na tle konkurencji wypada naprawdę dobrze. jeśli komuś zależy na mobilności i doskonałej trakcji po prawdziwych bezdrożach, to bardzo dobry zakup. jeśli chcecie jeździć tylko po mieście i trochę po drogach gruntowych, to kupcie coś, co ma wnętrze bardziej przytulne i wykonane z lepszych materiałów i nie koniecznie stały napęd 4x4, a zaoszczędzicie na paliwie. to nie jest reprezentacyjne auto, a wół roboczy.
Wrażenia
4,0
Silnik
trochę brakuje mocy i elastyczności.
4,0
Skrzynia biegów
nie mam problemów. czasem jedynka, dwójka, czy wsteczny wchodzi z lekkim oporem, ale to raczej norma.
4,0
Układ jezdny
niestety, trochę się zawiodłem, auto łatwo ulega poślizgom, to nie \"wyścigówka\". ale jak na suv-a bezpiecznie. nie wierzcie tym co opowiadają, że można nim cisnąć ile fabryka dała po mokrych zakrętach. to po prostu nie prawda. za to często jeżdżę po bezdrożach (tam gdzie się nawet kończy polna droga czy leśny dukt), tu forester zachowuje się jak czołg (reduktor naprawdę ułatwia jazdę w takich warunkach). aha, droga hamowania mogłaby być krótsza.
Komfort
5,0
Widoczność
nie jeździłem jeszcze autem o tak doskonałej widoczności we wszystkich kierunkach. parkowanie jest łatwiejsze niż większością kompaktów.
4,0
Ergonomia
dobrze, ale większość aut już nie ma problemów z ergonomią. wszystko obsługuje się intuicyjnie. kieszenie we wszystkich drzwiach (zwracam uwagę na tylne), regulowane pochylenie i łatwe składanie tylnych siedzeń. mały (jak to u japończyków) schowek po stronie pasażera. jedno tylko miejsce na kubek (szkoda, że nie dwa), ale za to wygodny (nie blokuje dostępu do dźwigni zmiany biegów).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
tylko dobrze, bo brak dwustrefowej klimy. ale za to wszystko działa doskonale. duży plus za podgrzewane miejsca spoczynku wycieraczek i podgrzewanie foteli już w najtańszej dostępnej wersji.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo dużo miejsca. pasażerowie z tyłu mają nie mniej miejsca niż podróżujący z przodu. niestety wnętrze bardziej przypomina to z żuka niż audi czy alfy. tandeta, twarde i brzydkie plastiki (za to dobrze spasowane), tapicerka to typowy \"bistor\" - latem klima fajnie się spisuje, ale co z tego, gdy plecy kleją się okrutnie do mocno plastikowego oparcia.
3,0
Wyciszenie
szybka jazda niestety jest dość głośna. audio wygląda ładnie, ale jak żyję nie słyszałem jeszcze tak kiepskiego dźwięku wydobywającego się z głośników. tu tuning jest koniecznością nawet dla kogoś kto nie ma zbyt dużych wymagań pod tym względem. audiofile niech nawet nie próbują włączać tego sprzętu bo \"skaleczą\" sobie uszy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
mogę się wypowiedzieć tylko w kwestii spalania. jest średnio, biorąc pod uwagę wielkość i moc jednostki napędowej. wiem, że przeglądy nie są tanie (zważywszy, że co 15 tyś km). mam nadzieję, że będzie 100% bezawaryjny.
4,0
Stosunek jakość/cena
w tej cenie nie ma auta, które ma tyle plusów. ale nie jest ono pozbawione mankamentów.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic się na razie nie dzieje. ale samochód odebrałem z salonu z niesprawnym \"komputerem\" (komputer to za duże słowo, dla tego co jest w subaru, mam na myśli wyświetlacz spalania, temp, godz.). poza tym nie działała regulacja wysokości świateł. mankamenty te wyeliminowano w ciągu kilku godzin (wyświetlacz wymontowano z samochodu demonstracyjnego). niemniej miałem wrażenie, że samochód zmontowano niechlujnie. ale to chyba tylko drobne wpadki.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak usterek. nie wiem czemu nie zaznaczyłem doskonale.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 150KM 110kW
[l/100km]