Silnik
: Najmilsze jest przeniesienie napędu- ale to mnie akurat nie zakoczyło - wiedziałem czego się spodziewać. Niespodzianką jest natomiast elastyczność silnika 2.0 bez turbinki
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Rdza w tylnych nadkolach. Ot, taki standard.
5,0
Całokształt
Co tu dużo mówić? Samochód z charakterem. Jeśli wybierasz przy zakupie między fabią, passatem i corollą a subaru.. to nie jest to samochód dla Ciebie. Wypada obalić mit o super-drogim serwisowaniu- np tuleki wahaczy po 20zł, klocki po 80zł, kompletny rozrząd (części) 650zł. Dodajmy do tego wygląd (mój ma maskę z wlotem od WRXa, duuży spoiler na klapie i piękny duuży wydech- firmówka a nie ryczypipa za 50zł). Spalanie na poziomie przyzwoitym- instalacja lpg Landi Renozo z podwójną listwą wtryskową, póki co bezawaryjność, komfort (po przesiadce z obniżonego o 6cm od serii merca w202).
Mając impreze nie martwisz się o śnieg- wprost na niego czekasz. Nie zaczepisz się na progu zwalniającym-dość wysoko zawieszony. I te spojrzenia ludzi- jednemu będzie to pasować innemu nie, ale to fakt- auto przyciąga wzrok. Szczególnie klasyk- niebieski na złotej feli.
Szukajcie tylko samochodu z pewną przeszłością i przed zakupem obowiązkowa wizyta w ASO- za 200zł zdobędziesz pewność, czy Twoja wymarzona subaryna jest tym,czym zapewniał sprzedawca. Podsumowanie w kilku słowach: przejedź się, zakochaj się i kup Subaru. Albo żałuj resztę życia :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik może i słabawy, ale elastyczny - z dołu prawie jak diesiel idzie.
5,0
Skrzynia biegów
Również nieźle. Skok lewarka krótki i przyjemny. Może mam lekko wyrobioną skrzynię, ale czuć delikatny luz nawet przy wbitym biegu. A może się tylko czepiam?
5,0
Układ jezdny
Potrzeba komentarza? Chyba nie.. wszak 4x4 sawd w subaru daje więcej niż większość ESP
Komfort
4,0
Widoczność
Małe lusterka, widoczność do przodu w miarę ok- maska dość długa. DO tyłu również znośna - ale już zamontowanie wysokiego spoilera na klapie przecina widok do tyłu.. na pół :) Trzeba się przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Zero zbędnych gadżetów (pora badziewnym kubiem na napoje, do którego nic nie pasuje..), brak trzeszczenia, większych śladów zużycia. Być może po kolejnych kilkudziesięciu kkm zmienie zdanie- na razie jest super.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik się szybko nagrzewa, ładnie pracują podgrzewane lusterka. Tylnia szyba mogłaby odprawowywać szybciej. Nawiewy i wydajność klimy/wentylacji jak najbardziej poprawnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie interesuje mnie miejsce na tylniej kanapie- prawie zawsze jeżdżę sam, albo w 2 osoby. A te mają na przedzie odpowiednio dużo miejsca. Ja mimo 190cm wzrostu i słusznej postury mam dobrą pozycję. Fotele kubełkowe też robioą robotę. Na tylnej kanapie ponoć nawet 2 osoby dorosłe mogą jechać.. tak słyszałem :)
4,0
Wyciszenie
Bardzo poprawnie. Ale nie dam doskonale, bo nie słychać mojej 3calowej puszki końcowej i pięknego dźwięku boskera :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 4x4 z 1350kg wagi średnie zużycie ok 12 lpg nie jest traficzne prawda? A co do napraw- sporo wbrew pozorom tanich zamienników części. No i stara prawda odnośnie nezawodności: Subaru dzielą się na te bezusterkowe... i na te z turbiną. Mój na szczęscie nie ma turbiny.
4,0
Stosunek jakość/cena
Warto dopłacić do dobrze utrzymanego egzemplarza. W ograniczonym budżecie - lepiej starsze rocznikowo- a pewniejsze technicznie. Jeśli kupisz zadbany samochód- będziesz dłuugo zadowolony.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie oceniam- za krótko mam samochód. Póki co po 7kkm nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jw. za mało przejechane by to oceniać. Póki co jest doskonale.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 125KM 92kW
[l/100km]