Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Forester IV Terenowy

Tworek, 7 lat temu
Silnik 2.0 XT 240KM 177kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 78 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Subaru Forester IV Terenowy 2.0 XT 240KM 177kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,92
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Jest to samochód idealny. Szybki, wygodny i niezawodny. Ma dużą kabinę - wszystkie x3 i q5 są bez szans pod kątem ilości miejsca. Prowadzi się świetnie. Ja wymieniłem tylko w aso tylny stabilizator na grubszy 20mm. Kosztuje to 400 zł ale znacznie zmniejsza przechyły na zakrętach. Z wad mogę wymienić niskiej jakości plastiki i pseudo skórzaną tapicerkę, która przetarła się na boku i została wymieniona na gwarancji a także niezbyt wygodne fotele - bez regulacji lędzwiowej i jakieś takie krótkie. Np. Toyota RAV jest dużo lepiej wykonana. Ale dla mnie ważniejsze jest to jak samochód jedzie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wystarczająco mocny. Nie bierze oleju. Miałem problem z drganiami. Na wolnych obrotach czasem (co kilka dni) zdarzało się szarpnięcie - coś jakby arytmia serca. Podobno ma to związek z wadą czujnika położenia prawego wałka rozrządu. W aso wymienili świece ale to nic nie dało. Potem jednak, po ok. 50 tys. przebiegu drgania ustały.
5,0
Skrzynia biegów
Nie wiem o co się niektórzy czepiają. Ta skrzynia jest super. Płynnie przyspiesza, nie szarpie. Po 60 tys. wymieniłem w niej olej w aso metodą dynamiczną. Ja katuję samochód ostro i na skrzyni nie robi to wrażania. Jedyne co mi przeszkadza to plastikowa otoczka skrzyni (piano black), która łatwo się rysuje.
5,0
Układ jezdny
Jedzie super po suchym i po śniegu. Nie mam nawet zimówek. W zakręcie po dodaniu gazu zarzuca tył. Pod górę hamuje bez wciskania hamulca. Trzyma się drogi jak niski samochód (ja dokupiłem rózowe sprężyny sti) za 1200 zł ale i na seryjnych trzyma się drogi super.
Komfort
5,0
Widoczność
Ma duże szyby, widoczność jest dobra. Są duże lusterka bez pola martwego. Kamera cofania wystarcza do wygodnego cofania.
4,0
Ergonomia
Wspomniane fotele są za krótkie i słabo trzymają na boki. Poza tym tzw. infontainment jest czerstwy, trudno wybrać kontakt w książce telefonicznej. Ale ja i tak tego nie używam. Poza tym jest bardzo dużo miejsca, jest wygodnie w kurtce zimowej, dużo miejsca nad głową, nie jest się obudowanym jak w bmw x3.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kabina jest duża, nic nie paruje. Jest idealnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód jest mały z zewnątrz a wielki w środku.
5,0
Wyciszenie
Było tak cicho, że aż kupiłem sportowy wydech. Teraz musiałbym dać bardzo źle według tej skali ale dźwięk silnika boxer jest bardzo przyjemny (nie tak jak w starych imprezach) ale inny niż w pozostałych samochodach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście pali ok 13l - jeżdżę szybko i na krótkich odcinkach. Żona na trasie osiąga średnią 8,2. Wydaje mi się że to są bardzo dobre wyniki. Poza tym nic się nie psuje, części - klocki, tarcze, filtry kosztują tyle co w każdym samochodzie, są zamienniki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód kosztuje tyle co Skoda, która może nawet jakoś jeździ ale wygląda nędznie i wcale nie ma przemyślanych rozwiązań. Poza tym nie ma konkurencji, bo inne suvy małe są raczej dla starszych pań a niemieckie są sporo droższe i mniejsze w środku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory nic się nie zepsuło, poza wspomnianym przetarciem tapicerki i drganiami (jeśli można je uznać za usterkę).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 XT 240KM 177kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru Forester IV Terenowy