Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Impreza I Sedan

Kamil, 12 lat temu
Silnik 2.0 i 4WD 125KM 92kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 133 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Subaru Impreza I Sedan 2.0 i 4WD 125KM 92kW 1998-2000 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Stały napęd to coś perfekcyjnego. Prowadzenie i możliwość pokonania nawet lodu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Rdza, rdza i jeszcze raz rdza, japońce nie zabezpieczają niektórych elementów niczym oprócz farby
Układ hamulcowy : korodują trzpienie w zaciskach hamulcowych przez co konieczna ich wymiana.
Układ elektryczny : Wymiana kabli do swiec. Przebicie w kilku miejscach.
4,0
Całokształt
Świetne auto do zabawy na śniegu i żużlu. Wystarczająca moc do codziennej jazdy i czasami wypadów na szaleństwo po śliskiej nawierzchni. Na śnieg i w góry poezja. W Bieszczadach w zimie wjeżdzałem w takie miejsca że niejedna pseudo terenówka bulwarowa by miała problemy, jednak trzeba pamiętać że to nie terenówka i prześwit nie taki sam. Na trasie mocy wystarczająco i kultura pracy boksera to coś pięknego. Coś jak diesel jeśli chodzi o moment obrotowy a do tego da się wysoko kręcić. Przyczepność wyśmienita ale trzeba pamiętać że fizyki nie da się oszukać. Na długie trasy raczej okazjonalnie. Spalanie bardzo przyzwojite jak na 2 ltr benzyniaka. Generanie radzę zastanowić się nad WRX. Spalanie ma wyższe ale można zagazować jak ktoś oszczędny, a problem hamulców rozwiązany bo wsadzone tarcze + z przodu wentylowane no i moc już piekielna i do prawdziwej zabawy się już nadaje nawet na asfalcie można pojeździc bokami nie tak jak w 2ltr wolnossącym.
Wrażenia
5,0
Silnik
Esencja boksera. Kultura pracy wspaniała, dźwiek powala na kolana, zadbany odpłaci się bezawaryjną eksploatacją. 125KM przy tej wadze pojazdu niejednego na światłach przyprawia o rumieniec.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna i bezproblemowa chodź w mojej przy redukcji do 1 zdarzały się chroboty. Ale co częściej przy zimnym silniku. Skrzynia troszeczkę za długa, przydałaby się 6 w krótszym zestopniowaniu.
4,0
Układ jezdny
Pięknie trzyma się drogi, zawieszenie nawet na polskich drogach bezproblemowe. Hamulce tragedia!!! Z przodu jakie-takie tarcze a z tyłu BĘBNY!!! :( Hamuje nawet OK ale tarcze miałem przegrzane przez poprzedniego właściciela i wibrowały po nagrzaniu a bębny zbytnio im nie pomagały. Zaciski po wyrobieniu gumek osłaniających na trzpieniach powodują dostanie się do środka piasku i zatarcie oraz korozje trzpieni. W rezultacie klocki są scieranie z jednej strony co wychodzi przy ich wymianie. Po wymianie tarcz, klocków i zacisków znacznie lepiej ale daleko od tego co oczekujecie. W WRX znacznie lepiej.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność b.dobra we wszystkich kierunkach. Lusterka dość dużo i o prawidłowej ogniskowej. Jak jest spojler to widoczność tyłu jest łatwiutka. Światłe bardzo dobrze i do tego jak się włączy w nocy kultowe okrąglę przeciwgielne z przodu to opada szczena. :D
3,0
Ergonomia
Wzorowa ergonomia ale bez wodotrysków. Wszystko na swojim miejscu jednak plastiki tanie chodź nie trzeszczą. Światła w rączce kierunkowskazów jak w każdym japończyku z tych roczników. Na górze deski miękki materiał, poza tym bardzo odchudzone wnętrze. Materiał na fotelach tragiczny. AHA! Przycisk do przyciemniania i rozjaśniania zegarka elektronicznego na obrotomierzu jest MASAKRYCZNIE nie proporcjonalny do funkcji jaką posiada. Wygląda jak glówny wylącznik prądu lub coś podobnego a ma tak małe znaczenie. Na początku myślałem nawet że to usterka i powinien calą deskę przyciemniać ( coś na wzór saab-a i jego night panel) ale nie on tylko przyciemnia zegarek. Kupa śmiechu. aha i klapa bagażnika mała, wysoki próg załadunku i bagażnik strasznie nieforemny.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Gdyby nie brak klimy która jest rzadko obecna to bylby poprawnie jak na manualną wentylację. Szyby nie parują, a ogrzewanie działa bardzo wydajnie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na przednich fotelach dość dużo miejsca i pozycja wygodna. Kierownica regulowana tylko w jednej płaszczyźnie nie daje dużo mozliwości za to fotel ma regulację wysokości. Z tyłu raczej mało miejsca i kanapa średnio wygodna. Na krótkie trasy da się wytrzymać.
4,0
Wyciszenie
Na oryginalnym tłumiku brzmi najlepiej i nie zakładajcie żadnych sportowych! Na sportowym po trasie 2 tys km slyszalem tylko buczenie przez tydzien. Na nieoryginalnym od bodaj punto a miałem takim okazję sie przejechać to tragedia brzmi jak lanos. Wiec oryginał będzie w sam raz. We wnętrzu słychać bardzo głośno opony i przy wyższych prędkościach opływające powietrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 2 litrowego sedana z napędem 4WD to super. Ja oscylowałem w okolicach 7-8 l/100km. Ten bokser jak kosiarka, niewazne co z nim robisz i tak zawsze pali to samo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dużo chcą za to subaru w europie. Wydaje mi sie że nawet trochę za dużo. W UK da się kupić tanio ze względu na import z Japonii.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Prawie żadnych usterek. Korozja niektórych elementów typowa dla japończyków. Kierunkowskaz nie działał bo przerdzewiało miejsce na żarówkę. Raz działające a raz nie żarówki oświetlenia tablicy rozdzielczej.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Duży problem z korozją w zawieszeniu. Niektóre elementy niepozabezpieczane i rdzewieją na potęgę. Cała belka tylnego zawieszenia dość delikatna i jak zacznie rdzewiec to do wymiany a cena ok. 1000zl. Zaciski hamulców korodują od środka, zdarzająca się korozja kabli w różnych miejscach. Silnik, napęd i skrzynia bezawaryjne. Sprzęgło często spalone bo ktoś próbuje zamielić kołami a tam sie poprosu nie da.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 4WD 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru Impreza I Sedan