Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Impreza I Sedan

Tobi, 11 lat temu
Silnik 2.0 Turbo GT 4WD 211KM 155kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 186 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Subaru Impreza I Sedan 2.0 Turbo GT 4WD 211KM 155kW 1994-2000 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Fantastyczny napęd 4x4
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Za słaba skrzynia biegów do osiągów pojazdu
Silnik : Zacierające się panewki korbowodów
5,0
Całokształt
Samochód fenomenalny, dający ogromną radość z jazdy. Pojazd nie nadaje się jako jedyny w rodzinie - raczej jako "zabawka" dająca frajdę. Przy odpowiedniej eksploatacji nawet w użytkowaniu wyczynowym sprawuje się wysmienicie
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik fenomenalny o genialnym brzmieniu. Jeśli chodzi o elastyczność - tu zaskoczenie: np. na 5-tym biegu jazda poniżej 2,5 tyś obr jest niemożliwa. Konstrukcja wysokoobrotowa, chociaż seryjna mała sprężarka IHI najlepiej pracuje w zakresie 3-4 tyś obr. Kultura pracy nie jest idealna-w końcu nie jest to jednostka przeznaczona do spokojnej jazdy :)
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów pracuje z charakterystycznym dla sportowych aut oporem,ale precyzyjnie. Ważna jest okresowa wymiana oleju w skrzyni a do jego sprawdzania przydaje się seryjny bagnet.
5,0
Układ jezdny
To największa zaleta tego pojazdu. Fenomenalne prowadzenie, wielka radość z jazdy. Stały napęd 4x4 realizowany za pośrednictwem sprzęgła wiskotycznego z seryjną "szperą" z tyłu daje nieograniczoną frajdę - jazda "bokami" możliwa w każdej sytuacji:) Pewnym zaskoczeniem jest stosunkowo duża podsterowność w seryjnych egzemplarzach. Nie ma dyskusji o komforcie jazdy, ale to dobrze:)
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra widoczność i zwrotność. Przyjemny widok zza przedniej szyby gdy patrzymy na maskę z wlotem do intercoolera :)
5,0
Ergonomia
Fotele dość twarde,ale fantastycznie podpierają ciało w zakrętach. Przejrzysta deska rozdzielcza, przyciski wszystkie w zasięgu ręki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciekawostką jest brak filtra kabinowego nawet w autach wyposażonych w klimatyzację. Wnętrze nagrzewa się szybko, klimatyzacja wydajna
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód należy do klasy kompaktów, więc przestrzeń jest tylko wystarczająca (ale czy to jest wada?:). Bagażnik dosyć duży jak na sportowy pojazd, chociaż zawiasy klapy wnikają do wnętrza przestrzeni bagażowej:)
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie?:) Auto było ciche,ale montując przelotowy układ wydechowy celowo sprawiłem by było głośniejsze:)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomia? to nie jest cecha tego samochodu. Średnie spalanie na poziomie 13l/100 km przy spokojnej jeździe,ale obowiązuje tu zasada "spala tyle ile się naleje". Ciekawostką jest fakt,że jak trzeba się zmusić i jechać spokojnie po dłuższej trasie,to da się zejść minimalnie poniżej 8l/100 km
3,0
Stosunek jakość/cena
Duża cena:) Ale jakość też przyzwoita
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli chodzi o drobiazgi, to zdarzają się zużycia łączników stabilizatora, cieknące uszczelki drzwi(są bez ramek). Przy dbałości o te elementy jest w porządku
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do poważnych usterek należą: awarie skrzyń biegów (przy ostrych "redukcjach" na nawrotach skrzynia nie wytrzymuje przyrostu momentu obrotowego). Zdarzają się awarie turbosprężarek przy nieumiejętnej eksploatacji. Mogą występować uszkodzenia panewek korbowodowych.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo GT 4WD 211KM 155kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
20,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Subaru Impreza I Sedan 2.0 Turbo GT 4WD 211KM 155kW
Średni koszt przejechania 100 km
80,00 zł
14,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Subaru Impreza I Sedan