Auto przede wszystkim daje przyjemność z jazdy i to rekompensuje wszystkie jego wady.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik jest dość awaryjną konstrukcją. Kupując takie auto trzeba mieć w pogotowiu 10k, bo nie wiadomo kiedy panewka zastuka. Turbo też lubi się popsuć, ale póki trzymamy serie to nie jest tak źle. Jeśli o wszystko dbamy i pilnujemy oleju, robimy przeglądy u kogoś kto ogarnia temat to nie ma tragedii.
3,0
Skrzynia biegów
Fabryczna skrzynia to chyba najsłabszy punkt mechaniczny tego auta.
Po mieście praktycznie jeźdże na 2 i 3 cim biegu, czasami 4ty. jeżdżąc 40-80kmh w zakresie obrotów 2000-4000.
Skrzynie lubią się mielić, szczególnie jak się coś dłubnie i przyjdzie trochę mocy. U Siebie w obu imprezach miałęm skrzynie 4,44 z STI JDM. To skrzynia ze "Średnim " przełożeniem. Te ultra krótkie do tras się nie nadają. Na tej przy 100km mam niecałe 3000 rpm.
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny, przeniesienie napędu i zawieszenie jest bardzo przyzwoite, choć troszeczkę za miękkie. Polecam Wymianę amortyzatorów na nieco twardsze AGX .
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bez zarzutu.
4,0
Ergonomia
Fotele z impezy GT uchodzą za jedne z najwygodniejszych ze wszystkich roczników. W tych po lifcie są tragiczne. Te naprawde świetnie trzymają i nie męczą nawet na długich trasach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja szału nie robi, klimatyzacja też po prostu "Działa". Auto dość szybko łapie dobrą temperaturę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca i wszystko pod ręką. Z tyłu niestety lipa pod tym względem. Ktoś nieco wyższy z długimi nogami będzie miał kolana na przednim fotelu i głowa będzie dotykać podsufitki
2,0
Wyciszenie
Wyciszenie - zapomnijmy o tym:D Szyby strasznie hałasują szczególnie przy wysokich prędkościach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przede wszystkim takim autem nikt nie jeździ jak emeryt, więc trzeba wziąć na to poprawkę.
Spalanie w mieście - w zatłoczonym mieście to pewnie i ponad 20 litrów spali. W mniej zatłoczonym myślę, że można zejść do 13-14, jadąć w miare dynamicznie.
Jak ktoś będzie pajacować po mieście i jeździć do odcinki to myślę, że może i 40 litrów wsunąć.
Minusem auta są koszty utrzymania - to już moje trzecia impreza i niestety, w każdą na dzień dobry musiałem włożyć minimum 10 tys.
Ludzie kupując takie auto nieraz za 20k nie liczą sie z tym, że w ciągu roku trzeba połowę tego włożyć:D
Póki jeździmy seryjnym autem to nie jest tak źle. Myślę, że jak już wszystko dorpowadzi siędo porządku to utrzymanie w ok. 3-5 tys rocznie jest realne.
Niestety jak się zacznie dłubać to koszty rosną 2-3 krotnie, choćby samo strojenie to 1500zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tak jak już pisałem - nie oczekujmy, że utrzymanie będzie kosztowało tyle samo co "normalnych" auto rodzinnych w tej cenie. Auto jest sosunkowo tanie w stosunku do kosztów jego utrzymania.
Zazwyczaj kupując taką imprezę za 20-30k dostajemy plik z fakturami za serwis z przed paru ostatnich lat za kwotę niewiele niższą niż te 20-30 tys.
Dodam też że ruda bardzo lubi subaraki i ciężko o zdrową budę...
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzeba dbać i serwisować na bierząco. Olej i płyn sprawdzamy conajmniej raz w tygodniu!
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trzeba dbać i serwisować na bierząco. Olej i płyn sprawdzamy conajmniej raz w tygodniu!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo GT 4WD 211KM 155kW
[l/100km]