Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Forester III

maciek, 2 lata temu
Silnik 2.0 150KM 110kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 215 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Subaru Forester III 2.0 150KM 110kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
4,07
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Podoba mi się jego kształt oraz uniwersalność. Jak ktoś chce tym łykać duże odległości to lepiej kupić cos innego. 4 gwiazdki tylko dlatego że lubię ten samochód, i nie jest to moje pierwsze Subaru obiektywnie zasługuję na mniej.
Wrażenia
3,0
Silnik
Nie ma mocy ale za to dużo pali. Nie najgorzej aczkolwiek do takiego dużego auta to on się średnio nadaje. Przynajmniej się nie psuje, w przeciwieństwie do 2,5, 2,5t a przede wszystkim Boxer Diesel-a. Mógłby palić mniej, nie żre chociaż oleju w przeciwieństwie do poliftowego FB20.
4,0
Skrzynia biegów
4 biegi w automacie w aucie produkowanym do 2013 roku, trochę mało. Na pocieszenie lepsze toto niż jakieś dziwne wyjące CVT i zestopniowanie skrzyni też w miarę ok- przynajmniej do 130km/h (jeździć tym szybciej to z różnych względów nie warto).
5,0
Układ jezdny
Po prostu Subaru. Do cywilnej jazdy aż nadto czy śnieg, błoto cokolwiek zawsze przejedziesz, prowadzi się pewnie ale jest trochę za miękko- nastawy dobre na dziury. 2,5 z USA ma lepsze nastawy zawiasu-takie bardziej szosowe podobno europejskie polifty też mają zmienione nastawy.
5,0
Karoseria
Postęp w stosunku do poprzedniej generacji jest spory. Nie gniją nadkola oraz kielichy amortyzatorów jak w poprzedniku. Mało korozji (przynajmniej na wierzchu). Blacha cienka jak to w Japońcu-pukasz jak w puszkę.
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoko i z dużymi oknami, światła dobrze świecą pomimo braku xenonu. Super widoczność w każdą stronę.
4,0
Ergonomia
W końcu Subaru stworzone dla normalnego rozmiaru ludzi, duże siedzenia i wygodna obsługa najpotrzebniejszych funkcji. Dziwi brak nawiewu na szybę z guzika (poprawili po liftingu). Duże kieszenie w drzwiach z przodu i z tyłu, można pochylać oparcie kanapy. Kieszeń z tyłu tylko w jednym fotelu (zbyteczna oszczędność w tańszych wersjach), nagłośnienie to kpina (nawet za darmo bym tego nie chciał).
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi ok. Brakuje nawiewu na szybę z guzika, regulacja temperatury to tez nie jest mocna strona tego układu (grzeje mocno i potem chłodzi)-dosyć częsta przypadłość tego typu systemów w niższej klasy pojazdach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duży ustawny bagażnik, w środku miejsca dla pasażerów i kierowcy też dużo. Mam 190cm i mi wygodnie zarówno z tyłu jak i z przodu. Dużo miejsca nad głową nawet przy moim 190 cm wzrostu
2,0
Wyciszenie
Jest lepiej niż w poprzedniku jednak nie idealnie. Hałas przy 130 taki jak w c-klasie w204 przy 180. Ale i tak nie nadaje się do jazdy szybciej niż 130 bo dużo wtedy pali...trzeba pilnować żeby były ciche opony, dokładać wygłuszenie, zmieniać radio, głośniki
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak ktoś dużo jeździ to polecam LPG, bo pali sporo. Innych nieprzewidzianych wydatków w tej wersji brak.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niby mi się podoba ten samochód, ale za tą cenę to nie jest do końca ta jakość która być powinna. Ze skrajności w skrajność- plastiki ohydne w środku, za to przynajmniej nie trzeszczą i się da je wyczyścić czymkolwiek. Wygłuszenie, nagłośnienie słabe- chyba się starzeję bo kiedyś w Clio 1 było idealne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie psuje, raz znalazłem przepalony bezpiecznik :) W tej wersji lecą łożyska kół-są one zintegrowane z piastami. Dobrej jakości za sztukę 350-400 PLN ale nie jest to tragedia
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Subaru Forester III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Subaru Forester III