Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Forester III

Robert, 2 lata temu
Silnik 2.0D 147KM 108kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Subaru Forester III 2.0D 147KM 108kW 2009-2012 - Oceń swoje auto
4,07
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Właściwości jezdne. Na dużych łukach, w śniegu, błocie, mokrej nawierzchni, w zakrętach. Ten samochód prowadzi się genialnie.
Silnik : Spalanie w trybie mieszanym to około 7,5l/100km ze stałym napędem 4x4.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Mocny 1 bieg słaby 2 i delikatne sprzęgło. Montowanie haka nie ma sensu.
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Co 10 tysięcy wymiana oleju i filtrów. Raz na jakiś czas warto sprawdzić poziom oleju. Jeśli jeździmy głównie po mieście to warto co 4-5 tankowanie dodać do paliwa dodatku do czyszczenia DPF. Jeździłem kilkoma Dieslami Subaru i każdy z nich miał nierówną pracę silnika na biegu jałowym. Mechanicy potwierdzają tę prawidłowość i póki co mają rację, że nie ma się czym martwić. Taki jego urok.
4,0
Skrzynia biegów
6 biegowa, brakuje mocnej dwójki, trudne fragmenty bezdroży trzeba pokonywać na 1 biegu. Biorąc pod uwagę dość delikatne sprzęgło z dwu masą (na 180 000 wymieniane przy 120 000) holowanie raczej nie wchodzi w grę. Trochę szkoda, że Forester raczej nie nadaje się do ciągnięcia przyczep czy innych przydatnych w tej grupie samochodów rzeczy.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobry, jednak raz na 2 lata warto wymienić mocowania drążków, gumy stabilizatorów itp. W zależności ile i jak jeździmy. Biorąc pod uwagę typ i przeznaczenie Forestera, warto raz na rok podjechać i sprawdzić zbieżność kół. Samochód długo trzyma się parametrów producenta, jednak niewielkie odchylenie koła może nas wprowadzić w błąd i zasugerować poważniejsze usterki, choć w rzeczywistości ich nie będzie.
5,0
Karoseria
brak śladów rdzy, elementy plastikowe (zderzaki) wymienne. Tylny zderzak w przestrzeni załadunkowej dość łatwo się rysuje. Z czasem warto przeczyścić zamek klapy bagażnika ponieważ potrafi się nie domykać. Pół biedy jak wsiądziemy do auta. Gorzej jak nie domkniemy i odstawimy samochód na jakiś czas, wówczas akumulator będzie się rozładowywał. Zamek jest elektryczny, więc otworzenie bagażnika będzie mogło nastąpić dopiero po naładowaniu akumulatora.
Komfort
4,0
Widoczność
Podczas parkowania w ciasnym miejscu z kamerą tylną jest zdecydowanie lepiej. Wersje do liftingu z 2011 mają zdecydowanie większe lusterka boczne. Dużo dają czujniki cofania. Jednak jak to zwykle bywa, samochód trzeba po prostu wyczuć. Maska jest dość długa i trzeba się przyzwyczaić. Warto na początek parkować z naddatkiem.
4,0
Ergonomia
Jak na SUVa i tak przyzwoicie. Jeśli zamkniemy szyberdach jest dosyć cicho. Na tyle, że można normalnie rozmawiać, chyba, że włączymy dmuchawę na max. Podobnie w przypadku uchylonych szyb. Jeśli komuś to bardzo przeszkadza można zastosować owiewki. Przy otwartym szyberdachu jazda (poza dźwiękiem pędu powietrza) jest komfortowa. Nawet zimą wiatr nie targa nam włosów. Dodatkowym atutem jest zasłona szyberdachu, bardzo pomocna przy słońcu od góry.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie przednich foteli zdecydowanie na plus. Podgrzewanie przedniej szyby i lusterek na zadowalającym poziomie. Wnętrze mogło by ogrzewać się trochę szybciej. Dmuchawa w pozycji max głośna. Wentylacja dobra, w parze z szyberdachem błyskawiczna. Klimatyzacja ok, niestety tylna szyba wolniej odparowuje.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla 4 dorosłych osób super, dla 5 dorosłych, już mniej komfortowo. Oparcie tylnej kanapy ma możliwość pochylania. Niestety guziki są słabej jakości i trudno dostępne na rynku. Miejsca z przodu dużo. Wyższe osoby (kierowcy) mogą trochę narzekać na to, że podczas jazdy kolano opiera się o krawędź kokpitu. Da się to zniwelować odpowiednio regulując fotel kierowcy, jednak w przypadku użytkowania przez kilku kierowców różnego wzrostu, czeka nas ciągłe przestawianie fotela.
