Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Forester IV Terenowy

Jeronimo, 4 lata temu
Silnik 2.0i 150KM 110kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Subaru Forester IV Terenowy 2.0i 150KM 110kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
3,21
25% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Auto mega przyjemne do parkwoania w mieście. Krawężników się nie boji, a konstrukcja pozwala na bardzo ciasny skręt i zawracanie niemal w miejscu. Super sprawa.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : W tej konfiguracji to auto po prostu nie jedzie. Za mało mocy, brak elastyczności, brak płynności w jeździe i przy zmianie biegów. Miałem już wiele samochodów, mocniejszych i słabszych ale tylko w tym byłem sfrustrowany jazdą.
2,0
Całokształt
Niestety, byłem wielkim fanem marki, ale już nie jestem... Subaru Forester 2.0i manual był dla mnie wielkim rozczarowaniem. Zdecydowałem się na auto nowe, z salonu ze skrzynią manualną bo lubię jeździć a markę Subaru otacza u nas normal mistyczna aura aut wyjątkowych i specjalnych. Auto okazało się bardzo przeciętne i zwyczajne, a w tej konfiguracji silnikowej nie dawało przyjemności z jazdy, za to powodowało powracające frustrację. Silnik za słaby do tego auta, skrzynia źle zestopniowana, charakterystyka silnika, skrzyni i pedału przyspieszenia powoduję że nie sposób jeździć tym autem płynnie (chyba że w ślimaczym tempie). Byłem rozczarowany i sprzedałem samochód. Odetchnąłem z ulgą. Na pewno zaletą subaru jest stosunkowo niewielka utrata wartości.
Wrażenia
2,0
Silnik
Bezawaryjny, ale za słaby i zupełnie nie elastyczny. Kultura pracy paskudna, powodująca że nie sposób jechać tym autem sprawnie i płynnie.
3,0
Skrzynia biegów
Zbyt długie skoki lewarka, przełożenie pierwszego biegu za krótkie. Czasami haczy przy zmianie biegów.
3,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest owiany legendą więc nie wypada się bardzo czepiać. Rzeczywiści auto (na odpowiednich oponach bo fabryczne Yokohamy nadają się na śmietnik) trzyma się drogi bardzo ładnie. Tylko buja niczym statek na morzu. Autem cały czas trzęsie i na drobnych nierównościach dużo wstrząsów przenosi się na nadwozie. Samochód jest jak piłeczka podskakująca na dziurach.
5,0
Karoseria
Tutaj nie mam zastrzeżeń. Auto ma bardzo fajną pojemność w stosunku do wymiarów zewnętrznych. Dużo miejsca w pierwszy rzędzie (pasażer siedzi dość wysoko), na kanapie z tyłu jest super. Bagażnik też bardzo zgrabny i ustawny. Nie jest przepastny ale zawsze nam wystarczał i przewiózł wszystko.
Komfort
5,0
Widoczność
Fantastyczna. Najlepsze auto w tej kategorii w jakim siedziałem, no może Land Rover Disco IV jest na podobnym poziomie. Widać w każdym kierunku, czujniki parkowania są zbędne. Kamera robi robotę wyśmienicie. Wielgachne okno dachowe - poezja.
3,0
Ergonomia
Po japoński, zgodnie z tradycyjną szkołą dalekowschodnią. Jest OK ale niektóre rozwiązania są bardzo nielogiczne (mały ekranik centralny, przyciski jak z lat 90tych). Jak ktoś lubi lekki vintage, będzie zachwycony.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie urywa głowy. Klimatyzacja jest niby automatyczna, ale automat nie radzi sobie z kubaturą auta i trzeba co chwilkę korygować ustawienia. To że w takim, rodzinnym aucie, nie zamontowano nawiewów na tylną kanapę to jakiś sadyzm. Najgorsze jest nagrzewanie się wnętrza przez olbrzymie szyby. Latem nie dało się wytrzymać. Zamówiłem dodatkowe oklejenie szyb auta folią ceramiczną. To pomogło (częściowo) ale kosztowało.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto duże w środku a nie za duże na zewnątrz. Wielkość super.
2,0
Wyciszenie
Jakie wyciszenie? W tym samochodzie, jak w wielu innych nowoczesnych autach praktycznie nie ma materiałów wygłuszających (wiem co mówię, widziałem to auto rozebrane z tapicerki). Do 100km jeszcze jest OK, bo silnik boxer nie generuje nieprzyjemnych hałasów, ale powyżej, przy prędkościach autostradowych huczy strasznie. Nie wytrzymałem i zamówiłem kompleksowe wygłuszenie auta w firmie robiącej to profesjonalnie. Fenomenalna poprawa komfortu jazdy. Polecam!!!. W tym obszarze całe szczęście da się poprawić fabrykę.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny przeglądów i części eksploatacyjnych są dość wysokie. Szczęśliwie nic się nie psuło więc oprócz materiałów eksploatacyjnych (np. opony bo na Yokohamach strach było jeździć) dodatkowych kosztów nie było.
2,0
Stosunek jakość/cena
Subaru to proste auto, z techniką sprzed 10ciu lub więcej lat. W Stanach to tanie autko, konkurujące z samochodami z Korei. I taka powinna byću nas pozycja Subaru. Wtedy byłoby super. Niestety u nas marketingowcy tak wyczarowali że auta te są postrzegane jako wyższa półka, prawie premium i tak też sprzedawane.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bezawaryjność to duża zaleta auta, po 4 latach, wszystko działa właściwie tak jak w dniu wyjazdu z salonu po zakupie. drobiazgi jednak były: Musiałem wymienić jedną tulejkę wahacza i łącznik stabilizatora. Trochę za szybko jak na mój gust.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niemal bardzo dobrze. Niestety pojawiły się tajemnicze stuki, najbardziej słyszalne przy skręconych kołach i wolnej jeździe po kostce brukowej. Diagnoza ASO - przekładnia kierownicza ale "ten typ tak ma i to norma". Dzięki za taką normę. Za którymś podejściem przekładnia została "wyregulowana" stuki zniknęły, ale kierownica chodzi ciężej. Coś mi się wydaje że to wróci... ale już nie u mnie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0i 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru Forester IV Terenowy