Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Impreza I Kombi

ms, 12 lat temu
Silnik 2.0 4WD 115KM 85kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 250 tys. km
Subaru Impreza I Kombi 2.0 4WD 115KM 85kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Obrócona panewka
Zawieszenie
Inne
3,0
Całokształt
Samochód ogólnie przeciętny gdyby nie słynny napęd na cztery buty. Silnik fajnie pracuje, przy głośnym wydechu wydaje z siebie przyjemne dźwięki, co jednak na dalszą trasę potrafi być uciążliwe. Po układzie napędowym spodziewałem się czegoś więcej, tymczasem auto na śniegu i ciasnych mokrych zakrętach jest bardzo podsterowne a próba wyprowadzenia go gazem kończy się w większości tylko pogłębieniem zjawiska. Do 1997 roku napędy trwałe, po 1999 trzeba uważać na sprzęgło visco, które lubi się posypać (dostępne tylko OE- 2700 zł). W zimie raczej nic go nie zaskoczy, czy to lód czy zaspy, zawsze da radę. Koszty napraw trochę wyższe niż w \"normalnych\" japończykach za sprawą nietuzinkowych rozwiązań, choć części eksploatacyjne na podobnym poziomie. Wyciszenie przeciętne, dla czterech dorosłych osób ciasnawo. Warto poznać samochód na własnej skórze, jednak nie ma to to nic wspólnego z wersjami turbo. Spokojnie auto dla spokojnego starszego pana.
Wrażenia
4,0
Silnik
Praca typowa dla boxera, dość dobry moment obrotowy w całym zakresie obrotów. Przy głośniejszym wydechu ładny dźwięk, ale na dłuższe trasy udręka.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest poprawna, pracuje jak należy, jednak nie da się jakoś super szybko zmieniać biegów.
4,0
Układ jezdny
Samochód na szybkich łukach bardzo stabilny za sprawą stałego napędu na cztery koła i niezależnego zawieszenia. Na mokrym lub ośnieżonym asfalcie przy ciasnych zakrętach BARDZO podsterowny. Tutaj powiem szczerze, że się zawiodłem. Na śniegu i lodzie przy podjazdach pod górę nie do zatrzymania.
Komfort
4,0
Widoczność
Dużo szyb dookoła, generalnie OK.
4,0
Ergonomia
Typowy japończyk. Brakuje podłokietnika.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po prostu dobrze, choć w zimie nie rewelacyjnie jak na przykład w szwedzkich samochodach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy normalnych ustawieniach przednich foteli z tyłu jest już ciasno.
3,0
Wyciszenie
Kiepsko. Silnika co prawda nie słychać, ale deszcz czy błoto pośniegowe bardzo głośno rozbija się o nadkola.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jak na 2.0 i stały napęd na cztery koła bardzo przyzwoite (oscyluje wokół 13 litrów LPG). Koszty napraw i przeglądów i napraw trochę droższe niż w przypadku zwykłych japończyków.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Generalnie dobrze, choć na przykład czujnik spalania stukowego potrafi uprzykrzyć życie, ale ogólnie jak to w japończykach wszystko się trzyma.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Obróciło mi panewkę, co dla Subaru nie jest jakąś obcą przypadłością.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 4WD 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Subaru Impreza I Kombi 2.0 4WD 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
9,0
l/100km
14,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Subaru Impreza I Kombi