Przeniesienie napędu
: Zaznaczyłem przeniesienie napędu, ponieważ to mistrzostwo świata. Ale generalnie cały samochód zaskakuje na plus.
5,0
Całokształt
Fantastyczny samochód, dobrze wyposażony, ale bez wodotrysków, mnie nie potrzeba bzdur w stylu ASR, ESP i wszystkich innych elektronicznych asystentów. Samochód nie pali gum, nie buksuje, bo po prostu jedzie:) Dodatkowo wjazd na leśne dróżki, błoto itp w ogóle nie przeraża. Doskonały kompromis pomiędzy autem rodzinnym, przygodowym, sportowym i to wszystko przy bardzo rozsądnym spalaniu rzędu w mieście bez oszczędzania max 15l/100km (lpg). Nie chcę innego samochodu i staram się o niego bardzo dbać, ponieważ to już koniec takiej motoryzacji, więc musi długo służyć. Z turbo byłoby lepiej (6s do setki) ale tak przynajmniej nie martwię się o turbinę. Zdecydowanie polecam!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik początkowo wydawał się nie zapewniać doznań, jakie powinien, biorąc pod uwagę pojemność (2,5l) i moc (167KM). Jednak trzeba nauczyć się nim jeździć. powyżej 3,5 tys obrotów miażdży i brzmi pięknie. Nie przekraczając bariery 3 tys obrotów i tak zwykle pierwszy na światłach. Sprzęgło natomiast tragedia. Często śmierdzi i strasznie twarde. Trzeba się nauczyć jeździć.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, fajna, przełożenia wygodne i dobrze dopasowane do silnika.
5,0
Układ jezdny
Tutaj komentarz jest absolutnie zbędny. Jeśli ktoś nie jeździł subaru, to polecam jazdę próbną np. w jakimś komisie. Po pierwszej przejażdżce nie będzie chciał innego samochodu.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność w każdą stronę super, duże, przejrzyste lusterka. Dodatkowo wielki szyberdach na plus.
5,0
Ergonomia
Dobry samochód, bez zbędnego wyposażenia, wszystko pod ręką, tak, jak trzeba, chcę cieplej, kręcę gałką i tyle. Nie ma dotykowych wyświetlaczy i innych bzdur - akurat dla mnie to plus. Dodatkowo wysuwany podłokietnik wygodny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko ok, podgrzewane szmaciane fotele też super.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ilość miejsca z tyłu nie poraża. Przy wpiętym foteliku dla dziecka (9-18kg) osoba na fotelu pasażera musi przesunąć się trochę do przodu, żeby dziecko miało gdzie trzymać nogi.
3,0
Wyciszenie
Przeciętne ze względu na hałas przy wyższych prędkościach. Niestety okna bez ramek dają o sobie znać. Ale nie zamieniłbym;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód posiada instalację lpg odkąd go posiadam. W mieście (Kraków) samochód pali 15l lpg, ale to nie jest auto, którym chce się jeździć ekonomicznie. Frajda z jazdy zawsze wygrywa i powoduje mocniejsze wciskanie pedału gazu. W trasie bez klimatyzacji 10,5l jadąc ok 110km/h. Wyjazd na wakacje z dzieckiem, bagażnik dobity pod sufit, dwie osoby+maluch, klima do 140km/h - spalanie w okolicy 12 l/100km. Frajda z jazdy niesamowita, polecam. Serwis trochę droższy, niż przy innych samochodach - dochodzi regulacja zaworów przy lpg (ok 250zł co 30kkm), np wymiana oleju w moście itp, ale generalnie auto bezawaryjne. Jak już coś się zepsuje, może być trochę drożej, niż u konkurencji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem zadbany samochód w bardzo dobrej cenie, uważam, że w tym przedziale ciężko kupić bardziej uniwersalne auto. Kupić za te pieniądze auto lepiej jeżdżące chyba nie możliwe.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie wystąpiły. Jedynie łącznik stabilizatora.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dobrze ze względu na problem z UPG, który jest bolączką tego motoru. Nieszczęśliwie podczas weekendowego wypadu, padł również alternator, ale auto ma duży przebieg, więc to po prostu kwestia zużycia.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 X 167KM 123kW
[l/100km]