Karoseria
: Widoczność i raczej niska głośność podczas jazdy autostradowej.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Brak. Zbyt krótki okres użytkowania.
4,0
Całokształt
Solidny i komfortowy samochód z dobrym napędem na wszystkie koła.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik daje radę i ma osiągi zupełnie przyzwoite i adekwatne do masy auta. Ma również wspomaganie silnikiem elektrycznym.
4,0
Skrzynia biegów
Jestem przyzwyczajony do skrzyń CVT, miałem ją w moim poprzednim Subaru (Levorg). W Foresterze działa OK, chociaż można odczuć brak wspomagania silnika turbo sprężarką, przez co jednak bardziej auto wchodzi na wyższe obroty, co jest bardziej słyszalne niż w aucie wspomaganym turbiną.
5,0
Układ jezdny
Bardzo wysoki komfort podróżowania. Dobrze zestrojone pod tym kątem zawieszenie i dodatkowo opony o wysokim profilu (225/60 R17) zapewniają przyjemną jazdę i bardzo dobre wybieranie nierówności.
5,0
Karoseria
Niesamowita widoczność we wszystkich kierunkach poprzez duże przeszklenie nadwozia. Samochód poprzez swój design karoserii zapewnia bardzo dużą powierzchnię użytkową. Miejsca jest wszędzie (przód i tył) pod dostatkiem.
Komfort
5,0
Widoczność
Nisko poprowadzona linia szyb i duże powierzchnie szklane dają uczucie przestronności i zapewniają wyśmienitą widoczność jakiej nie ma chyba żaden inny konkurencyjny samochód w tej klasie.
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu i pod ręką. Może jedna uwaga odnośnie konsoli środkowej. Przy moim wzroście 178 cm- niestety, ale prawe kolano opiera się na środkowej konsoli, co może być uciążliwe przy dalszej trasie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa dobrze i bez zastrzeżeń łącznie z podgrzewanym wieńcem kierownicy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca dla wszystkich.
4,0
Wyciszenie
Byłem pozytywnie zaskoczony, że przy jeździe autostradą i prędkościach 140 km/h i szybszych (Niemcy) auto jak na swoją charakterystykę nadwozia nie jest zbyt głośne i naprawdę nadmiernie nie słychać opływającego powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto zapowiada się raczej (bazując na moim doświadczeniu z Subaru) na bezawaryjne i mam nadzieję, że tak będzie. Standardowy/gwarancyjny serwis Subaru jest jednak raczej dość drogi.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobra kompozycja. Auto wykonane bardzo dobrze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zbyt krótko mam ten model żeby oceniać na razie bezawaryjność. Drobiazgi: brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zbyt krótko mam ten model żeby oceniać na razie bezawaryjność. Poważne: brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0i-L 150KM 110kW
[l/100km]