Auto fajne , dobrze się prowadzi, ale tylko jeśli geometria jest poprawnie ustawiona, trochę za słabe są stabilizatory i auto nadmiernie się przechyla na większych nierównościach, natomiast na prostej i zakrętach rewelacja. Wystarczające przyśpieszenie jak się jeżdzi samemu i dośc głośne i dźwięk irytujący przy przyśpieszaniu, także lepiej założyć chyba sportowy tłumik bo normalnie jest denerwujący dźwiek mimo , że to bokser. Zwykła R4 już chyba lepiej brzmi . Spalanie gazu w okolicach 10-12 litrów. Polecam instalacje LPG Zenit do tego silnika, nic nie wymieniane od 140 tys. km , filtry tylko przedmuchiwane powietrzem. Nie ma problemu z parownikami ,wtryskami itp. pierwsze moje auto , które jeżdzi na pierwszych częściach LPG i nic nie było zmieniane i nie było żadnych problemów z gazem. Zapłon czasami wyskoczy, ale nie czuć tego nigdy i auto nigdy nie gasło , nie miało problemów z nierówną pracą itp. Szybko zużywają się kable zapłonowe po ok. 50kkm choć teraz to pewnie norma w nowszych autach nie to co kiedyś. Automat przy 200kkm zaczyna drgać przy przyśpieszaniu, także bardzo wazna jest regularna wymiana filtrów i oleju w skrzyni co 50 kkm , u mnie dynamiczna wymiana pomogła w zniwelowaniu przeciągania biegów i delikatnie zmniejszyły się drgania, ale czasami są niestety . Także trzeba przy zakupie to sprawdzać . Łożysko tylnego koła też odezwało się przy 200kkm i problemem amerykańcow są uszczelki pod głowicami ,które się pocą olejem delikatnie i choć nie ma to wpływu na kompresje i silnik pracuje poprawnie i auto jeździ to jest to irytujące. To samo maglownica przy 180kkm wykazywała już luzy i przy hamowaniu czuć było spore wibracje mimo prostych tarcz i reszty zawieszenia w b.dobrym stanie, po regeneracji jak ręką odjął wszystko ok. Co 60 tys trzeba ustawiać zawory bo inaczej auto nie równo pracuję na biegu jałowym i podszarpuję na wolnych obrotach, ale nie trzeba wyciągać silnika, żeby to zrobić. Blacharsko dobrze się trzyma na pewno lepiej niż KIA, części drogie w porównaniu do innych np. KIA Sorento , którą jeżdźiłem wcześniej , no i KIA była wygodniejsza, ale Forester lepszy jak dla mnie. Przy 200kkm pojawia się już błąd katalizatora i wydech juz zaczyna prosić się o wymianę, rdza już go zaczyna trawić. Skóry wycierają się dość szybko . Wyposażenie działa bez problemów. Ogólnie fajne auto i kupiłbym takie ponownie ,ale tylko z przebiegiem poniżej 100kkm , żeby znowu do 200kkm dojeżdzić bezproblemowo. 200kkm to przebieg przy którym zaczynają się bolączki dla tego auta, ale przecież teraz to chyba norma.
Wrażenia
4,0
Silnik
dobre przyśpieszenie , mało LPG-żerny jak na te gabaryty , wadliwe uszczelki pod głowicą , ale może teraz to już norma. Pochlania znikome ilości oleju , ale jednak.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia trochę przeciąga czasami biegi, trzeba pilnować wymian filtrów i oleju bo przy 200kkm potrafi się zepsuć i zaczyna drgać , szarpać i pokazywac checka.
4,0
Układ jezdny
precyzyjny, ale przy wląsciwej geometri, brak dobrego stabilizatora denerwuje ,
4,0
Karoseria
ok
Komfort
3,0
Widoczność
ok
4,0
Ergonomia
ok
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ok
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wystarczająca
3,0
Wyciszenie
ok
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
drogawo
3,0
Stosunek jakość/cena
mogło by być lepiej
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ok
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
uszczelki pod głowicami,
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 171KM 126kW
[l/100km]