Przeniesienie napędu
: Za słaba skrzynia biegów do osiągów pojazdu
Silnik
: Zacierające się panewki korbowodów
5,0
Całokształt
Samochód fenomenalny, dający ogromną radość z jazdy. Pojazd nie nadaje się jako jedyny w rodzinie - raczej jako "zabawka" dająca frajdę.
Przy odpowiedniej eksploatacji nawet w użytkowaniu wyczynowym sprawuje się wysmienicie
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik fenomenalny o genialnym brzmieniu. Jeśli chodzi o elastyczność - tu zaskoczenie: np. na 5-tym biegu jazda poniżej 2,5 tyś obr jest niemożliwa. Konstrukcja wysokoobrotowa, chociaż seryjna mała sprężarka IHI najlepiej pracuje w zakresie 3-4 tyś obr. Kultura pracy nie jest idealna-w końcu nie jest to jednostka przeznaczona do spokojnej jazdy :)
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów pracuje z charakterystycznym dla sportowych aut oporem,ale precyzyjnie. Ważna jest okresowa wymiana oleju w skrzyni a do jego sprawdzania przydaje się seryjny bagnet.
5,0
Układ jezdny
To największa zaleta tego pojazdu. Fenomenalne prowadzenie, wielka radość z jazdy. Stały napęd 4x4 realizowany za pośrednictwem sprzęgła wiskotycznego z seryjną "szperą" z tyłu daje nieograniczoną frajdę - jazda "bokami" możliwa w każdej sytuacji:) Pewnym zaskoczeniem jest stosunkowo duża podsterowność w seryjnych egzemplarzach.
Nie ma dyskusji o komforcie jazdy, ale to dobrze:)
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra widoczność i zwrotność. Przyjemny widok zza przedniej szyby gdy patrzymy na maskę z wlotem do intercoolera :)
5,0
Ergonomia
Fotele dość twarde,ale fantastycznie podpierają ciało w zakrętach. Przejrzysta deska rozdzielcza, przyciski wszystkie w zasięgu ręki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciekawostką jest brak filtra kabinowego nawet w autach wyposażonych w klimatyzację. Wnętrze nagrzewa się szybko, klimatyzacja wydajna
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód należy do klasy kompaktów, więc przestrzeń jest tylko wystarczająca (ale czy to jest wada?:). Bagażnik dosyć duży jak na sportowy pojazd, chociaż zawiasy klapy wnikają do wnętrza przestrzeni bagażowej:)
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie?:) Auto było ciche,ale montując przelotowy układ wydechowy celowo sprawiłem by było głośniejsze:)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomia? to nie jest cecha tego samochodu.
Średnie spalanie na poziomie 13l/100 km przy spokojnej jeździe,ale obowiązuje tu zasada "spala tyle ile się naleje".
Ciekawostką jest fakt,że jak trzeba się zmusić i jechać spokojnie po dłuższej trasie,to da się zejść minimalnie poniżej 8l/100 km
3,0
Stosunek jakość/cena
Duża cena:) Ale jakość też przyzwoita
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli chodzi o drobiazgi, to zdarzają się zużycia łączników stabilizatora, cieknące uszczelki drzwi(są bez ramek). Przy dbałości o te elementy jest w porządku
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do poważnych usterek należą: awarie skrzyń biegów (przy ostrych "redukcjach" na nawrotach skrzynia nie wytrzymuje przyrostu momentu obrotowego). Zdarzają się awarie turbosprężarek przy nieumiejętnej eksploatacji. Mogą występować uszkodzenia panewek korbowodowych.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo GT 4WD 211KM 155kW
[l/100km]