Te samochody były od początku do końca, konsekwentnie zaprojektowane tak, by działać niezawodnie. Konstrukcja stanowi zespół świetnie dopasowanych do siebie podzespołów. To nie kombinacje w dzisiejszym stylu: silnik weźmiemy z fiata, skrzynię z Nyski, zawieszenie z opelka no a fotele oczywiście z wahadłowca, a na masce dajmy znaczek vw - będzie tanio, kosmopolitycznie i kolorowo. Ja po sprzedaży Legacy dałem się skusić i kupiłem auto innego producenta. Potem w panice swój błąd naprawiałem, teraz mam stara imprezę i cieszę się, jak dziecko. Jestem daleki od popadania w kulty marek i podejrzliwy w stosunku do marketingu. To, jak ci spece mieszają konsumentom w głowach, napawa mnie odrazą. Ale Subaru jako jedna z niewielu firm zdaje się zachowywać to minimum uczciwości, które mnie satysfakcjonuje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bokser, bokser i jeszcze raz bokser! To że wolnossący to dla wielu koneserów wada, a dla mnie nie i już. Za to turbo nie mają reduktora przy skrzyni ;) Nie wiem, czy mój gacek miał faktycznie 104 tyś , jak go sprzedawałem, ale silnik chodził cudnie. Natomiast boksery wolnossące z naprawdę dużymi przebiegami potrafią nadal pracować bez problemów.
5,0
Skrzynia biegów
Krótkie biegi, super zestrojona z całą resztą. Do tego reduktor. Ma nawet bagnet, żeby sobie popatrzeć, co z olejem.
5,0
Układ jezdny
Trzeba spróbować, żeby się przekonać, co to je... Legacy I ma kanapowe zawieszenie ,takie na amerykański strój - troszku za miękkie (w późniejszych Subaru jest już twardsze). Ale z tym napędem i tak jest super. I czym szybciej się jedzie tym lepiej się trzyma drogi, serio. No i wiadomo zima, błocko, deszcz czy luźna nawierzchnia i gaz do deski! Wszechstronność imponująca.
Komfort
5,0
Widoczność
Perfekt.
5,0
Ergonomia
j.w.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
j.w. tylko miałem bez klimy, ale to szczegół.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca dla pasażerów i na bety.
5,0
Wyciszenie
Idealnie, silnik cichy, to po co wygłuszać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wiadomo, że pali więcej niż porównywalny kaleki samochód napędzany na jedną oś, ale może 1 litr, może 2. Puste waży prawie 1400 kg, a w mieście pali ok. 11,5 l, na trasie od 8 do 10, to jest spory samochód.
5,0
Stosunek jakość/cena
Trzeba wybrać auto z dobrą blacharką - mój taki był. Kupiłem stosunkowo drogo, ale można znacznie taniej i z sukcesem. jeśli chodzi o tytułowy stosunek jakości do ceny , to w przypadku legacy super!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gumy na przegubach, jak popękają, to przeguby się niszczą.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Legacy, prawie 20-letnie auto, w którym każdy minidżinks i megadżinks działa bez zająknięcia.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 4WD 116KM 85kW
[l/100km]