Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Forester IV Terenowy

Bill, 10 lat temu
Silnik 2.0 XT 240KM 177kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Subaru Forester IV Terenowy 2.0 XT 240KM 177kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,85
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Polecam niezdecydowanym - sam kiedyś niezdecydowany, aktualnie już przekonany
5,0
Całokształt
Znakomita robota japońskich inżynierów
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo cichy, pracuje aksamitnie, niezwykle elastyczny. Przyśpiesza rewelacyjnie, szczególnie w trybach sport i sport+. Przy ekologicznej jeździe całkiem oszczędny jak na 240 km
5,0
Skrzynia biegów
Prowadziłem niejeden samochód z tradycyjnym automatem, w subaru jest bezstopniowy CTV. Przestałem dziwić się niektórym dziennikarzom, twierdzącym, że ta skrzynia bezstopniowa jest teraz najlepszą taką na świecie. Uważam że biegi zmienia dużo lepiej niż klasyczny automat, momentu tego prawie się nie odczuwa, chyba że przełączy się układ na sport+, wtedy czuć klasycznego kopa. Warto tego doświadczyć samemu podczas jazdy testowej w salonie. Do skrzyń manualnych chyba już nie wrócę.
5,0
Układ jezdny
Jak to Sybaru, stały napęd na 4 koła, świetnie trzyma się drogi, jazda po polach bezproblemowa przy 22 cm prześwitu.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bez zarzutu, ponadto pomaga fabryczna kamera cofania. W porównaniu z RAV poprzedniej generacji samochód prowadzi się bardziej komfortowo.
4,0
Ergonomia
Japończycy wciąż nie potrafią zrozumieć, że ludzie w Europie i USA są "troszeczkę" wyżsi. Zbyt krótkie siedzisko! Trzymanie boczne, przy takiej sportowej charakterystyce prowadzenia XT za słabe, siła odśrodkowa wyrzuca z fotela! Natomiast profil oparcia pod kręgosłup jest niezły, po prawie 700 km jazdy z 3 postojami na stacjach benzynowych, nie czuć żadnych dolegliwości kregosłupa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest OK
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pomieści całą rodzinę z bagażem na wakacje.
5,0
Wyciszenie
Samochód jest bardzo cichy, chyba że chce się szybko przyśpieszyć, wtedy słychać przyjemny dźwięk silnika typu bokser, może nawet zbyt wyciszonego.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
O kosztach serwisu trudno mówić, jeszcze ich nie było. Przy jeździe autostradowej za granicą (500 km), zgodnie z przepisami, na tempomacie, spalanie jak w RAV 4 diesel, poniżej 7 l/100. W polskich warunkach pali średnio 8 l poza miastem, w mieście 9 l, ale jak ktoś ma ciężką nogę, spali pewnie ze 20.
5,0
Stosunek jakość/cena
Aktualnie rewelacyjna, samochód ze stałym napędem na 4 koła i 240 km kosztuje mniej wiecej tyle, co nowa RAV 4, mająca tylko 150 km.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak wyżej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 XT 240KM 177kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Subaru Forester IV Terenowy 2.0 XT 240KM 177kW
Średni koszt przejechania 100 km
73,00 zł
13,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Subaru Forester IV Terenowy