Samochód byłby genialny, gdyby nie skopane przełożenia skrzyni biegów. Nie rzuca sie w oczy, dynamiczny, pojemny, ma opinię trwałego i niezawodnego, itd. z tą skrzynia można oczywiście się zżyć - ale wymaga to zupełnie innej techniki jazdy. Zwłaszcza małymi prędkościami i w terenie. Nie każdy się przestawi - i wyląduje w warsztacie, bo kosekwencje uszkodzenia sprzegła idą w tysiące - a producent odmawia gwarancji (patrz list od Subaru w ksiązce gwarancyjnej zalecajacy odmienną technike jazdy na niskich biegach)...
Wrażenia
5,0
Silnik
Najlepsza (poza asymetrycznym 4x4) rzecz w tym samochodzie. W ogóle bokser diesel uważam za najlepszą innowację ostatnich lat. Aż dziw, że nikt nie kopiuje. lekki i cichy - wysoka kultura pracy. Rewelacja.
3,0
Skrzynia biegów
Bardzo przecietna - absurdalnie długa jedynka (żeby nie zrujnować sprzegła w korkach trzeba jeździć na jedynce!!!) - dwójka ciagnie jak w automacie. Amerykanie na taka zmiane biegów mówią \'hammering\'. Połżczenie skrzynia/sprzęgło/silnik uważam za porażkę (plus tłumaczenie firmy,że kłopoty ze sprzęgłem to efekt wysokiego momentu obrotowego. 350NM - to chyba Japońce nie wiedzą, że 400nm w dieslu europjejskim przy tej pojemności to żaden wyczyn.
5,0
Układ jezdny
Assymetric all-wheel drive to już legenda. Mało kto rozumie róznicę pomiędzy napędami ale ten system - w zasadzie wyłącznie używany przez Subaru jest w lekkich SUVach bezkonkurencyjny.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra - poczucie przestrzeni potęguje też dach panoramiczny. Zainstalowałem kamerę z tyłu i jest jak w brykach za dwa razy takie pieniadze...
4,0
Ergonomia
Teoretycznie dużo miejsca - ale fotele niezbyt wygodne. Brak regulacji lędźwiowej dokucza na dłuższej trasie. Z tyłu rewelacja - bardzo dużo miejsca - nawet dla wysokich blondynek z długimi nogami:)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wnętrze szybko się nagrzewa (a może nawet przegrzewa). Klima chodzi fajnie - podgrzewanie foteli bardzo przydatne w zimie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo przestrzeni. Zwłaszcza na tylnych fotelach.
5,0
Wyciszenie
Rzutuje przede wszystkim bardzo cicho pracujący silnik i dobrze zestrojone zawieszenie. Nawet na bardzo wybistym leśnym dukcie go nie słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No to tutaj królujemy:)Nie ma SUVa bardziej oszczędnego niż Forester. W mieście bez kompromisów dla dynamiki można hulać na 6.7 litra co dla samochodu z napędem na 4 jest wynikiem nie do pobicia. Paru znajomych mówiło mi o podobnym wyniku w Q5 ale jak zajrzałem na odczyty ich komputerów to lepiej nż 9 średnio nie widziałem. Każda pliszka swój ogonek chwali:))
4,0
Stosunek jakość/cena
W wersji wypasionej za drogi.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na rzie za młody - jakby coś sie psuło już teraz to na złom:)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0D 147KM 108kW
[l/100km]