Żeby być zadowolony z tego auta musisz wiedzieć czego chcesz. Ja chciałem auta o podwyższonym prześwicie, z napędem na cztery koła, wystarczająco dużego dla rodziny 2+2 lub ewentualnie 2+3. Auta które jest proste w konstrukcji i które nie bałbym się wybrudzić w środku i na zewnątrz. Jak bonus chciałem by sprawiało jazda nim sprawiała przyjemność. Jeździłem CX-5, RAV4, C5, Foresterem XT. Wybrałem Forestera 2.0i bo oferował wszystko czego oczekiwałem w najlepszej cenie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik oszczędny, elastyczny i bardzo fajnie brzmi powyżej 5 tyś. Wtrysk wielopunktowy więc, jest możliwość założenia LPG choć na razie nie planuję, bo spala umiarkowane ilości.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest w porządku, precyzyjna i ma dość krótkie skoki. Choć ta z CX-5 wydaje mi się mieć bardziej sportowy charakter. Jedyne do czego można się przyczepić to sam lewarek, który nijak nie pasuje do tego auta.
5,0
Układ jezdny
Po prostu rewelacja. Sprężysty i komunikujący się z kierowcą. Sam napęd naprawdę robi wrażenie. Polecam tym, którzy zamierzają zjeżdżać częściej z asfaltu. Nie ma nic lepszego w tej cenie. Na autostradzie podczas śnieżycy i deszczu również się sprawdza. Kierowca czuje się bezpiecznie w każdych warunkach.
Komfort
5,0
Widoczność
Wzór dla innych marek. Duże przeszklenia. Bardzo duże lusterka. Wysoka pozycja za kierownicą. Kamera cofanie. Chyba lepiej być nie może. Zdecydowanie lepiej niż w CX-5 oraz RAV4, które także brałem pod uwagę.
5,0
Ergonomia
Ergonomia wzorowa. Jeździłem wcześniej "japończykami", więc bez trudu odnalazłem się w Forka. Dotyczy to także przestrzeni silnikowej i ogólnie samochodu. Wszystko jest pod ręką i opisane.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest bardzo efektywna, samochód bardzo szybko się nagrzewa i szybko schładza. Odejmuję gwiazdkę za brak nawiewów z tyłu. W XXI wieku to powinien być standard w autach za 120 tyś.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na średniego SUV'a to jest oferuje ponadprzeciętną ilość miejsca zarówno dla kierowcy, jak i dla pasażerów z tyłu. Jedynie czego brakuje to schowków z tyłu dla dzieci, ale coś za coś. Albo napęd 4x4 i 22 cm prześwitu, albo schowki pod nogami.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie auta całkiem niezłe, dopiero powyżej 130 km/h robi się dość głośno. Podczas jazdy codziennej zupełnie wystarcza i żadne stuki nie dochodzą do uszu kierowcy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie tylko leję Pb i jeżdżę, więc nie wypowiadam się na temat kosztów w serwisowania. Auto pali średnio 9l/100 km więc nie jest źle. Spodziewałem się większego spalania przy aucie ważącym 1500 kg i kształcie kredensu.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tych widełkach trudno o lepszy zakup auta tej wielkości, z tym wyposażeniem ze stałym napędem 4x4.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0i 150KM 110kW
[l/100km]