Ocena kierowcy - Subaru Forester IV Terenowy Facelifting
Łukasz,
3 lata temu
Silnik 2.0i 150KM 110kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
64 tys. km
Okres użytkowania:
3 lata
4,64
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Wszystko, przed zakupem porównywałem z Innymi markami, tu jest prosto i stabilnie.
5,0
Całokształt
Oceniam 2.5 benzyna CVT, rewelacja, polecam. Moje I Subaru, ale kolejny automat, służbowy Passat 1.5 z DSG masakra.
Do miasta i do lasu, nad morze i w góry, pojemny dla 4 osób, dla rowerzystów polecam hak i platformę, ponieważ wysoko wkłada się rowery. Moja żona uwielbia go prowadzić, daję frajdę w użytkowaniu. Jest specyficzny, brzydki i ładny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy boxer, jak na swoje gabaryty pali umiarkowanie, bezawaryjny.
5,0
Skrzynia biegów
Mój pierwszy CVT, dobrze zestrojony z silnikiem 2.5, daje radę na trasie i mieście czy w wysokich górach. Wirtualne 6 biegów zmienia bardzo szybko, nie wyje jak DSG. Wymaga nauczenia się obsługi. Polecam
4,0
Układ jezdny
Moje auto jest z CVT więc napęd na dwie osie sterowany jest elektronicznie. Prowadzi się jak po szynach, lecz na lodowatej nawierzchni trzeba uważać bo lekko pływa.
W śniegu, piasku, na deszczu rewelacja
5,0
Karoseria
Duża, dobrze zaprojektowana, duży opór powietrza przy ponad 130 km/h
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoko, duże lusterka, system zajętego obok pasa, kamera jest ale mało przydatna.
5,0
Ergonomia
Wszystko ok, intuicyjnie na swoim miejscu.
Wolno otwierająca się elektrycznie tylna klapa.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak bezpośredniego nawiewu na tył, poza tym chłodzi/grzeje szybko i wydajnie.
W upalne dni przy skórzanej tapicerce brakuje wentylowanych foteli.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mało wygodny, bez regulacji wysokości fotel pasażera. Dużo miejsca z tyłu, regulacja kąta oparcia tylnego siedzenia.
4,0
Wyciszenie
do 130 km/h przyzwoicie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wymiana oleju ( Millers 0W/20) z filtrami poza ASO ok 400 PLN, tarcze 300, klocki 130.
Droga dynamiczna wymiana oleju w CVT (ok 2500 z oryginalnym olejem) co 60-80 t.km. Ale coś za coś.
5,0
Stosunek jakość/cena
sprowadziłem po stłuczce z Kanady, oryginalne części dostępne i w umiarkowanej cenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bezawaryjny, tylko tarcze, klocki ,filtry
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0i 150KM 110kW
[l/100km]