Zawieszenie
: Doskonale tłumi nierówności, auto jedzie płynnie i stabilnie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: wymieniony tylny dyferencjał - wył przy prędkości 100km/h
Inne
: skrzypią i stukają: tylna klapa,kokpit,roleta bagażnika,szyberdach
3,0
Całokształt
Mam mieszane odczucia. Autem jeździ się przyjemnie, ale hałasy nadwozia drażnią.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mam auto z automatem. Obawiałem się,że będzie ono wołowate, ale zwłaszcza w trasie okazało się żwawe. Przy przyśpieszaniu redukuje bieg, rozpędza się i wraca na wyższy bieg. Mocy czasem brakuje, ale to cecha prawie każdego silnika :).
4,0
Skrzynia biegów
Mam automat 4-biegowy. Działa płynnie i szybko. Brakuje wyższych biegów do szybkiej jazdy.
5,0
Układ jezdny
Największa zaleta tego auta. Jedzie bardzo płynnie, zwinnie i stabilnie po różnych nawierzchniach.Znakomicie tłumi nierówności, ale
potrafić wychylić się mocno przy szybkim pokonywaniu zakrętów i dużych nierówności.
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoka pozycja za kierownicą, przeszklenie, duże lusterka, ksenony.
4,0
Ergonomia
Kokpit przejrzysty, wszystko na swoim miejscu.
Kieszenie w drzwiach mogłyby być większe, nie ma kieszeni z tyłu fotela kierowcy. Sterowanie radiem w Renault lepsze - manipulator pod kierownicą, a nie przyciski na kierownicy.
Fotele wygodne. Sporo schowków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca dla 4 osób. Wysocy kierowcy powinni sprawdzić, czy fotel jest wystarczająco długi.
3,0
Wyciszenie
Jest różnie. Przy przyśpieszaniu silnik jest głośny. Przy jeździe z równą prędkością 100-130 prawie go nie słychać. Od 150 silnik pracuje na wysokich obrotach i jest głośny. Szum powietrza coraz wyraźniej słyszalny od około 100. W moim aucie na nierównościach hałasuje roleta bagażnika i kokpit.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W porównaniu z Laguną II pali o tyle więcej, o ile ma większy silnik, nie widzę znaczącego narzutu z powodu napędu 4x4 i automatu.
2,0
Stosunek jakość/cena
Samochód za taką cenę powinien być dużo lepiej wykonany.
Subaru miało opinię firmy produkującej wyrafinowane technicznie i starannie wykonane samochody. Mój Forester jest kiepsko wykonany.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po około 4000 km zaczęły skrzypieć i stukać: tylna klapa, szyberdach, klapa schowka przed fotelem pasażera, kokpit. Od początku stuka roleta bagażnika. Serwis po 3 dniach zwalczył klapę i szyberdach, reszta hałasuje dalej.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po około 4000 km zaczęło być słychać wycie przy przechodzeniu przez 100/godz. Serwis stwierdził konieczność wymiany dyferencjału, co stało się, gdy po 6 tygodniach przypłynął z Japonii.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 150KM 110kW
[l/100km]