Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Legacy I Kombi

polishbastard, 12 lat temu
Silnik 2.0 Turbo Super 4WD 200KM 147kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 360 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Subaru Legacy I Kombi 2.0 Turbo Super 4WD 200KM 147kW 1992-1994 - Oceń swoje auto
3,69
12% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niepowtarzalny wygar, bardzo wytrzymały.
2,0
Całokształt
Auto dające dużą frajdę z jazdy, bardzo niepozorne i zostawiające w tyle wszystkich miłośników TDI i innych zawalonych elektroniką wynalazków. Dźwięk FENOMENALNY! Początkowy pomruk powyżej 5000 rpm zamienia się w oszałamiający jazgot. Napęd 4x4 sprawia, że zimą odjedziecie na światłach nawet potężnym, 400-konnym niemieckim super-autom np. BMW M5. Nie ma szans z tylnym napędem i prędzej wyląduje na drzewie niż was dogoni. I żadne ESP nie pomoże. Natomiast wiek robi swoje i turbodziadka polecam tylko znawcom, majsterkowiczom, albo osobom mającym w okolicy DOBRY serwis Subaru- auto wymaga mechanika z wiedzą i doświadczeniem. Części jest mało albo wcale i trzeba ściągać je z całej Europy, bo w Niemczech też jest cienko. Najlepiej kupić 2 auta- jedno do jazdy, drugie na części. Unikniecie w ten sposób przykrych niespodzianek. To kosztuje, ale lepiej wydać raz dużo niż później latać po serwisach i się wk..urzać. Mimo atrakcyjnych cen na rynku nie polecam kupna osobom nie mającym wystarczających funduszy. Koszty eksploatacji zwalą z nóg niejednego. Zasada jest prosta- nie kupuj auta, na które Cię nie stać. I tu nie chodzi tylko o sam zakup czy paliwo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kosmos. Najlepszy silnik Subaru z tamtych lat. Lepszy jest tylko 2,5 z I dekady XXI w. Silnik w dobrej kondycji wkręci się bez bólu i zgrzytów w 7000 rpm. Uwagę przykuwa turbodziura- auto budzi się do życia dopiero od 3500.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna. I to chyba tyle z plusów, bo szybko lecą synchronizatory- szczególnie 2 biegu. Delikatne obchodzenie z drążkiem gwarantuje święty spokój.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się świetnie- napęd 4x4 gwarantuje pewność prowadzenia w każdych warunkach. W zimę wjedzie w każde miejsce parkingowe i z taką samą łatwością z niego wyjedzie. Zawieszenie komfortowe jak na japończyka.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże lusterka sterowane elektrycznie. Widoczność ponadprzeciętnie dobra.
4,0
Ergonomia
Dobrze, choć mogłoby być lepiej- przyciski świateł przeciwmgielnych nie są dobrze dostępne i nie wiadomo, czy włączamy p.mgłowe tylne, czy przednie. Tak poza tym typowa japońska... nuda.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja jest częstym wyposażeniem- standard w wersjach uturbionych. Jednak lubi się psuć. Uwaga- auta nie mają filtrów kabinowych. Co jakiś czas warto oczyścić tuby doprowadzające powietrze do kabiny, bo zaczyna po prostu śmierdzieć. A i zawsze jakiś śmieć się zawieruszy..
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogrom miejsca, szczególnie dla osób z tyłu. Bagażnik jest ogromny. Można w nim spać :-)
2,0
Wyciszenie
Wyciszenie słabe, ale.. kto by się przejmował przy takim wygarze! Brak ramek w drzwiach+ słabe uszczelki= powyżej 160 nie da się rozmawiać. Krzyk też nie pomoże.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nikt nie kupuje takiego auta by nim jeździć powoli, natomiast na upartego- przy 70-80 km/h na 5 biegu spalanie spada do 10 l./100. To bardzo dobry wynik. Gaz świetnie nadaje się do tych aut. Ciekawostka- spalanie gazu na autostradzie przy prędkości przelotowej 190-210km/h - 25 l./100 !!! Jak zakładać gaz to tylko butle 80 l.- inaczej będziecie tankować co 250-300 km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za 10000 PLN Legacy Turbo nie ma konkurencji. Jednak koszty eksploatacji są bardzo duże, i trzeba się z tym liczyć, kupując takie auto.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma swoje lata i się psuje. Elektryka szyb zawodzi, szyberdach nie działa i cieknie. Komputer pokładowy to eksponat muzealny i ciężko się z nim współpracuje- nawet ze specjalistyczną aparaturą. Raz padł moduł ABS-u - wymieniać natychmiast, bo może dojść do zwarcia i spalicie sobie auto...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Padła cewka zapłonowa- koszt jednej 400 pln. Nie do dostania w Polsce. Moja była ściągana ze szrotu w Szwajcarii. Bardzo często lecą manżety- a jest ich 2 na każde koło. W sumie 8. Koszt jednej to 200 pln. Ostrożnie obchodzić się ze sprzęgłem- bardzo łatwo je spalić. Koszt wymiany 2000.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo Super 4WD 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Subaru Legacy I

Liczba wpisów: 6

Subaru Legacy I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Subaru Legacy I Kombi