Bardzo trwałe zawieszenie, b. dobry silnik(choć osprzęt już bywa do wymiany, a nie jest najtańszy), napęd rewelacyjny ale uwaga na ewentualne uszkodzenia spowodowane złą eksploatacją. Najsłabsza jak to u japońca blacharka(do tego stopnia ,że wypadają dziury do wnętrza pojazdu-miejsca mocowań tylnych amortyzatorów).Wnętrze surowe ale w miarę trwałe, fotele raczej solidne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Całkiem zrywny i elastyczny silnik, przez 6 lat wymienionina cewka zapł., pojawiły sie problemy z falowaniem obr. Sam silnik ok, brak dolewek oleju pomiędzy wymiana oleju.
4,0
Skrzynia biegów
Rewelacyjne rozwiązanie z reduktorem - poprawia znacznie przyspieszenie i czyni to auto całkiem zrywne.
Skrzynia i napędy bardzo dobrze zaprojektowane , niestety należy uważać na ich stan w używanym aucie- ewentualne awarie na chwilę obecną przewyższają wartość pojazdu(sprzegło wiskotyczne -3600PLN+wymiana , uszczelkiwięc około 5000pln, jedyny ratunek przełożyć z innej skrzyni, dodam ,że sama wiskoza pasuje od nowszych modeli 5B manual(wszystkie pojemności maja to samo)da się zrobić za około 1200pln ale trzeba pokombinować).
5,0
Układ jezdny
Oprócz sprzęgła wiskotycznego(ja niestety kupiłem ze spalonym) napęd jest super i daje frajdę z jazdy na każdej nawierzchni. Elementy zawieszenia i półosie niezniszczalne :)(miałem uszkodzoną osłonę przegubu i już zaczął dostawać się piasek, po wymianie smaru i osłony nadal jeździłem 4 lata- w innym aucie jak tylko masz piasek to element do wymiany). Moje pierwsze auto w którym podczas użytkowania przez ponad 6lat nie wymieniłem nawet końcówki drążka
Komfort
4,0
Widoczność
Auto ciekawie zestrojone , jeżdzi się trochę jak starszymi civicami na wielowahaczach (pewnie w zakrętach) ale z drugiej strony o wiele bardziej komfortowo na nierównościach,trzymanie b. dobre dzięki napędowi i rozłożeniu mas(boxer + napęd ustawiony wzdłużnie).
4,0
Ergonomia
Jak na kombi to raczej szału nie ma , przestrzeń jak w kompakcie średniej wielkości, za kierownicą jak to w japońcu dla wysokiej osoby raczej przeciętnie. W miarę bogate wyposażenie, kilka dobrze zaprojektowanych schowków.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK, klima poprawia parametry
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przeciętnie jak na kombi
4,0
Wyciszenie
Przy niskich obrotach nawet nie słychać silnika(ale to dzięki niskim obrotom i bardzo dobrej kulturze pracy- nie raz sie zdarzyło ,że chciałem ponownie odpalić silnik bo zapomniałem że "chodzi"), podczas szybszej jazdy w miarę ok, ale już trochę słychać świat zew.:)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety dość drogie w utrzymaniu, pomimo pancernego zawieszenia psują się drobne rzeczy, jak jeszcze dojdzie jakaś poważniejsza awaria np napędu to robi się dramatycznie :) i trzeba kombinować na używanych częściach. Nowe części raczej mały wybór , a oryginalne kosmos cenowy(jak na tak stare auto) Spalanie raczej ok jak na 2.0 - ja na trasie do pracy(35km i po drodze przez miasto - dość rześka jazda 8,6-9l/100km)
4,0
Stosunek jakość/cena
Ważne aby kupić zadbany i nie wadliwy model, wtedy małą ilość awarii rekompensuje drogie części.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
usterki przez 6lat(auto raczej średnio zadbane od handlarza z niemiec)
osłona przegubu,falowanie obrotów,cewka zapłonowa,silniczki spryskiwaczy,zanik klaksonu,regulacja nawiewem,zapieczony zacisk hamulca,check engine-zapala się i gaśnie
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1.Sprzęgło wiskotyczne, takie zakupione i po długim czasie teraz już wiem ,że przyczyną był zapieczony zacisk ,który spowodował hamowanie koło co spowodowało nadmierną prace wiskozy i ją spaliło.
Mi udało się wymienić z używanej skrzyni na 1000pln
2.Korozja
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 125KM 92kW
[l/100km]