Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Impreza III Hatchback

Vivik, 15 lat temu
Silnik 2.5 WRX 230KM 169kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 24 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Subaru Impreza III Hatchback 2.5 WRX 230KM 169kW 2007-2013 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik naprawde jest mocny, ciągnie od najniższych obrotów, bardzo mała turbodziura. Następnie byłby układ jezdny to auto jedzie jak przyklejone, posiada również dobry balans masy. Zaskoczyło mnie jeszcze to że naprawde trzeba mocno się starać aby kontrola trakcji zaingerowała.
4,0
Całokształt
To zależy dla kogo to auto ma być, jeżeli codziennie przemierzasz kręte pagórkowate tereny to napewno da ci sporo frajdy z jazdy więc ocena byłaby na 5. Jeżeli jeździsz głwónie po autostradzie albo prosty odcinek to będziesz rozczarowany. Ocene 4 wystawiłem dlatego że auto to posiada duży potencjał modyfikacji, jest bezpieczne i łatwe w prowadzeniu, daje dużo frajdy z jazdy, dla mnie jest to pierwszy samochód w życiu który sprawia że naprawde czuje się dobrym kierowcą. Subaru kupiłem dlatego że byłem znudzony jazdą przednionapędowymi autami, które może i są wygodne ale nudne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik oceniłem doskonale bo taki jest, bardzo mocny, bardzo łatwo wkręca się na obroty, turbo sprawia że odpowiedź jest o wiele szybsza niż w wolnossącym, jeżeli komuś mało mocy to pozostaje tuning u Prodrive bez utraty gwarancji co z łatwością wykona dealer. Polecam sprawdzić linka http://www.ukipme.com/engineoftheyear/previous04.html
5,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Oryginalna Impreza model 2008 jest za mięka (w USA model 2009 ma zmienione nastawy nie wiem jak w Europie), do tego sworznie gumowe są za miękie, nie pozostaje nic innego jak popracować nad tym. Po wymianie opon na Michelin Pilot Sport PS2 rozmiar 225/45 R17 i zainstalowaniu sprężyn Swift oraz sztywniejszego stabilizatora przechyłu firmy Whiteline auto nagle zaczęło się prowadzić jak prawdziwą wyścigówke, cóż zrobiło się glośno od toczenia kół ale o tym później przeczytacie ... Nie polecam zbyt twardego zawieszenia najlepszym rozwiązaniem byłoby progresywne. DO JAZDY PO ZNISZCZONYCH DROGACH lepiej pozostać z oryginalnymi spreżynami i wymienić tylko sworznie gumowe tylnego zawieszenia (subframe) na twardsze (firmy Whiteline, nie reklamuje tutaj nikogo ale innej nie znam) oraz stabilizator przechyłu (to konieczność), pozostałbym również przy oponach Yokohama Advan A10 sa naprawde ciche i auto jest dobrze osadzone. Twardsze sworznie gumowe zapewnią stabilne prowadznie na prostej czego obecnie brakuje zwłaszcza przy bocznym wietrze. http://www.whiteline.com.au/ http://www.progressauto.com/ System ALL WHEEL DRIVE jest najlepszy w klasie podczas trudnych warunków pogodowych jedyny porównywalny to Audi Quatro. All Whell Drive nie ma nic wspólnego z 4x4. http://www.youtube.com/watch?v=2OzK-oRPCbs
Komfort
5,0
Widoczność
Na nic nie narzekam, olbrzymie lusterka to Mistrzostwo Świata w widoczności do tyłu, słupki przednie w dobrym miejscu, widoczność przez tylną szybe również.
4,0
Ergonomia
Generalenie wszystko jest na swoim miejscu tam gdzie powinno być, to jest Subaru a nie nudna limuzyna, tanie plastiki mogłyby być zastąpione welurem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie bardzo szybko dziła, klimatyzacja również, dobrze chłodzi a nie mrozi do bólu zatok dla mnie jest wporządku.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dobrze to wkońcu hatch. do jazdy po drogach kat B. Fotele sa dobrze wyprofilowane zapewniają dobre podparcie kręgosłupa.
4,0
Wyciszenie
Generalnie Impreza jest dobrze wyciszona, ale są miejsca które polecam ulepszyć. Po zmianach w zawieszeniu auto zrobiło się głośniejsze. Jak doczytałem na stronie firmy DYNAMATE najwięcej hałasu przedostaje się przez drzwi więc przykleiłem troche tych mat do drzwi (oczywiście tańszego zamiennika) teraz jest naprawde ciszej. Porównywalny poziom jak w Gofie R32 (mowa od halasie od toczenia kól). Do jazdy na polskich drogach polecam pozostać przy oryginalnych oponach Yokohama Advan A10, są ciche i auto jest lepiej osadzone (slyłchać głośnego bicia po wjechaniu dziure) Silnik na niskich i średnich obrotach jest cichy przy wysokich staje się głośny, brak 6 biegu sprawia że szybka jazda po autostradzie robi się głośna i na dłużej uciążliwa. http://www.dynamat.com/technical_installation_installation_menu.html
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przełożenia w skrzyni są bardzo krótkie, auto daje dużo frajdy z jazdy ale spalanie nie jest niskie, brak 6 biegu który poprawiłby ekonomie na autostradzie. Może i spalanie jest wysokie ale jak na osiągi i CIĄGŁY napęd na 4 koła to NIE jest wysokie. Miałem okazje pojeździć VW Passatem 1.8T nie wiem co mówią testy ale moje odczucie z jazdy było takie że to nie idzie, oczywiście spalanie było mniejsze dzięki długim przełożeniom skrzyni (turbo włancza się później), w praktyce Focus ST pali podobnie, a jest napędzany na przednią oś tylko. Wersja japońska z 2 litrowym silnikiem jest ekonomiczniejsza posiada inteligętne zarządzanie mocą. Pierwsze przeglądy nie są drogie. Gorzej z oponami które przy ostrej jeździe szybko się zużywają.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ocena powinna byc 4.5 uzasadniam tym że naprawde dostajemy w zamian bardzo dużo, w tym cały urok tkwi kto zaoferuje więcej za mniej, który da więcej frajdy za mniej. Acha i jeszcze jedna uwaga żadnego diesla nie da się porównać do turbo bęzyny Subaru, może i na papierze osiągi są dobre, ale odczucie z jazdy całkiem inne, bardzo wąski zakres mocy w dieslu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych usterek nic a wkrótce minie 2 lata i przejechane jest już 24 tyś.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych usterek ale to wciąż nowe auto 24 tys km ,lekkiego życia nie ma bo pierwsze opony zużyły się po 16 tyś km klocki hamulcowe wytrzymają do 30 tyś.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 WRX 230KM 169kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru Impreza III Hatchback