Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Forester IV Terenowy Facelifting

beretman, 6 lat temu
Silnik 2.0i 150KM 110kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 24 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Subaru Forester IV Terenowy Facelifting 2.0i 150KM 110kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,57
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Jedzie jak żaden inny
Karoseria : Przestronność i widoczność
5,0
Całokształt
Auto kompletne, zarówno dla kierowcy lubiącego prowadzenie jak i ceniącego łatwość użytkowania na codzień. Fantastyczne właściwośći jezdne, nieosiągalne przez wikęszość aut z napędem "4x4", które się docenia nie tylko zimą. Bardzo funkcjonalne nadwozie, zapewnia dosonałą widoczność na wszystkie strony i umożliwia spakowanie wszystkiego czego potrzebujemy np. na wakacje. Dobre wyposażenie, za które inne marki liczą dodatkowo, co sprawia, że obiektywnie cena jest naprawdę rozsądna. zwłaszcza w akcji "Zima", gdzie Subaru w m-cach zimowych funduje do każdego modelu komplet markowych "zimówek".
Wrażenia
4,0
Silnik
Podstawowy silnik w wersji europejskiej 2.0 jest pewnym kompromisem, ale to dalej bokser więc niecałe 200 Nm momentu i 150 KM wystarczy do sprawnego poruszania się na codzień a od czasu do czasu jazdy po kopnym śniegu lub błocie.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobre połączenie korzyści jakie daje CVT (optymalna prędkość obrotwa silnka) z oczekiwaniami kierowcy do kultury pracy. Wirtualne przełożenia, przez większość czasu dają wrażenie jazdy z klasycznym automatem, którymi możemy dodatkowo manipulować łopatkami przy kierownicy, również w trybie manualnym. O 'typowym' wrażeniu CVT możemy sobie przypomnieć tylko momentami, gdy chcemy znacznie przyspieszyć i skrzynia utrzymuje obroty do momentu 'odpuszczenia' pedały przyspieszenia.
5,0
Układ jezdny
Stały tj. ciągły napęd na wszystkie koła to coś zo zdecydowanie odróżnia Subaru od większości aut. Moment jest przenoszony na koła i dostępny od dosłownie od chwili naciśnięcia pedału gazu, co sprawia że auto jedzie, gdzy w innych buksują koła. Zawieszenie jest zestrojone dość komfortowo co powoduje przechyły nadwozia przy zmianie kierunku jazdy, ale nie ma to żądnego wpływu na stabilność i kierunek jazdy. Auto prowadzi się precyzyjnie, a w razie zbyt szybkiej jazdy daje nam informacje zwrotną, piskiem wszystkich 4 kół na raz.
5,0
Karoseria
Bardzo przestronne wnętrze, duża ilość światła z zewnątrz dodatkow potęguje to wrażenie, duże drzwi ułatwiają zajmowanie miejsca i wysiadanie, bagażnik w rozmiarze kombi i relingi na dachu w razie potrzeby zapakowania większej ilości bagaży.
Komfort
5,0
Widoczność
To jedno z dużych pozytywnych zaskoczeń, gdy wsiadamy pierwszy raz do tego auta. Widać bardzo dobrze w każdym kierunku, wnętrze, jest bardzo dobrze przeszkolne do potęguje wrażenie przestronności.
4,0
Ergonomia
Rozmieszczenie różnych przełączników, wyświetlaczy wymaga chwili przyzwyczajenia, zwłaszcza po przesiadce z aut europejskich. Dużo informacji z komputera pokładowego tj. aktualne rozkład momentów na kołach dostępny na 3 odrębnych wyświetlaczach: 7" infotainment z dotykowym ekranem + 2 mniejsze z dedykowanymi przyciskami sterowania. Poza tym "klasyka japońska" tylko przednie szyby z trybem "Auto", otwieranie klapki wlewu paliwa specjanym cięgnem w podłodze, przyciski składania lusterek, centralnego aka wymagające wciśnięcia i wyciśnięcia itp.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Intuicyjne sterowanie, klasycznymi pokrętłami pozwala dość szybko nagrzać lub schłodzić kabinę. Plus za podgrzewanie przedniej szyby na linii wycieraczek. Filtr kabinowy mógłby lepiej filtrować zapachy z zewnątrz.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jw. poza napędem największe pozytywne zaskoczenie w tym aucie, Pomimo wymiarów mniejszych od kompaktowego kombi bardzo obszerna kabina, dyży zakres regulacji foteli i oparć z tyłu do tego duży bagażnik z obszernymi schowkami pod podłogą.
4,0
Wyciszenie
Jest przyzwoicie przez większość czasu. Dość kanciasta bryła i 'klasyczne' relingi i okno dachowe zaczynają hałasować i zniechęcać do dalszego przyspieszania ok. 130-140 km/h
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przesiadka z kompaktu do SUV'a zawsze będzie 'ciężka' dla kieszeni, ale wszystko ma swoją cenę. W tym przypadku zdecydowanie warto.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stały napęd na 4 koła, automatyczna 2-strefowa klimatyzacja, reflektory full-LED ze skrętnymi soczewkami, skrzynia automatyczna z 2 trybami jazdy + tryb jazdy w terenie, kamera cofania, infotaiment 7", i wiele innych za ok. 120 tys. to moim zdaniem rozsądna cena.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Akumulator wymagał wymiany po 3 m-cach, efekt jazdy w mieście w zimie z aktywnym S&S?
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0i 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru Forester IV Terenowy Facelifting