4,0
Wyciszenie
Jeśli wszystkie elementy zawieszenia są sprawne i niezużyte nie ma się za bardzo do czego przyczepić. Przy większych prędkościach słychać szum opon, jeśli łożyska są zużyte słyszalny dźwięk przypominający stary rosyjski autobus, na dłuższą metę drażniący. Jeśli zużyją się elementy gumowe zawieszenia stuk jest dość drażniący i poniekąd wymusza wymianę zużytych elementów. Plastiki nie trzeszczą, nie obluzowują się.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli dbamy na bieżąco wychodzi taniej niż dowolny francuski samochód. Przede wszystkim prawie wszystko łatwo przewidzieć i przeciwdziałać większym naprawom. Średni roczny koszt serwisowania (nie w ASO) jednak na dobrych częściach z wyższej półki, pomijając tankowanie oraz zakup i wymianę opon, oscyluje w granicach 3 000zł. do 5 000 zł. (zależy od tego jak szybko reagujemy na sygnały samochodu, im szybciej z czymś pojedziemy tym koszt mniejszy). Jeśli przyjdzie nam wymienić sprzęgło musimy liczyć się z kosztem około 4000zł. Klocki wymieniam raz na 2-3 lata, są stosunkowo cienkie, jednak trwałe. Średni roczny przebieg to około 10 000km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Subaru to nadal niszowa marka, Jeśli ktoś szuka czegoś naszpikowanego elektroniką, ładnego nie kupi Forestera. W moje ręce trafił przypadkiem, jednak po rocznej eksploatacji i możliwości porównania kosztów do poprzedników, mimo tego co piszą ludzie w Internecie na temat Diesli Forestera, kupiłem kolejny. Dlaczego? Koszty eksploatacji są jak najbardziej adekwatne do ceny, co ważne, są przewidywalne. Dodając do tego przyjemność z jazdy bez wątpienia auto jest godne uwagi.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie zauważyłem żadnych irytujących mnie usterek. Ksenonowe oświetlenie działa bez zarzutu, nic nie odpada, nie trzeszczy, elektryka w porządku. Po około 10 latach przegnił kabelek przy tylnym napędzie (15 minut pracy, koszt "co łaska", jednak samochód od razu to zasygnalizował. DPF, jeśli jeździmy dużo i krótko i nie dolewamy do paliwa preparatu do szybszego spalania popiołu, będziemy zmuszeni raz do roku czyścić. Czasem 2 lub 3 razy pod rząd. To może być uciążliwe, jednak jak wspomniałem wyżej i na to jest sposób. Kolejna ważna rzecz - Nigdy nie oszczędzaj na paliwie! Zważywszy, że samochód wyposażony jest w spryskiwacze reflektorów, stosunkowo szybko zużywa się płyn do spryskiwaczy. Mimo tego, że pojemność zbiornika jest duża (myślę, że około 6-7l) to przy złej pogodzie warto mieć zapasowy baniak w bagażniku.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na rynku pełno ogłoszeń Diesli z silnikiem do wymiany. Nieumiejętna eksploatacja prowadzi również do szybszego zużywania się sprzęgła. Jeśli będziemy pamiętali, że Forester to nie bolid Formuły 1 i będziemy nim jeździć a nie kozaczyć, nie powinniśmy mieć z nim problemów. Jeśli właściciel szanuje swój samochód, słucha go i zna jego możliwości, uniknie większości poważnych usterek. Forester nie lubi jazdy na półsprzęgle, lubi mieć wymieniony olej i filtry co 10 000km, trzeba sprawdzać poziom oleju w silniku, dbać o DPF i lać dobrej jakości paliwo. Odwdzięczy się niską awaryjnością.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0D 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Subaru Forester III 2.0D 147KM 108kW
Średni koszt przejechania 100 km
21,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Subaru Forester III