Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Impreza III Hatchback

Bawoł, 5 lat temu
Silnik 2.0D 150KM 110kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Subaru Impreza III Hatchback 2.0D 150KM 110kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,43
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Auto w zimie nie ma sobie równych. Przy bardziej sportowej jeździe trzyma się drogi jal przyklejone
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Dość szybko pojawiająca się korozja na tylnej klapie
5,0
Całokształt
Dynamiczne, mało usterkowe, ekonomiczne, świetnie trzymające się drogi
Wrażenia
4,0
Silnik
Oszczędny ( zimą po Katowickich korkach spalanie max 8l, przecietnie 6.5l). Na zimnym silniku kultura pracy nie powala, po rozgrzaniu jest ok. Sporo momentu obrotowego, ale uwaga-auto mimo dobrej reakcji na gaz nie lubi jazdy z obrotami poniżej 2tyś obrotów (przeciąża to niepotrzebnie układ napędowy, a przynajmniej tak twierdzi serwis zajmujący się tą marką). W wersji euro5 (koniec 2009r) poprawiono problemy ze sprzęgłem i wałem korbowym więc można dość tanio kupić auto ze względu na renomę jaka mu została po wersji euro4 z 2008 roku.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi chodzą gładko i precyzyjnie chociaż przełożenia ustawione są typowo pod jazdę w trasie, w mieście 3 bieg przy 60kmh zamula silnik (niskie obroty silnika)
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny, samochód dobrze trzyma się drogi. W zimie rewelacja, wjeżdża wszędzie gdzie nie ogranicza go prześwit podwozia. Po ponownej przesiadce na przedni napęd czuć duży niedosyt.
4,0
Karoseria
Nie ma tragedi jak w Mazdzie 6 ale nie jest to też podwójnie ocynkowana blacha jak w starym Audi. U mnie po 9 latach progi i nadkola są jak nowe ale na tylnej klapie w okolicy uszczelki szyby pojawiają się pierwsze oznaki rdzy. Wydaje mi się że winą jest kształt klapy zaraz pod szybą ( w deszczu stoi tam wodał oraz uszczelki która u mnie działa jak gąbka i trzyma wodę.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże lusterka boczne dają fajną widoczność. Wszystko dobrze widać w każdą stronę oprócz tyłu. Obłe tylne nadkola oraz fabrycznie przyciemnione tylne szyby nie pomagają w wyczuciu auta przy cofaniu.
4,0
Ergonomia
Posiadając półkubełkowe podgrzewane fotele stwierdzam że jest bardzo wygodnie. Wszystkie przyciski pod ręką, a system bezkluczykowy ułatwia bardzo życie :)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa bardzo dobrze, lepiej jak w mondeo mk3. Ogrzewanie wystarczające na polskie zimy. Minusem są dość mocno parujące zimą szyby w porównaniu do np. Toyoty Yaris 2018 lub Mondeo mk3
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klase auta dużo miejsca dla pasażerów z tyłu i z przodu. Podobnie z wysokością dachu i miejscem nad głową - nie przypominam sobie żebym w jakimś aucie miał tyle miejsca między czaszką a podsufitką. Bagażnik w miarę ok, 300l jest dla mnie wystarczające. Podłoga bagażnika jest dość wysoko ze względu na napęd tylnych kół.
3,0
Wyciszenie
Samochód nie jest niemiecką limuzyną. Czuć że to japoniec, plastiki na dziurach poskrzypują, zawieszenie mimo bardzo dobrego stanu jest głośniejsze niż w przeciętnym aucie tej klasy. U mnie dodatkowo jest głosniej ze względu na 3 calowy przelotowy układ wydechowy, ale dla dźwięku boxera warto, mimo że to diesel.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w trasie przy ekonomicznej jeździe wyszło mi 4.4l. Przy 4 osobach i prędkościach w trasie rzędu 120-140kmh wyszło 6l. Tak samo wychodzi w dużym mieście przy ekonomicznej jeździe. Zwykła jazda po mieście to ok 6.2 - 6.5l. Maxymalne spalanie jakie udało mi się uzyskać to krótkie odcinki zimą po mieście, w korkach i załączoną klimą aby nie parowały szyby : 7.5-8l
5,0
Stosunek jakość/cena
Ze względu ma łatkę jaka przybrnęła do auta poprzez choroby wieku dziecięcego silnika można dość tanio dorwać dobrze wyposażoną i zadbaną sztukę
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Typowe dla subaru problemy z zamkiem tylnej klapy : przerwana wiązka elektryczna na łączeniu dachu i klapy. Kwestia kilku minut z lutownicą.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie nic złego się nie wydarzyło (ponad 170tys przebiegu). Po zakupie zrobione typowe rzeczy eksploatacyjne jak oleje, filtry, klocki i tarcze oraz łączniczki stabilizatorów.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0D 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru Impreza III Hatchback