku i przebiegu nic się właściwie nie psuje a raczej zużywa (klocki, filtry, olej)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód ma 12 lat a nie działa właściwie jedna żarówka pod strzałką wskaźnika paliwa
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Czytaj wyżej :)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 4WD 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Subaru Legacy I

Liczba wpisów: 6

Subaru Legacy I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Subaru Legacy I Sedan