Przeniesienie napędu
: Czołg. Kusi żeby zjechać w pole albo ściać skrótem przez trawniki i chodniki.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
Inne
Inne
4,0
Całokształt
Po niecałym roku i 18 tys km w mieście, na autostradach i w bieszczadzkim off-roadzie, uważam,że to najlepszy suv na rynku. Za BMW X3 o porównywalnej jakości trzeba zapłacić 50 tys więcej, to samo z Volvo. Porównania Forestera XT do Mazdy CX5 czy Outlandera lub Toyoty Rav 4 nie maja sensu, bo tamte pojazdy nie oferuja silników takiej mocy, to inna kategoria i konkurencja dla Forestera 2.0i.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc "wychodzi" dopiero od pewnej prędkości i obrotów, co jest wielkim atutem w trasie, przy wyprzedzaniu. Start z miejsca lub przyspieszanie w mieście już takiego wrażenia nie robia, skrzynia skutecznie łagodzi wtedy 240 koni Forestera.
3,0
Skrzynia biegów
W klasie CVT na pewno wśród liderów, ale ja wolałbym ręczna. Byłoby lepsze odejście na niskich obrotach, gdy potrzeba. Za to CVT w trybie "i" pomaga upłynnić jazde i obniżyć spalanie, gdy kierowca jest w spokojnym nastroju.
5,0
Układ jezdny
Najlepszy jakim jeździłem w życiu. Niskie sedany nie wchodza tak szybko w pochyłe zakręty-wiem, bo próbowalem. Przyklejony do drogi, deszcz nie deszcz, zima czy lato. Poczucie jazdy szybkim czołgiem dzięki sile napędu 4x4.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra, trudno byłoby wprowadzić jakieś korekty, może panoramiczne lusterko wsteczne, ale to już fanaberie.Samo nadwozie to akwarium, szyby sa wielkie, widoczność przez ramię i do tyłu świetna, do tego kamera cofania, spore lusterka boczne.
4,0
Ergonomia
Jako taka. Podstawowe sprawy (wentylacja, ogrzewanie, kierunkowskazy, wycieraczki) łatwo dostępne, wszystko w zasięgu. Trochę czasu zajmuje opanowanie sterowania ekranem z poziomu kierownicy i nie jest idealne. System multimedialny znośny. Moda na tablety dotarla i do Forestera, ja wolę pokrętła i wajchy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko gra. Bez czytania instrukcji wiadomo o co chodzi, proste pokrętla, niebieskie - zimno, czerwone - ciepło, temperatura się wyświetla, regulujemy pokrętłem. Tryby nawiewu też jasne i domyślne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak to w suvie - siedzimy wyżej, ale miejsca jak w ciężarówce próżno oczekiwać. Jest go tyle ile w sedanie czy kombi pomiędzy segmentem C a D. Cztery osoby (nawet wysokie) siedza wygodnie. Bagażnik ok 500 litrów pozwoli zabrać 4 chłopa z bagażem na spływ kajakowy wraz z dwoma kajakami dmuchanymi, lub rodzine 2 plus 2 na wakacje z całym bagażem i oporzadzeniem dzieciaków. 5 osób to już katorga.
4,0
Wyciszenie
Dobre do 120-130 km/h. Dla mnie dobre i dobre jak na suva. Obiektywnie gorsze od niskich wozów. Nie jest to problem, bo nie jeżdżę szybciej zbyt często - Forester XT spalaniem ponad 20 l/100 przy 200 km/h i bakiem 60 litrów leczy skutecznie z wyścigówi po autostradzie.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie trzeba szacować na 10 litrów na 100. Przeglad co 15 tys km to 1500 zł, ubezpieczenie ponad 3 tys rocznie. Czyli z 400-500 zł miesięcznie kosztuje sam fakt posiadania wozu, do tego paliwo już zależnie od kilometrażu i temperamentu. Ja liczę, że na 1000-1500 miesięcznie trzeba się przygotować. Nie przeszkadza mi to ale denerwuje mały bak. Powinien mieć 75 litrów i byłoby ok.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepszy na rynku. Dostajemy zawieszenie, silnik, skrzynię, cały układ jezdny, czyli serce i mózg samochodu, na poziomie klasy premium a dzięki olewce "dizajnu" przez producenta i dzięki prostocie wystroju, płacimy o 50 tys mniej niż w klasie premium.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych. Wlewam paliwo i jadę. Czasem sprawdzam olej, bo ponoć bywaja przypadki, że pije, ale jak na razie absolutnie zero problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero. O poważnych nie slyszalem nawet na forach czy w recenzjach. Warto pamiętać, że model ma już 3 lata i nikt na razie niczego poważnego nie zgłasza.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 XT 240KM 177kW
[l/100km]