Szukaj

Ocena kierowcy - Subaru Forester III

Grzegorz, 12 lat temu
Silnik 2.0 150KM 110kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 31 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Subaru Forester III 2.0 150KM 110kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
2,23
48% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Niestety nic
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Wypaczające się tarcze, bardzo szybkie zużycie klocków
Przeniesienie napędu : Fatalne, za słabe sprzęgło, co chwila się przypalające
Silnik : Korozja układu wydechowego
2,0
Całokształt
Wrażenia
2,0
Silnik
Elastyczność ? Nie w tym samochodzie. Marny silnik dobija fatalnie zestopniowana skrzynia biegów, 5-biegowa w 2010 roku !
1,0
Skrzynia biegów
W zasadzie leżącego nie powinno się kopać. Wsteczny nie synchronizowany, wchodzi co 2-3 raz, szybka zmiana z 3 na 4 niewykonalna. Do tego reduktor z redukcją 1,4... Do czego to ma służyć ? W terenie bezużyteczne. Moze do holowania przyczepy pod górę, ale w sumie to można czasem zredukować bieg. No kultowe sprzęgło Subaru - fajczy się przy byle okazji. Pojechanie pod wysoki krawężnik bez rozpędu bez zapachu \"kapusty\" - niewykonalne.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie miękkie na zakrętach, sądziłem że moja stara CRV sie przechyla ale Forester udowodnił mi że byłem w błędzie. Jazda na wprost nie jest oczywista, samochód lubi myszkować przy byle wietrze lub pochyleniu drogi. A miękkość nie chroni przed wstrząsami. Przypomniał mi się Polonez...
Komfort
3,0
Widoczność
Widocznośc przeciętna. Problemem są bardzo marne światła mijania. Trochę strach jeździć nocą. Problem w niewielkim stopniu rozwiązały wypasione żarówki Philipsa, bo to co wkłada Subaru szybciutko się przepaliło.
2,0
Ergonomia
Back to 80-thies ! To po prostu trzeba zobaczyć. Jeden schowek - nieoświetlony, miejsce na JEDEN kubek dla wszystkich (pewnie można wziąc colę i pięć słomek). Nie ma nawet wskaźnika temperatury płynu chłodzącego, nie ma też kontrolek zapięcia pasów pasażerów. Na wszystkie drzwi, razem z klapa bagaznika jest JEDNA lampka ! W samochodzie za 100.000 ! No i rekord świata - brak haczyka do powieszenie kurtki !
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu dramat. Środkowych nawiewów wogóle nie da się zamknąć, można tylko wyłączyć wentylator ale przy wiekszych prędkościach i tak będzie wiało. Klimatyzacja ma minimalna temp, 17C co oznacza, że zimą nie da rady prowadzić w kurtce (wiem, ze to niezalecane ale czasem po prostu nie ma czasu ubierac się i rozbierać) a haczyka nie ma... Klimatyzacja działa zero-jedynkowo: po nagrzaniu sie silnika zaczyna wiac ile wiatraczek ma sił, zagłuszać radio. Przy mrozie -10C może tak wiac i kwadrans. Trzy osoby w srodku gwarantują zaparowane szyby, nawet przy włączonej klimatyzacji.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Opadnięcie szczęki wywołuje fakt, że przez środek biegnie tunel, w związku z czym osoba siędząca na środku tylnej kanapy (z nieznanych przyczyn nie przesuwanej) musi walczyc nie tylko z brakiem gąbki w oparciu ale i z ustawieniem nóg.Zagłowki praktycznie nie mają regulacji wysokości, nie sie też schować ich w oparcie. Można tylko wyjąc i wrzucić do bagażnika, w któym zresztą niewiele więcej się zmieści. Miałem kilka samochodów i objętośc bagaznika jest na poziomie Clio. Jest szeroki ale bardzo, bardzo płytki.
3,0
Wyciszenie
Silnik - boxer - do cichych nie należy. Ponieważ jest dychawiczny trzeba go kręcić do wysokich obrotów, a wtedy zagłuszyć może go tylko nawiew powietrza. Szumy powietrza dośc wyraźne - być może rezygnacja z przedpotowego projektu karoserii (jak w samochodzikach rysowanych przez przedszkolaków) cos by pomogła.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu jest gorzej niż źle. Przy przebiegach pół na pół miasto i trasa spalanie jest ponad 11,5 l/100km. Dodając do tego niezbyt duzy zbiornik paliwa możemy być pewni, że odpoczynek co 4 godziny mamy gwarantowany.
1,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1. Skrzypiąca podpórka pod lewa stopę 2. Trzeszcząca deska rozdzielcza 3. Obicie tylnej kanapy wyłażące spod obramowań 4. Korozja układu wydechowego
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1. Wypaczone tarcze hamulcowe utrudniające skuteczne hamowanie przy większych prędkościach

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Subaru Forester III