Silnik
: Super ciągnie, przyśpiesza, a przy tym względnie mało pali. Piękny dzwięk tubin podczas jazdy, super gwiżdże.
5,0
Całokształt
To naprawdę 5 z plusem
Wrażenia
5,0
Silnik
Super ciągnie od najniższych obrotów, a juz od 2 tys. zaczyna wciskać w fotel. Piekny dzwięk boksera, bardzo umiarkowane zużycie paliwa przy uszczędnej jeżdzie, nie bierze kropli oleju od zmiany do zmiany, zima zapala bez najmniejszych problemów przy minus 30 C. Od 100 na godz. na 5 biegu pięknie gwiżdże turbo, p- jak w odrzutowcu.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia twarda - manual, ale biegi wchodzą prezyzyjnie, dość długie skoki lewarka, piaty bieg można włączać już przy 60 km/h i pięknie się zbiera od tej predkości na piątce, przy tym to powoduje mozliwość jazdy oszczędnej. Silnik tak elastyczny, że wrzucam 2 i zaraz 4 nie trzeba przechodzić przez trójkę, na 4 biegu od 50 na godz. wciska w fotel.
5,0
Układ jezdny
Super trzyma się drogi, zawieszenie może odrobiną za miękkie, ale za to kmfortowe, płynie po polskich dziurach.
Komfort
5,0
Widoczność
Super do przodu i na boki, duże lusterka jak monitory, widoczność to tyłu ograniczona przy parkowaniu, należy mieć czujniki parkowania do tyłu, z przodu niepotrzebne. W nocu ksenony świecą, chyba najlepiej ze wszystkuch kuksusowych aut. Mam jeszcze mercedesa, z ksenonami na soczewkach ale ta dają tylko połowę tego co daje subarak. Za światła japońcom należy się szóstka.
5,0
Ergonomia
Wygodne siedzenia, nie czuć kilometrów, jeżdżę często na długich trasach po Europie i po kilkunastu godz. wysiadam bez bółu pleców, siedzenia bez bajerów elektrycznych, ale super japańska ergonomia. Przyrządy - wszystko łatwo dostępone, pod ręką nie jest przeładowany przełącznikami jak mercedes, w merceedesie w nocy, nadmiar klawiszy, nie można trafić na właściwy, a to bardzo rozprasza
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super grzeje,to auto na minus 50 stopni, bardzo szybko się rozgrzewa,dobrze chłodzi latem, dobra wentylacja, nic nie paruje-jakakolwiek szyba, jedynie może mało precyzyjne jest ustawianie temperatury grzania, ale po pewnym czasie każdy kręci już na wyczucie i wie czego się spodziewać po przekręceniu gałki temperatury.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu, a z tyłu to już salonka, duży bagażnik.
4,0
Wyciszenie
So auto sportowe, więc trochę na obrotach słychać boksera ale tak musi być, a jak przyjemnie gra turbo od 100 km/h na 5 biegu, jak w odrzutowcu, piekne granie da ucha.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie przy oszczednym stylu jazdy w cyklu mieszanym pomiedzy 9-10. Na trasie można zejść przy oszczędnej jeżdzie poniżej 8 litrów. Za to przy prędkości powyżej 150 km/h to już 10, a nawet 12 litrów. Nigdy więcej niż 12 litrów przy bardzo dynamicznej jeżdzie nie spaliłem. Ta maszyna idzie do 225 km/h naprawdę błyskawicznie osiąga tę predkość, sprawdzałem na maksa kilka razy w Niemczech
5,0
Stosunek jakość/cena
Konkurencja przy mniejszych osiągach i z wieloma wadami, których tu nie ma jest dużo, dużo droższa (BMW, Mercedes).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto naprawdę bezawaryjne, mam 130 tys. przebiegu, a nawet żana z żarówek się nie spaliła. Serwisuję go jednak regularnie tylko w Subaru.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic, nic, nic, tylko leje i filtry.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 230KM 169kW
[l/100km]